Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@00:58:16 GMT

مشارکت ۳ درصدی بانوان اصفهانی در اهدای خون

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۳۵۵۴۴

مشارکت ۳ درصدی بانوان اصفهانی در اهدای خون

ایسنا/اصفهان مدیر روابط عمومی اداره ‌کل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته تقریباً ۵۰ درصد از اهداکنندگان خون بانوان هستند، گفت: در کشور ما به‌طور میانگین ۵ درصد از اهداکنندگان خون بانوان هستند، درحالی‌که این رقم در استان اصفهان ۳ درصد است.

لطفعلی جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پویش اهدای خون بانوی ایرانی، اظهار کرد: هم‌زمان با میلاد با سعادت حضرت فاطمه(س) سازمان انتقال خون پویشی به نام پویش اهدای خون بانوی ایرانی با شعار «با اهدای خون بانوان، هر خانه یک پایگاه اهدای خون» راه‌اندازی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اجرای پویش اهدای خون بانوی ایرانی از دوم تا هشتم بهمن‌ماه، گفت: این پویش هم‌زمان با سراسر کشور در استان اصفهان نیز در حال برگزاری است و در روز چهارم بهمن تعدادی از بانوان داوطلب جمعیت هلال‌احمر اصفهان در این پویش شرکت کردند.

مدیر روابط عمومی اداره ‌کل انتقال خون استان با دعوت از بانوان اصفهانی برای شرکت در این پویش، گفت: با فراخوانی که دادیم جمعی از بانوان اصفهانی در پویش اهدای خون شرکت کردند، اما انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی و مجامع و نهادهای بانوان نیز به‌صورت گروهی در این پویش شرکت کنند.

وی با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته تقریباً ۵۰ درصد از اهداکنندگان خون بانوان هستند، گفت: در کشور ۵ درصد از اهداکنندگان خون بانوان و ۹۵ درصد آقایان هستند، اما در استان اصفهان این رقم حتی پایین‌تر از میانگین کشور است و تقریباً ۳ درصد از اهداکنندگان خون بانوان و ۹۷ درصد آقایان هستند.

جعفری با اظهار امیدواری از اینکه بانوان اصفهانی مشارکت بیشتری در اهدای خون داشته باشند، یادآور شد: اهداکنندگانی که به مراکز انتقال خون مراجعه می‌کنند، بعد از پذیرش توسط پزشک معاینه و مشاوره می‌شوند و اگر شرایط اهدای خون داشته باشند از آن‌ها خون‌گیری می‌شود، ضمن اینکه پروتکل‌های بهداشتی در مراکز انتقال خون کاملاً رعایت می‌شود و جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه بانوان از سن بالای ۱۸ سال تا ۶۵ می‌توانند خون اهدا کنند، افزود: در حال حاضر بیشتر بانوانی که در اهدای خون مشارکت دارند در سنین ۲۰ تا زیر ۵۰ سال هستند. امیدواریم بانوان مشارکت بیشتری در اهدای خون و تشویق خانواده‌هایشان برای این کار داشته باشند تا بیماران و افراد نیازمند به خون و فرآورده‌های خون را یاری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اهداي خون خون اهدای خون زنان درصد از اهداکنندگان خون بانوان بانوان اصفهانی پویش اهدای خون استان اصفهان اهدای خون انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۵۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز قتل دختربچه ۱۱ ساله اصفهانی فاش شد

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری مادری که فرزند ۱۱ ساله خود را به قتل رسانده بود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، حسین ترکیان اظهار کرد: در پی وصول شکایت مادری مبنی بر فقدان دختر ۱۱ ساله، موضوع در دستور کار کاراگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی استان قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع، بررسی‌های تخصصی کاراگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی استان اصفهان آغاز که در نتیجه اقدامات صورت گرفته مشخص شد مادر کودک گمشده، با اظهارات ضد و نقیض خود قصد گمراه کردن پلیس را دارد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان تصریح کرد: مادر این کودک دستگیر و در بازجویی‌های فنی و تخصصی و در مواجهه با مدارک و ادله کاراگاهان جنایی، پرده از راز قتل دختر ۱۱ ساله خود برداشت و گفت که در روز حادثه دخترم را به یک باغ متروکه خارج از شهر بردم و اقدام به وارد کردن چندین ضربه چاقو به وی کردم، سپس جنازه او را آتش زدم و از محل متواری شدم و با مراجعه به پلیس، مفقودی کودکم را اعلام کردم.

ترکیان خاطرنشان کرد: با اعتراف مادر به قتل دختر ۱۱ ساله خود، کاراگاهان به صحنه جرم اعزام و جسد سوخته شده طفل، کشف شد، قاتل به همراه پرونده تشکیل شده، جهت انجام اقدامات قانونی و بررسی علل و انگیزه جرم در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

کد خبر 748824

دیگر خبرها

  • اهدای ۸۰ میلیون جایزه برقی با قرعه‌کشی/ از ابتدای خرداد تا پایان شهریور فرصت دارید
  • مرگ جوان اصفهانی به دنبال سقوط در کانال آب
  • پیکر مرتضی شفیعی در اصفهان خاکسپاری شد
  • راز قتل دختربچه ۱۱ ساله اصفهانی فاش شد
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • حمایت جمعی از بانوان اصفهانی از طرح نور
  • تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • اصفهانی‌ها یک روز جهانی را به نام خود ثبت کردند؛ روز جهانی گز