Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهریار کرمی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با تاکید بر اینکه اولویت اصلی فرآیندآموزش و پرورش،  سلامت دانش آموزان است، افزود: برنامه ریزی‌های آموزش و پرورش بر اساس حفظ سلامت دانش آموزان و تصمیمات ستاد ملی کرونا شکل می گیردکه در حال حاضر شرایط بازگشایی را با رعایت پروتکل های بهداشتی میسر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تجربه نشان داد که آموزش حضوری برای دانش آموزان موثرتر است، یادآور شد: فرآیند بازگشایی مدارس در حال حاضر به صورت  شرایط قبل از شروع سال تحصیلی است و مدارس موظفند بر اساس جمعیت دانش آموزی و فضای موجود نحوه آموزش را ساماندهی کنند.

این مسؤول  در خصوص چندگانگی وضعیت حضوری در مدارس  مختلف، گفت: مدیر هر مدرسه در خصوص نحوه  حضور دانش آموزان در مدرسه  تصمیم گیرنده است؛ چرا که برای حضور دانش آموزان  با توجه به شرایط هر مدرسه باید تصمیم گیری شود و آموزش،و پرورش نمی‌تواند در این خصوص نسخه واحدی داشته باشد.

وی اضافه کرد: شرایط  هر یک از مدارس به لحاظ آمار جمعیتی، تعداد کلاس‌ها و مساحت سرانه هر  کلاس متفاوت است و فاصله گذاری در هر کلاس باید متفاوت باشد و نمی‌توان یک نسخه ثابت برای مدارس مختلف در نظر گرفت.

کرمی مهمترین دلیل برگزاری امتحانات حضوری را آمادگی حضور در امتحانات نهایی و کنکور برای  پایه دوازدهم عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه شروع دوره متوسطه این افراد با فراگیری کرونا همراه شد؛ برای امتحانات نهایی و کنکور و  شرایط و استرس امتحانات کاغذی  آشنا در دوره متوسطه آشنا نبودند که برگزاری امتحانات حضوری ضمن آشنایی دانش آموزان با شرایط امتحان، آگاهی خانواده‌ها از وضعیت علمی فرزندان و مشخص شدن نقاط ضعف و قوت دانش آموزان را به همراه داشت.

وی همچنین در خصوص لزوم حضور سه گروه از دانش آموزان در مدرسه بیان کرد:  پایه دهمی ها با فرآیند جدید درس‌ها در دوره متوسطه آشنایی ندارند باید با شرایط جدید آشنا شوند. پایه اول ابتدایی اگر با معلم ارتباط برقرار نکنند، با مشکل مواجه می شوند.  پایه دوازدهمی ها هم اگر رسیدگی کامل در دروس منطبق با وقعیت های یادگیری شکل نگیرد،  در امتحانات نهایی و کنکور دچار مشکل می‌شوند.  بنابراین ناچاریم آموزش دانش آموزان در این پایه ها را به صورت دقیق و  با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ارائه کنیم.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز در خصوص آموزش حضوری برای سایر مقاطع تحصیلی، خاطر نشان کرد: حضور در کلاس بر اساس برنامه اعلام شده از سوی مدارس و برای هر مدرسه متفاوت است و دروسی که در مدارس به صورت حضوری اعلام می‌شود دیگر در فضاط مجازی ارائه نمی‌شود.

وی در پایان گفت: با توجه به شرایط کرونایی اگر نیاز به محدودسازی شود، آموزش و پرورش  آمادگی لتزم را  دارد و هر تصمیمی در ستاد ملی کرونا برای نحوه  آموزش  ابلاغ شود، تمکین می‌کنیم.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۵۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله حبیبی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به در پیش بودن امتحانات نهایی بیان کرد: امتحانات نهایی امسال از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که به طور مستقیم نقش مهمی را در آینده و سوابق تحصیلی دانش آموزان ایفا می‌کند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اعلام اینکه ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی امسال شرکت خواهند کرد، ادامه داد: امتحانات نهایی در یک هزار حوزه و ۴۰ منطقه آموزشی در استان برگزار خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه فضای مناسبی در بخش‌های مختلف حوزه‌های امتحان نهایی فراهم شده است، ادامه داد: برای ایجاد آمادگی در دانش آموزان امتحانات شبهه نهایی در روزهای گذشته برگزار شده تا مقدمه‌ای برای شروع امتحانات نهایی باشد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه سوالات امتحان نهایی سوالاتی مفهومی هستند و معیار اصلی امتحانات قطعاً کتاب درسی خواهد بود، عنوان کرد: نتایج امتحانات شبه نهایی را رصد و این نتایج را به دانش آموزان اعلام خواهیم کرد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: جامعه مدیون معلم است و بدون شک، معلم جایگاهی مقدس است و در همین راستا برنامه‌های هفته معلم امسال به صورت ویژه و متفاوت خواهد شد.

وی با عنوان اینکه معلمان برگزیده و نمونه استان خوزستان در ۱۲ اردیبهشت ماه به دیدار رهبر معظم انقلاب اعزام خواهند شد، افزود: دیدار با علما و نماینده رهبر انقلاب در خوزستان از دیگر برنامه‌های هفته معلم است.

حبیبی با اشاره به نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مدارس سراسر استان خوزستان گفت: ۱۴ معلم نمونه خوزستانی در مراسمی استانی تقدیر خواهند شد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اظهار اینکه ۱۰۳ هزار نوآموز در پایه اول ثبت‌نام خواهند کرد، افزود: ۵۹ پایگاه سنجش سلامت نوآموزان در حال انجام فرآیند سنجش سلامت هستند.

وی با عنوان اینکه سنجش سلامت در ۱۳ زمینه غربالگری انجام می‌گیرد، گفت: شرط ورود به پایه اول و ثبت نام کتب درسی سنجش سلامت دانش آموزان است که باید هرچه سریع‌تر انجام شود.

کد خبر 6087526

دیگر خبرها

  • همزمانی کنکور فرهنگیان با کنکور نوبت اول نقطه قوت است
  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند