Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: تیم دیپلماسی صنعت نفت ایران با تکیه بر منابع عظیم نفت و گاز برای ایجاد نقش‌آفرینی بیشتر در بازارهای جهانی از سیاست تقابل با روسیه به سمت تعامل با آن پیش می‌رود که این موضوع قابل تقدیر است.

حسین حسین‌زاده با استقبال از گسترش مناسبات صنعت نفت ایران و روسیه در شرایط کنونی بین‌المللی به خبرنگار شانا گفت: هم‌اکنون روسیه به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین دارندگان منابع نفتی و گازی دنیا تأثیر زیادی بر سازمان و نهادهای بین‌المللی نفتی و گازی دارد، از این رو به نظر می‌رسد نزدیکی روابط و سیاست‌های کشورمان و روسیه می‌تواند ما را به اهداف خود در زمینه دیپلماسی انرژی در سطح دنیا نزدیک‌تر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سابقه خود در زمینه مذاکره با شرکت‌های روس برای انعقاد قرارداد توسعه صنایع بالادستی در سال‌های خدمت در صنعت نفت، تصریح کرد: از دلایلی که در سال‌های اخیر سطح همکاری ایران و روسیه در صنعت نفت پایین بوده این است که دو کشور همواره خود را رقیب سنتی هم به‌خصوص در زمینه گاز می‌دانستند، وانگهی موقعیت ژئوپلیتیک ایران سبب شده روسیه هیچ‌گاه خواهان توسعه صنایع گاز و پروژه‌های صادراتی ایران نباشد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: تیم دیپلماسی صنعت نفت ایران با تکیه بر منابع عظیم نفت و گاز برای ایجاد نقش‌آفرینی بیشتر در بازارهای جهانی از سیاست تقابل با روسیه به سمت تعامل با آن پیش می‌رود که این موضوع قابل تقدیر است.

حسین‌زاده با یادآوری همکاری شرکت‌های روس در زمینه ساخت تجهیزات صنعت نفت گفت: مجلس از حضور شرکت‌های دارنده فناوری جدید روس در ایران به‌منظور ساخت تجهیزات‌ های‌تک صنعت نفت استقبال خواهد کرد، از سوی دیگر شرکت‌های روس هم‌اکنون در زمینه ازدیاد برداشت از میدان‌های نفتی و گازی دارنده فناوری روز دنیا هستند که می‌تواند امیدی برای احیای تولید از مخازن قدیمی ایران باشد.

وی تصریح کرد: روند مذاکرات تیم دیپلماسی انرژی ایران با کشورهای پرنفوذ بازار انرژی و همسایگان نویدبخش دستاوردهای بزرگ در این عرصه خواهد بود که قابل تحسین است.

منبع: شانا

کلیدواژه: حسین حسین زاده ایران و روسیه مجلس شورای اسلامی صنعت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۶۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین المللی ایفا می‌کند.

به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین المللی به ویژه مهم است که روابط بین نیروهای مسلح دو کشور پویایی بالایی داشته باشد و به روندهای زمان پاسخ دهد. تعامل ما برای ثبات استراتژیک در این سیاره مهم است.

به نقل از خبرگزاری تاس، وزیر دفاع چین همچنین گفت، به دنبال گفت‌وگو درباره مهمترین مسائل بین المللی با همتای روسی خود است.

این نخستین دیدار رو در رو بین وزرای دفاع چین و روسیه پس از انتصاب دونگ جون در این سمت است.

۳۱ مارس ۲۰۲۴، این دو از طریق ویدئوکنفرانس و به ابتکارعمل طرف چینی صحبت کرده بودند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه به ریاض
  • مدیران خودرو 777، تنها نماینده صنعت خودرو ایران در اجلاس ایران و آفریقا
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه ایران در جهت فعال شدن بند جریمه در صورت عدم اتصال کامل خط لوله صلح در پاکستان
  • پسکوف: روسیه پیروز جنگ است
  • تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد