Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: خودرو‌هایی که بیش از دو ماه در پارکینگ ماندگاری دارند باید قبل از تحویل به مشتری مجدداً بازرسی کیفی شوند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری صداوسیما،آقای مهدی اسلام‌پناه افزود: 10 روز پیش در برنامه گفتگوی ویژه خبری وعده دادیم که کیفیت خودرو‌های داخلی را تغییر دهیم، بر همین اساس 15 تکلیف قانونی جدید تعریف شد که هر کدام در بحث‌هایی نظیر عملکرد، ایمنی و کیفیت خودرو‌های داخلی مؤثر هستند و این تکالیف به امضای خودرو سازان و مسئولین وزارت صنعت، معدن و تجارت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: خودرو سازان مکلف شدند که هر خودرویی که بیش از دو ماه در انبار‌ها و یا پارکینگ‌ها ماندگاری داشته باشد مجدد مورد بازرسی قرار دهند و تمام قطعات لاستیکی، پلیمری، شن زدگی، فرو رفتگی و یا آسیب‌های عوامل طبیعی قبل از تحویل به مصرف‌کننده ترمیم شوند.
رئیس سازمان ملی استاندارد افزود: خودرو سازان مکلف شدند جهت اخذ تأییدیه‌های تطابق و نوع گواهی‌ها بلافاصله سازمان ملی استاندارد را در جریان تغییرات قرار دهند و مسئولیت این کار به عهده شخص مدیرعامل گروه خودرو سازی است.
اسلام پناه گفت: از دیگر بند‌های این تکالیف جدید بحث حصول اطمینان از استمرار نظام کیفیت بود که الزامات آن به عهده خودروسازان است و خودروسازان باید در قبال مصرف‌کننده پاسخگو باشند به طوری که مصرف‌کننده می‌تواند طلبکار تعهدات نظام کیفیت خودرو باشد.
وی افزود: بعد از این باید کیفیت مواد اولیه مصرفی، مواد حدواسط و محصولات نهایی مطابق با نظام استاندارد باشد و کنترل فرآیند توسط خودروسازان انجام شود به طوری که تمام مسئولیت‌های کیفری و حقوقی تخطی از آن به عهده خودرو سازان است.
رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به پیش فروش خودرو‌ها گفت: خودروسازان مکلف شدند قبل از هر نوع پیش فروش در خصوص کیفیت و مجوز انطباق تولید تأییدیه‌های لازم را از سازمان ملی استاندارد اخذ کنند و چنانچه قبل از اخذ مجوز تبلیغاتی برای پیش فروش انجام دهند حتماً پیش فروش آن‌ها تعلیق خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: خودرو های دپو شده سازمان ملی استاندارد خودرو سازان پیش فروش خودرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۶۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به عضویت سازمان جهانی ارزیابی و انطباق درآمد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیر کل استاندارد استان گفت: بازرسانی از کشور‌های آمریکا، کانادا، کره جنوبی، مکزیک و پاکستان شرایط آزمایشگاه‌های انطباق کشور را بررسی کردند و با ۹۷ درصد آرا گواهی انطباق برای ایران نیز صادر شد.
میر نظامی افزود: رفع موانع صادراتی برای تجار ایرانی، کاهش هزینه‌های صادرات و سرعت بخشیدن در صادرات و واردات از مزایای پیوستن ایران به این سازمان جهانی است.
او ادامه داد: تا قبل از این تجار و بازرگانان برای ارزیابی و انطباق محصولات صادراتی و وارداتی مجبور به استفاده از آزمایشگاه‌های ارزیابی و انطباق کشور ثالث بودند، اما هم اکنون می‌توانند از ظرفیت آزمایشگاه‌های همکار و انطباق استاندارد استفاده کنند.
هم اکنون ۴۱ آزمایشگاه همکار و انطباق در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • تمدید سه روزه مهلت واریز وجه مشتریان فراخوان شده پارس
  • تاخیر در تحویل خودرو متقاضیان شرکت مدیران خودرو را گلایه‌مند کرد
  • مشتریان به نشان استاندارد و اصالت قطعات خودرو توجه کنند
  • سازمان ملی استاندارد صدرنشین جدول تبدیل دستگاهی
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • اقدامی مهم در استاندارد که زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرده است
  • ایران به عضویت سازمان جهانی ارزیابی و انطباق درآمد
  • عضویت ایران در سازمان جهانی ارزیابی و انطباق
  • این خودروی لاکچری رسما رونمایی شد
  • حضور پررنگ چری در نمایشگاه خودرو پکن (فیلم)