Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی ۲۷ آذرماه ۱۴۰۰ بود که استان مرکزی پس از حدود دو سال زرد و نارنجی و قرمز شدن، رنگ آبی را به خود دید و تمامی ۱۲ شهرستان این استان در وضعیت آبی کرونایی و شرایط مطلوب قرار گرفتند.

این شرایط آبی را در واقع می توان آرامش قبل از طوفان در نظر گرفت، چراکه سویه اُمیکرون از جهت سرایت و انتقال پذیری قدرتی طوفانی داشت و این هشدار در این رابطه را نیز دانشگاه علوم پزشکی از میانه دی ماه نیز آغاز و اعلام کرد که در صورت عادی انگاری و بی توجهی به شرایط و عدم رعایت کامل پروتکل های بهداشتی قطعا تغییر رنگ را در استان شاهد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۸  دیماه بود که برخی شهرهای همسایه استان مرکزی در شرایط زرد قرار گرفتند و وضعیت کشور نیز نارنجی شد و این الگوی تغییر رنگ پس از تعدادی استان، بالاخره در چهارم بهمن ماه به استان مرکزی رسید و در نهایت، اراک و تفرش در شرایط زرد قرار گرفتند و در واقع تمام پیش بینی های دانشگاه علوم پزشکی اراک برای آغاز موج جدیدی از این بیماری در استان محقق شد.

دوم بهمن ماه جمالیان رییس دانشگاه علوم پزشکی از رشد ۱۲۰ درصدی کرونایی های مبتلا به اُمیکرون در هفته چهارم دیماه در قیاس با هفته سوم خبر داد، خبری که دور از ذهن نبود چراکه سطح رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه به شکل محسوس و ملموس کاهش یافته است و متاسفانه علیرغم واکسیناسیون ۸۶ درصدی در استان مرکزی به دلیل دورهمی ها، بی توجهی به فاصله اجتماعی و استفاده نکردن از ماسک در مراکز شلوغ و تجمعی، رشد کرونا در استان افسارگسیخته شده و همین امر باعث شد که امروز ششم بهمن ماه، نه تنها اراک و تفرش بلکه ساوه، فراهان، کمیجان، آشتیان و دلیجان در وضعیت زرد قرار گیرند.

البته با توجه به شرایط موجود، نارنجی شدن شهرهای زرد نیز دور از انتظار نیست چراکه استان مرکزی به دلیل صنعتی بودن و مراودات اقتصادی، تعاملات بالایی با استان های مختلف کشور دارد و شاید در همین روزها نارنجی شدن دلیجان را شاهد باشیم چراکه کاشان در نزدیکی این شهرستان در حال حاضر نارنجی است و این امر زنگ خطر را در دلیجان با صدای بلند به صدا درآورده است و مراقبت ها باید بیشتر از هر زمان دیگری باشد.

به گزارش ایسنا، مسلما تغییر رنگ شهرها به دلیل افزایش شمار مبتلایان به کروناست و طبق اخرین آمار اعلامی دانشگاه علوم پزشکی اراک دو مورد فوتی کرونایی و ۲۳۹ مورد ابتلا در استان شناسایی شده است در حالی که در ۱۸ دیماه ۱۴۰۰ شمار مبتلایان به کرونا در استان مرکزی به ۹ نفر رسیده بود، اما امروز در کمتر از یک ماه می توان اوج گیری مجدد بیماری را به چشم شاهد بود.

برخلاف همه تصورها که سوش اُمیکرون ضعیف است، باید گفت که اینطور نیست و اُمیکرون یک تنه نقشه کشور را از شرایط آبی به سمت قرمز پیش می برد و این اتفاق و سیر صعودی قطعا روزهای تلخ گذشته و فشار بر کادر درمان را تکرار می کند.

در آستانه دهه فجر و نوروز قطعا تجمعات و شلوغی ها بیشتر می شود و اگر این روند بی توجهی ها ادامه داشته باشد، قطعا تعطیلی های دو سال گذشته را مجددا شاهد خواهیم بود. در دوران کرونا آسیب های اقتصادی زیادی به کسبه و فعالان اقتصادی و مردم وارد شد و اگر رویه عادی انگاری در این روزها که امیکرون بیشتر از همیشه می تازد تغییر نکند قطعا تصمیمات سختگیرانه ای اتخاذ می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه افزایش آمار مبتلایان به کرونا نگرانی‌ها را برای استقبال از سال جدید بیشتر کرده است، افزود: بیشترین نگرانی ما این است که در آستانه نوروز و با افزایش میزان مبتلایان ناگزیر به اعمال محدودیت‌های کرونایی در سطح کشور باشیم که موجب بروز مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شود.

وی خواستار رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تکمیل فرآیند واکسیناسیون تا دُز سوم در جامعه شد و افزود: برگزاری هرگونه تجمعات و دورهمی‌ها در شرایط کنونی به تشدید شرایط کرونایی دامن خواهد زد.

۸۶ درصد جامعه هدف در استان مرکزی دو دوز دریافت کرده اند و هنوز هستند افرادی که نه تنها دوز دوم و سوم بلکه دوز اول را هم دریافت نکرده اند و باید بیش از هر فرد دیگری از امیکرون هراس داشته باشند چراکه این سویه رحمی ندارد و در کنار آن با توجه به ابتلای کودکان به این نوع از کرونا باید نسبت به واکسیناسیون ۹ تا ۱۲ سال نیز اهتمام داشت.

خوشخبتانه از امروز واکسیناسیون این گروه سنی در استان مرکزی آغاز شده است و لازم است که خانواده ها برای تزریق واکسن به فرزندان خود اقدام کنند و وظیفه اجتماعی خود را به انجام برسانند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی استان مرکزی کرونای ا میکرون کرونا در ایران استان مرکزی ا میکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۶۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) تجمع دانشجویان خارجی دانشگاه‌ علوم پزشکی تهران

(تصاویر) تجمع دانشجویان خارجی دانشگاه‌ علوم پزشکی تهران

دیگر خبرها

  • (تصاویر) تجمع دانشجویان خارجی دانشگاه‌ علوم پزشکی تهران
  • یک پیش بینی جدید درباره‌ی قیمت بیت کوین /پیشروی تا کجاست؟
  • پیشروی دشمن در تصرف سرزمین ذهن ها/ خرمشهر فرهنگی آزاد شود
  • شمار زیادی از دانشگاه‎های مرکزی محدودیت پذیرش دانشجو دارند
  • ادغام یا تغییر رویکرد در انتظار دانشگاه‌های کم دانشجو
  • روستاهای حاشیه «دز» نگران نباشند؛ شرایط تحت کنترل است
  • جزئیات توافق برای تاسیس شعب دانشگاه‌های ایرانی در عراق
  • بسیاری از دستاوردهای استان مرکزی همت سپاه و بسیج حاصل شد
  • وضعیت روستاهای حاشیه دز در اهواز تحت کنترل است
  • عادی بودن وضعیت روستاهای حاشیه رودخانه دز در مقطع اهواز