Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-29@02:31:21 GMT

جدایی محرم و سپاهان؛ نه حالا خیلی زوده!

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۳۶۷۰۵

جدایی محرم و سپاهان؛ نه حالا خیلی زوده!

اگرچه سرمربی سپاهان پس از تجربه ششمین شکست فصل به صورت تلویحی حرف‌هایی از جدایی به زبان آورد، اما این نمی‌تواند پایان خوشی برای این قصه عاشقانه باشد.

به گزارش “ورزش‌سه”، پس از خداحافظی محرم نویدکیا در مهرماه سال 1395 که با دوری تقریبا چهارساله او از فوتبال همراه شد، هر وقت سپاهان به خصوص در دوران ویسی، کرانچار و ابراهیم‌زاده روزهایش را با ناکامی پشت می‌گذاشت، یک نام در میان هواداران و در فضای مجازی با دل‌نوشته و متن‌های احساسی دست به دست می‌شد و آن هم درخواست از محرم نویدکیا برای بازگشت به اردوی طلایی‌پوشان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسطوره‌ سپاهانی‌ها که البته پس از خداحافظی ناگهانی در هفته هشتم رقابت‌های لیگ شانزدهم، به طور کلی از فوتبال محو شده بود و در ابتدایی لیگ بیستم به یکباره پس از امیرقلعه نویی مسئولیت هدایت تیم محبوبش را پذیرا شد.

 

شماره 4 بی‌تکرار سپاهانی‌‌ها شروع خوبی در سپاهان نداشت، اما پس از کنار رفتن طلایی‌پوشان از رقابت‌های آسیایی توانست رفته رفته شرایط خودش و بازیکنانش را بهبود ببخشد و در حالی که سپاهانی‌ها با فراز و نشیب زیادی به هفته سیزدهم رسیده بودند، در هفده هفته باقی مانده نتایج خیره کننده‌ای کسب کردند و با کسب چهارده پیروزی و تنها سه تساوی پشت سر پرسپولیس فصل را با 65 امتیاز تمام کردند.


همین روند بسیار خوبی که از هفته سیزدهم لیگ بیستم شروع شده بود و خریدهای هوشمندانه کادر فنی سپاهان باعث شد خیلی‌ها نویدکیا و تیمش را شانس قهرمانی در لیگ بیست و یکم بدانند  و وقتی لیگ هم شروع شد تا هفته سوم همین فرضیه پررنگ‌ترین فرضیه موجود به نظر می‌رسید، اما از هفته چهارم و شکست در دربی اصفهان کم کم شاهد هویدا شدن ضعف‌های تیم نویدکیا در فصل جدید بودیم. آنها به سختی گل می‌زدند و وقتی پس از حملات پردامنه به جایی نمی‌رسیدند، روی ضدحملات عملکرد ضعیفی ارائه می‌کردند و پنج شکستی که پس از مغلوب شدن در دربی اصفهان مقابل گل‌گهر، استقلال، پیکان، پرسپولیس، آلومینیوم و درنهایت مس رفسنجان تجربه کردند، به دلیل همین اشتباهات بود. در این بین کنار رفتن از مسابقات جام حذفی هم درد بزرگی برای سپاهانی‌ها بود که امیدوار بودند حداقل در این فصل به یک جام می‌رسند، اما جام حذفی از دست رفته و در لیگ هم شرایط با وضعیت بدی به پایان هفته شانزدهم رسیده است.


نکته هشداردهنده در این میان، عملکرد ضعیف و احساسی سپاهان در دو مصاف برابر آلومینیوم (یک هشتم نهایی جام حذفی) و در ادامه در سرچشمه مقابل شاگردان ربیعی بود که آنها در سراسر بازی عملکرد قابل انتقادی ارائه کردند و دیگر نه خبری از آن پاس‌های سریع و حملات پردامنه بود و نه ایجاد موقعیت‌هایی که همواره در این فصل در بازی‌های سپاهان شاهدش بودیم. آنها در این دو مسابقه احساسی شده بودند و احساس به جای حوصله در ذهن بازیکنان این تیم جای گرفته بود و به جای اینکه سعی کنند مثل همیشه آرام آرام خودشان را به دروازه حریف برسانند، سعی بر استفاده از توپ های مستقیم و ارسال به پشت مدافعین با پاس های گولسیانی داشتند که اصلا هم در انجام این ماموریت موفق عمل نکردند.

 


این عملکرد سبب شد تا محرم نویدکیا در کنفرانس خبری پس از شکست سنگین و نگران کننده 3 بر 1 در ارتفاعات سرچشمه مقابل تیمی که در پنجمین مسابقه طی دو سال اخیر سرانجام مقابلش باخته بود، حرف‌های مهمی به زبان بیاورد و اعلام کرد که در تعطیلات تصمیماتی را خواهد گرفت که به نفع تیم باشد و در ادامه نیز باشگاه سپاهان از برپایی جلسه‌ای ویژه برای رسیدگی به شرایط حاد تیم حرف زد.
از اصفهان اما خبر می‌رسد که خبری از تغییرات شگفت‌انگیز در سپاهان نخواهد بود؛ در واقع می‌توان اینطور استنباط کرد که نه محرم نویدکیا آدمی است که سپاهان را در این شرایط رها کند و برود و نه محمدرضا ساکت مدیری به شمار می‌رود که در این مقطع از فصل، دست به چنین ریسکی بزند. ضمن اینکه نویدکیا محبوب‌ترین بازیکن تاریخ باشگاه سپاهان به شمار می‌رود و اکثریت قریب به اتفاق جامعه هواداری سپاهان همچنان حامی سفت و سخت او و دیدگاه‌هایش به شمار می‌روند.

 

با این وصف اینکه شاهد تغییراتی در کادر فنی و یا اضافه شدن و جدایی چند بازیکن باشیم، اتفاقی قابل تصور به شمار می‌رود که ممکن است محرم نویدکیا برای تغییر نگرش در تیمش و از بین بردن نقاط ضعف فنی سپاهان نگاه ویژه‌ای به آنها داشته باشد. اولین مشکل سپاهان در این فصل را می‌توان به عدم انسجام خط دفاعی مرتبط دانست. سپاهان در سیستم 3-3-4 مورد علاقه محرم نویدکیا که خیلی در ایران متداول نیست، تمایل زیادی به حملات پی درپی دارد و در این شرایط اگر شما در پرس از زمین حریف با مشکل مواجه شوید یا پس از گذر حریف از لایه دفاعی اول، نتوانید به خوبی شکل دفاعی خود و فاصله میان خطوط را سازماندهی کنید، به مشکل برخواهید خورد؛ در مورد سپاهان می‌توان به گل‌هایی که این تیم در مصاف با گل‌گهر، ذوب‌آهن، پیکان و همینطور مس رفسنجان دریافت کرد، به خوبی اشاره داشت.


آنچه مسلم است اینکه سپاهان در فصل جاری و برخلاف روندی که از هفته‌های پایانی نیمه اول لیگ بیستم آغاز کرده بود، با مشکلات فنی و روانی زیادی مواجه است و نتیجه آن هم شده شش شکست در لیگ برتر ( با احتساب شکست مقابل گل‌گهر) و کنار رفتن از مسابقات جام حذفی؛ اما این ناکامی‌ها فعلا قرار نیست مانعی بر سر ادامه همکاری محرم نویدکیا، سپاهان و هوادرانش باشد. محرم حتی اگر این نتایج ادامه داشته باشد، شاید دست به یک استعفای صوری هم بزند، اما هنوز 14 مسابقه دیگر لیگ در پیش است و عملکرد طلایی‌پوشان در رقابت‌های آسیایی هم در ارزیابی عملکرد این سرمربی جوان و ادامه حضورش روی نیمکت سپاهان بسیار تاثیرگذار خواهد بود. پس فعلا باید منتظر بمانیم و ببینیم تغییراتی که نویدکیا  در آخرین کنفرانس خبری‌اش در موردش حرف زده بود از بازیکنان آغاز می‌شود یا از دستیارانش ...

فولادمبارکه سپاهان محرم نویدکیا

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: فولادمبارکه سپاهان محرم نویدکیا محرم نویدکیا جام حذفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۶۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیرانوند به بازی سپاهان هم نمی‌رسد؟

علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس، پس از آسیب‌دیدگی پُر حرف و حدیث خود در اردوی تیم ملی، حدود دو هفته‌ای دستش را گچ گرفت و حالا چند روزی است با باز کردن گچ دستش، تمرینات سبک را آغاز کرده تا دوباره آماده بازگشت به میادین شود.

در این شرایط در حالی که دوران نقاهت بیرانوند چیزی حدود سه هفته تخمین زده می‌شد و پرسپولیسی‌ها امیدوار بودند او به دیدار حساس با سپاهان در هفته بیست‌و‌پنجم برسد، دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس اما وضعیت نامشخصی برای این بازی دارد.

بیرانوند با وجود اینکه تمرینات اولیه خود را از چند روز پیش آغاز کرده است، هنوز با دست مصدومش تمرینات سنگین انجام نمی‌دهد. با این وضعیت باید پزشکان نظر نهایی را درباره دست او بدهند و فعلاً تکلیف حضور این بازیکن در دیدار با سپاهان مشخص نیست.

پرسپولیس در هفته بیست‌و‌پنجم لیگ برتر روز چهارشنبه هفته جاری در ورزشگاه آزادی به مصاف سپاهان خواهد رفت.

دیگر خبرها

  • مسی ها آماده و سرحال برای دربی کرمان (عکس)
  • خبر خوش برای پرسپولیس در آستانه دیدار با سپاهان
  • دلار آزاد به دامنه ۵۰ هزار تومان سقوط کرد
  • بیرانوند به بازی سپاهان هم نمی‌رسد؟
  • میثم تیموری: محرم نویدکیا جنتلمن است
  • ماجرای دست‌بند پر سروصدای مربی لیگ برتری
  • مورایس یک فصل دیگر قرارداد دارد/از شایعه تا واقعیت مذاکره با نویدکیا برای بازگشت به سپاهان
  • سپاهانی‌ها خواهان رفتن مورایس و بازگشت سرمربی محبوب
  • سپاهان سرمربی محبوب را می خواهد | انتقال سخت عملی می شود؟
  • از کابوس سقوط تا صعود به یک چهارم جام حذفی/ تیم محترم «محرم»