Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، روزنامه رأی الیوم در گزارشی نوشت: یک مسئول امنیتی بلندپایه اسرائیلی جزئیات جدیدی از حمله منحصر به فرد نیروهای مسلح یمن به ابوظبی در  روز دوشنبه فاش کرد حمله ای که به ادعای اماراتی در آن از پنج پهپاد سه پهپاد را رهگیری و سرنگون کردند.

این مسئول بلندپایه اسرائیلی که نخواست نامش فاش شود به وبسایت مونیتور گفت که  یکی از پهپادها در مسیر موزه«لوور» بود و یکی دیگر در مسیر یک هدف راهبردی بود که این مسئول اسرائیلی آن را فاش نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول صهیونیستی در ادامه گفت که اماراتی ها شوک زده شدند، شوک شدیدی به آنها وارد شد.

به گفته این مسئول صهیونیستی اماراتی ها هرگز به چنین حمله ای عادت ندارند.

وی اضافه کرد که به رغم کشته شدن سه نفر و انهدام چندین منبع سوخت، امارات متحده عربی از یک فاجعه جان به در برد.

از سوی دیگر، افسران ارتش رژیم اشغالگر و سازمان امنیتی این رژیم رایزنی های طولانی درباره حمله نیروهای مسلح یمن به امارات انجام دادند. همچنین منابع رسانه ای گفتند که اسرائیل از خود حمله نگران نیست بلکه از بی توجهی آشکار جهان به آن به شدت نگران است.

در همین حال، یک تحلیلگر سرشناس رژیم صهیونیستی با اشاره به عملیات‌های انتقامی صنعاء به امارات گفت، سفر رئیس این رژیم به ابوظبی نباید از یک هفته قبل علنی می‌شد.

منابع خبری صهیونیستی اعلام کردند، «اسحاق هرتزوگ» رئیس جمهور (رژیم) اسرائیل یکشنبه آتی در اولین سفر رسمی یک رئیس جمهور رژیم  اسرائیل به امارات وارد «ابوظبی» پایتخت این کشور امیر نشین می‌شود.

سفر اسحاق هرتزوگ در بحبوحه تنش‌های فزاینده پس از حملات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به ابوظبی انجام می‌شود.

در همین ارتباط، «روعی کایس» تحلیلگر امور عربی در رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی در صفحه توییتر خود درباره خطرناک بودن وضعیت امنیتی برای این سفر در زمانی که امارات زیر حملات انتقامی صنعاء قرار دارد، هشدار داد.

این تحلیلگر صهیونیست نوشت: «مطمئنا اعلام چنین دیداری آنهم در زمانی که حوثی‌ها در تلاش برای جستجوی اهداف خوب در امارات هستند، عاقلانه نیست».

کایس ضمن اعلام اینکه اوضاع در امارات عادی نیست و هنوز هم ممکن است اتفاقاتی بیفتد، افزود، چنین سفری باید در روز خود نه یک هفته قبل علنی می‌شد.

نیروهای مسلح یمن دوشنبه هفته جاری پایگاه الظفره را هدف قرار دادند؛ پایگاهی که در ۳۲ کیلومتری جنوب ابوظبی قرار دارد. این پایگاه مقر اصلی هوایی نیروهای آمریکایی در منطقه است .

این دومین عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به ابوظبی طی یک هفته اخیر است؛ عملیات‌هایی که پس از هشدارهای مکرر صنعاء به امارات مبنی بر لزوم توقف تعرض به یمن انجام می‌شود.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، دیشب (سه‌شنبه شب)، بار دیگر درباره خطر سرمایه‌گذاری در امارات هشدار داد.

از جهتی دیگر العالم در تحلیلی نوشت:صنعا عمق خاک عربستان و امارات و مواضع حساسی را با موشک های بالستیک و پهپادها هدف گرفت و این اقدام اگر کشورهای عضو ائتلاف گام هایی عملی برای توقف جنگ و رفع محاصره از بنادر و فرودگاه های یمن اتخاذ نکنند، تکرار خواهد شد

ضربات سنگین یمن به امارات در حالی صورت می گیرد که این کشور می کوشد تا در زمینه اقتصاد و تجارت پیشرفت های گسترده ای به ثبت برساند.

امارات اساسا بر صادرات نفت و گردشگری و سرمایه گذاری خارجی تکیه می کند و اخیرا به منظور گشودن بازارهایی جدید و فراهم کردن فرصت سرمایه گذاری به نزدیکی با ترکیه روی آورده است.

بنابراین ضربات راهبردی یمن برای امارات بسیار دردناک بوده است؛ زیرا می توانند تلاش های این کشور در زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی را تقلیل دهد و به تبع تاثیری منفی بر تجارت و گردشگری خواهد گذاشت.

اقتصاد امارات تحمل چنین ضربات سهمگین نظامی را ندارد.

فایز الدویری کارشناس و تحلیلگر اردنی در این باره می نویسد: حوادث جدید، امارات را در تیررس حملات یمنی ها قرار خواهد داد. یمن پهپاد و موشک های میان برد دارد و این تجهیزات به راحتی می توانند عمق خاک امارات را هدف بگیرند.

مدافعان امارات کجا هستند؟

در مقابل اما شاهد اصرار و پافشاری یمنی ها برای تحمیل قواعد درگیری جدید به منظور مقابله با تجاوزگری سعودی اماراتی هستیم؛ هرچند که این تجاوزگری در اصل صهیونیستی آمریکایی است.

تغییر قواعد درگیری در واقع به نفع یمن و به ضرر امارات است؛ زیرا این کشور مجموعه ای از ایالت های نفتی است که وظیفه ای که اسراییلی ها و امریکایی ها به آن محول کردند را انجام می دهد از جمله این وظایف به راه انداختن جنگی فرسایشی به مدت 7 سال علیه یمن بوده است.

تصمیم گیرندگان اصلی این جنگ اما نمی توانند از امارات دفاع کنند؛ بمباران اخیر، نیروهای آمریکایی را وادار کرد تا در پایگاه هوایی خود در الظفره پنهان شوند.

شرکت های صهیونیستی در امارات نیز وضعی ناخوشایند دارند. اساسا رژیم اشغالگر از متوقف کردن حملات موشکی مقاومت در غزه نیز عاجز است؛ به رغم انکه این رژیم عملا در جنگ علیه یمن از همان روز نخست مشارکت داشته است.

«یاسر الیمانی» از رهبران کنگره ملی یمن در گفتگوی اختصاصی با شبکه خبری العالم گفت: رژیم صهیونیستی از همان روز نخست در جنگ علیه یمن مشارکت داشت. و اینک در برابر حملات یمنی ها در عمق خاک امارات عاجز مانده است زیرا اساسا این رژیم یارای دفاع از خود در برابر مقاومت فلسطین را ندارد.

در واقع رژیم صهیونیستی از بزرگترین آسیب دیدگان این حملات علیه امارات خواهد بود؛ زیرا امارات نمی تواند امنیت خود و شرکت های خارجی به ویژه شرکت های اسراییلی را تامین کند و این امر در نتیجه، طرح های توسعه اسراییلی‌ها و نزدیکی به امارات را به هم خواهد زد و در واقع هر دو رژیم اسراییلی و اماراتی بر پایه تاریخی تمدنی جغرافیایی مستحکمی استوار نیستند.

الیمانی همچنین تصریح کرد که امارات و مزدورانش باید بدانند حال که امنیت را در یمن بر باد داده اند، قطعا آنها نیز از نعمت امنیت محروم خواهند ماند.

وی هشدار داد که ضربات سهمگین یمنی ها ادامه خواهد داشت تا زمانی که ائتلاف متجاوز از حملات خود در یمن دست نکشد و از این کشور خارج نشود. ملت یمن حمله به عمق خاک امارات و عربستان را تایید می کند. محکومیت های بین المللی نیز هرچقدر افزایش یابد، سودی برای امارات نخواهد داشت زیرا یمنی ها پس از فقدان عزیزان خود و ویرانی کشورشان دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند.

پژوهشگران سیاسی نیز تاکید کردند که هدف گرفتن عمق خاک عربستان و امارات بر فرصت های صلح و سازش خواهد افزود؛ زیرا امارات و عربستان و جامعه غربی که در جنگ یمن همدست بودند، فقط زبان زور را می فهمند؛ از سوی دیگر امنیت و ثبات در واقع تنها سرمایه امارات برای حفظ ساختار اقتصادی کشور و محافظت از سرمایه گذاری هاست و هرگونه ضربه به امارات تهدیدی برای سرمایه گذاری خواهد بود؛ از این رو این امر فرصت صلح و سازش را افزایش خواهد داد زیرا جامعه جهانی برای به جریان انداختن این پرونده سیاسی بیشتر تلاش خواهد کرد.

 

 

 

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا جنگ یمن حمله انصار الله یمن به امارات افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا نیروهای مسلح یمن رژیم صهیونیستی سرمایه گذاری یمنی ها عمق خاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۶۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی

بین الملل تابناک: حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل، اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل، بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه، تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی و دیدار اسلامی با سفیر عربستان در تهران از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. 

حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل

مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای از حمله موشکی به بندر نفتی «عسقلان» واقع در اراضی اشغالی خبر داد.

 مقاومت اسلامی عراق امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد بندر نفتی عسقلان در اراضی اشغالی را با موشک پیشرفته کروز «ارقب» هدف قرار داده است.

همزمان سرایا القدس (شاخه نظامی جهاد اسلامی) هم در بیانیه‌ای اعلام کرد سدیروت و مفلاسیم و برخی شهرک‌های صهیونیستی مجاور نوار غزه را هدف حمله موشکی قرار داده است.

در پی این حمله، آژیر خطر در سدیروت و برخی شهرک‌های اطراف غزه به صدا درآمده است.

اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل

پایگاه خبری انصارالله گزارش داد که نیروهای مسلح یمن همزمان با آغاز حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح از فعال سازی مکانیسم بند دوم مرحله چهارم درگیری با رژیم صهیونیستی خبر داد.

طبق مفاد بند فوق کلیه شناورهای هر شرکت کشتیرانی بین المللی که کشتی‌هایش به بنادر رژیم صهیونیستی وارد شود در فهرست اهداف نیروهای مسلح یمن قرار گرفته و تردد آنها در محدوده عملیاتی نیروهای مسلح یمن ممنوع خواهد شد.

طبق بیانیه روز جمعه گذشته سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن مرحله چهارم تشدید نبرد با صهیونیست‌ها عبارت است از:

اول: هدف قرار دادن تمامی کشتی‌هایی که تصمیم ممنوعیت کشتیرانی اسرائیل را نقض کنند و به سمت بنادر فلسطین اشغالی در دریای مدیترانه و در هر منطقه‌ای که در دسترس ما باشد، حرکت کنند.

دوم: اجرای این امر از زمان اعلام این بیانیه شروع می‌شود.

سوم: اگر دشمن اسرائیلی قصد انجام عملیات نظامی در رفح را داشته باشد، نیروهای مسلح یمن تمامی کشتی‌های شرکت‌هایی را که مرتبط با بنادر فلسطین اشغالی از هر ملیتی باشند، تحریم همه جانبه خواهند کرد و از ورود تمامی کشتی‌های کشور مورد نظر به هر مقصدی جلوگیری خواهند کرد.

نیروهای مسلح یمن در پایان این بیانیه تاکید کردند که به یاری خداوند متعال و بر اساس حمایت و پشتیبانی مردم بزرگ یمن و همه آزادگان این امت، در آماده سازی برای مراحل گسترده‌تر و قوی‌تر از اجرای هیچ عملیاتی تا پایان جنگ و محاصره علیه مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه، دریغ نخواهند کرد.

تشدید عملیات اسرائیل در رفح در حالی انجام می‌شود که حماس موافقت خود را با پیشنهاد آتش بس اعلام کرده است. گرچه مقامات صهیونیست تاکنون نسبت به این موضوع به طور رسمی تعیین موضع نکرده‌اند، اما برخی منابع می‌گویند حماس با طرح تعدیل شده صلح مصر موافق کرده که مورد تأیید اسرائیل نیست.

بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه

به گفته مقامات واشنگتن، یک نظامی آمریکایی روز یکشنبه پس از سفر به روسیه، بازداشت شده است.

به گزارش "ان بی سی نیوز" مقامات آمریکایی افزودند که این نظامی که به نامش اشاره ای نشد ، در کره جنوبی مستقر و به تنهایی به روسیه سفر کرده بود.

آنها اعلام کردند که این سرباز متهم به سرقت از یک زن در کره جنوبی است.

ارتش آمریکا هنوز در این خصوص اظهار نظر نکرده است.

روسیه تاکنون چندین شهروند آمریکایی را بازداشت کرده است.

در میان برجسته ترین شهروندان آمریکایی بازداشت شده در روسیه، می توان به ایوان گرشکویچ، خبرنگار وال استریت ژورنال، که در مارس گذشته بازداشت شد، و پل ویلان تفنگدار سابق ارتش آمریکا که در سال ۲۰۱۸ دستگیر شد، اشاره کرد.

دولت آمریکا ادعا کرده که بازداشت گرشکویچ و ویلان غیرقانونی بوده است و آزادی آنها در اولویت امور دولت جو بایدن رییس جمهور آمریکا است.

تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی

۱۲سناتور جمهوریخواه آمریکایی دادگاه لاهه (ICC) را تهدید کرده اند که اگر این نهاد برای مقامات ارشد صهیونیستی حکم بازداشت صادر کند, واشنگتن دادگاه لاهه را تحریم خواهد کرد.

به گزارش "آناتولی", این نامه یک صفحه ای خطاب به کریم خان دادستان دادگاه لاهه است. در این نامه آمده است هرگونه حکم بازداشت احتمالی علیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و دیگر مقامات بلندپایه اسرائیل "غیرمشروع و فاقد مبنای قانونی است و در صورت اجرا منجر به تحریم‌های شدید علیه شما و نهاد شما خواهد شد."

این سناتورها آمریکایی با حمایت از جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار مردم بیگناه فلسطین در این نامه ادعا کردند: اگر اسرائیل را هدف قرار دهید و ما شما را هدف قرار خواهیم داد. این احکام بازداشت از سوی دادگاه لاهه, آن را با بزرگترین دولت حامی تروریسم و نماینده آن همسو می کند. واضح است که هیچ شباهت اخلاقی بین تروریسم نشات گرفته از حماس و پاسخ موجه اسرائیل وجود ندارد.

دیدار اسلامی با سفیر عربستان در تهران

در جریان برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان، محمد اسلامی با عبدالله بن سعود العنزی سفیر عربستان سعودی در ایران به دیدار و گفت‌وگو پرداخت.

 محمد اسلامی در این دیدار ضمن خوش‌آمدگویی به سفیر عربستان سعودی و ابراز خرسندی از حضور وی در نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای،‌ بر پیوند عمیق دو کشور تاکید کرد و گفت: پیوند قلبی و اشتراکات دینی و فرهنگی دو کشور حدیث وصل دو ملت است. ‌آنچه برای ایران و عربستان اهمیت دارد؛ تلاش برای توسعه تعاملات در راستای منافع ملی دو کشور است.   

وی با اشاره به موضوع توسعه و کاربرد فناوری‌های پیشرفته اظهار کرد: کشورهای خاصی در جهان وجود دارند که به دنبال فناوری‌های نوین هستند. برخی از این کشورها در نظر دارند که ایران خریدار چنین تکنولوژی‌هایی باشد درصورتی‌که رویکرد جمهوری اسلامی ایران در این زمینه کاملا متفاوت است و به دنبال تحقیقات و توسعه فناوری در کشور است.

دیگر خبرها

  • درگیری شدید مقاومت فلسطین و ارتش اسرائیل در شرق رفح/ شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۷۸۹ تن رسید/ حمله گسترده پهپادی و موشکی حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل
  • درگیری شدید مقاومت فلسطین و ارتش اسرائیل در شرق رفح/ شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۷۸۹ نفر رسید/ حمله گسترده پهپادی و موشکی حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • حمله موشکی گردان‌های قدس به «سدیروت» و «مفلاسیم»
  • بارانی از موشک بر سر صهیونیست‌ها/ شلیک ۷۰ موشک از سمت لبنان
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به «مرگلیوت»
  • انتقام موشکی مقاومت لبنان از صهیونیست ها | محل اصابت موشک های حزب الله به شهرک صهیونیست نشین + ویدئو
  • حزب الله مسئولیت حمله موشکی به «کریات شمونه» را به عهده گرفت
  • حزب الله مسئولیت حمله موشکی به «کریات شمونه» را به عهده گرفت
  • هشدارها نسبت به فاجعه پزشکی بی‌سابقه در غزه