Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی روز چهارشنبه در شورای فرهنگ عمومی استان سمنان بیان کرد: در زمینه ازدواج و فرزندآوری در سال های اخیر درخصوص فرهنگ سازی و گفتمان سازی کوتاهی صورت گرفته است و با بررسی وضعیت و ارائه برنامه باید عمل کرد.

وی افزود: برنامه ای جامع باید تهیه و اجرا شود و اشخاص، خانواده ها و حاکمیت با توجه به آموزه های دینی مهمترین رکن ازدواج و فرزندآوری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطیعی ادامه داد: باور غلط لزوم رفاه برای فرزندآوری در جامعه وجود دارد که با نگاه به کشورهای مختلف و سبک زندگی بسیاری از اقشار مرفه، فرزندآوری با هدف حفظ تفریحات و آزادی عمل، از بین نرفتن ظاهر و حفظ آرامش انجام نمی شود.

وی اضافه کرد: به هر میزان که به فرهنگ غربی نزدیک شدیم از فرهنگ اسلامی فاصله گرفتیم به گونه ای که حتی در میان برخی از اقشار مذهبی جامعه توجهی به آیات قرآن مبنی بر اهمیت فرزندآوری و نعمت های آن مشاهده نمی شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان خاطر نشان کرد: کاهش تعداد فرزندان در گام اول به والدین و اعضای خانواده خصوصا در دوران سالمندی یا بیماری آسیب می زند و مشکلاتی برای فرزندان نیز ایجاد می کند.

مطیعی یادآور شد: گام نخست حل بحران جمعیت آگاهی تمام اقشار جامعه، دانشگاهیان، مدیران ذیربط و مردم از نقص و مشکل کاهش جمعیت است سپس باید با ترویج آموزه های دینی و فرهنگ سازی زمینه ازدواج و فرزندآوری جوانان را فراهم کرد.

وی افزود: باید به دنبال بررسی و تعریف انگیزه های فرزندآوری در استان سمنان باشیم و بدانیم که تحصیلات دختران و بانوان با ازدواج و فرزندآوری تداخلی ندارد.

ترویج فرزندآوری با تعریف بسته های حمایتی

استاندار سمنان نیز در شورای فرهنگ عمومی استان سمنان عنوان کرد: در زمینه ازدواج و فرزندآوری باید فعالیت فرهنگی اساسی توسط دستگاه های ذیربط انجام شود.

سیدمحمدرضا هاشمی ابرازداشت: با توجه به ابلاغ قانون جمعیت جوان در استان سمنان بسته های حمایتی فرزندآوری تعریف شود و اهمیت رسیدگی به موضوع فرزندآوری و جمعیت به اندازه رفع موانع و مسائل اقتصادی است.

وی افزود: توجه به مشکلات و راهکارهای فرزندآوری زمینه موضوعات پایان نامه های مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و رساله های دکتری مطرح شود.

هاشمی با اشاره به عنوان شهرخلاق سفال سمنان تصریح کرد: پس از صنعت خودرو صنعت گردشگری پرسرمایه و زود بازده است و در این راستا با تشکیل دبیرخانه سفال در استان تمرکز و توجه ویژه ای به موضوع سفال خلاق شود.

وی اضافه کرد: با توجه به نزدیکی ایام عید نوروز باید ظرفیت های فرهنگی، گردشگری، تاریخی و دینی استان سمنان به مسافران و زائران مسیر حرم امام رضا(ع) معرفی شود./

برچسب‌ها سمنان فرزند آوری مرتضی مطیعی سیدمحمدرضا هاشمی وضعیت معیشت ازدواج ساده بانوان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان فرزند آوری مرتضی مطیعی سمنان فرزند آوری مرتضی مطیعی سیدمحمدرضا هاشمی وضعیت معیشت ازدواج ساده بانوان ازدواج و فرزندآوری استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۵۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ترویج فرهنگ زیبای همیاری همگانی در صیانت از محیط زیست

حجت الاسلام حسین حسین‌زاده در گفت وگو با خبرنگار مهر ضمن تأکید بر اهمیت صیانت از محیط‌زیست به تعریف محیط‌زیست پرداخت و آن را دربردارنده تمام مؤلفه‌های مؤثر بر حیات انسان توصیف کرد و اظهار داشت: محیط‌زیست را در دو سطح محیط پیرامونی زندگی انسان و بسترهای دیگر طبیعت می‌توان دنبال کرد.

وی بر لزوم بازشناسی دقیق الزامات صیانت از محیط‌زیست تأکید و درختکاری و کاشت نهال را از برجسته‌ترین توصیه‌های روایی برشمرد و خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و اله در روایتی می‌فرمایند؛ اگر قیامت فرارسد و در دست یکی از شما نهالی باشد، چنانچه بتواند برنخیزد تا آن را بکارد، باید آن را بکارد.

حجت‌الاسلام حسین‌زاده با بیان این که کاشت نهال و توسعه فرهنگ درخت‌کاری باید مورد اهتمام همگان از جمله ائمه جمعه قرار گیرد، اظهار داشت: دعوت به همکاری گروه‌های مختلف مردمی با منابع طبیعی در روز درختکاری از جمله مؤلفه‌های مؤثر بر ترویج فرهنگ زیبای همیاری همگانی در صیانت از محیط زیست است.

وی در ادامه تبیین برخی دیگر از مصادیق صیانت از محیط‌زیست به موضوع مهم آب اشاره کرد و اذعان داشت: پرهیز از کثیف و تباه سازی آب و دوری از آزار و اذیت حیوانات از سفارش‌هایی مبانی دینی است؛ چرا که همگان در برابر زمین، سرزمین و حیوانات مسئول هستیم و این مهم باید موردتوجه عموم جامعه قرار گیرد.

امام‌جمعه امامزاده عبدالله به مسئولیت گفتمانی ائمه جمعه در مواجهه با محیط‌زیست اشاره نمود و اذعان داشت: نیاز است تا ائمه جمعه در تمام مشارکت‌های عمومی و تخصصی عرصه محیط‌زیست حضوری فعال و جهادی داشته، میدان‌دار عرصه جهاد تبیین و فرهنگ‌سازی باشند.

وی به زیبایی‌های حضور ائمه جمعه در مناسبت‌های مختلف به‌ویژه عرصه صیانت از حیوانات و جمع‌آوری پسماند از محیط‌زیست اشاره نمود و خاطرنشان کرد: توجه متقابل به ظرفیت‌های موعظه و کارگاه بهترین راهکار جهاد تبیین و نهادینه‌سازی فرهنگ زیبای مدیریت پسماند و صیانت از محیط‌زیست است.

حجت‌الاسلام حسین‌زاده تصریح کرد: ائمه جمعه ضمن تبیین مباحث دینی و اجتماعی باید پرچم‌دار میدان‌های فرهنگ‌ساز بوده ورود علمی و عملی به فرهنگ‌سازی داشته باشند.

کد خبر 6087540

دیگر خبرها

  • در قم مطرح شد: ضرورت توجه به عوامل کاهش‌دهنده جمعیت
  • جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور
  • دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری
  • نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت 
  • سازوکار تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید معرفی شود
  • لیبرال دموکراسی پایبند هیچ قانونی نیست/تاریخ پراز جنایت استکبار
  • رفع موانع ازدواج و فرزندآوری مقدمه جوان سازی و ازدیاد جمعیت
  • لزوم ترویج فرهنگ زیبای همیاری همگانی در صیانت از محیط زیست
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» سمنان کلنگ زنی شد