Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@09:50:00 GMT

نشت گاز با 2 کشته و 3 مصدوم در شیراز

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۳۶۹۸۱

نشت گاز با 2 کشته و 3 مصدوم در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدجواد مرادیان گفت: در ساعت ۰۶:۳۳ صبح امروز پس از وصول گزارش حادثه انفجار در یک منزل مسکونی در روستای نهویه شهرستان قیروکارزین، بلافاصله سه تیم امدادی اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.

 مدیر حوادث و فوریتهای پزشکی استان فارس در ادامه افزود: در این منزل مسکونی یک خانواده پنج نفری زندگی می کردند که سه نفر از اعضای این خانواده مصدوم و دو نفر دیگر که مادر و کودک ۴ ساله ای بودند متاسفانه جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادیان با اشاره به علائم مسمومیت با گاز منوکسید کربن گفت: با توجه به فصل سرما و استفاده بیشتر خانواده‌ها از وسایل گرمایی گازسوز، خانواده‌ها باید از علایم شایع گازگرفتگی مطلع باشند و در صورت مشاهده این علایم، اقدامات اولیه را انجام دهند. گیجی، کرختی مزمن، سردرد ناگهانی و آبریزش بینی از علایم شایع گاز گرفتگی است که افراد سالم به دلیل این که این علایم دیرتر در آنها بروز می‌کند باید کاملاً هوشیار بوده و با مشاهده این علایم، در افرادی که حساس‌تر هستند، سریع با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند و اقدامات اولیه را انجام دهند.

وی همچنین گفت: انجام اقدامات پیشگیرانه در تمامی شرایط کمک مؤثری جهت جلوگیری از حوادث بزرگ تر در آینده خواهد بود و رعایت چند نکته ایمنی قبل از راه اندازی وسایل گاز سوز گرمایشی، می تواند در پیشگیری از حوادث تلخ و حفظ جان همشهریان عزیزمان بسیار کارآمد باشد.

انتهایگیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: نشت گاز حادثه در شیراز مسمومیت با گاز منوکسید کربن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۶۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت ۳۹ نفر در حوادث جوی از ابتدای سال تا ۱۵ اردیبهشت

به گزارش تابناک، جعفر معیادفر، رییس اورژانس کشور در گفت‌وگو با ایلنا درباره حوادث جوی از اول فروردین تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ گفت: در این مدت ۱۲۰۴ نفر آسیب دیده از این حوادث بوده‌اند.

وی ادامه داد: در این مدت ۳۹ نفر جان خود را بر اثر حوادث جوی از دست داده‌اند که نسبت به مدت مشابه رشد ۲ برابری داشته است. همچنین ۱۱۶۵ نفر در این مدت مصدوم شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۹۷ درصدی داشته است.

رییس اورژانس کشور با اشاره به وقوع سیل در این مدت گفت: از ابتدای فروردین تا ۱۵ اردیبهشت ماه ۴۱ نفر در سیلاب مصدوم و ۳۵ نیز براثر وقوع سیل جان خود را از دست داده‌اند. همچنین در این مدت ۲۴ نفر در طوفان مصدوم شده‌اند.

معیادفر خاطرنشان کرد: از ابتدای فروردین ماه تا ۱۵ اردیبهشت سال جاری ۶ مصدوم براثر ریزش کوه یا سنگ، ۱۰۶۹ نفر براثر گرد و غبار و ۲۰ نفر در سایر حوادث مصدوم شده‌اند. همچنین ۴ نفر بر اثر وقوع رعد و برق فوت شده و ۵ نفر نیز مصدوم شده‌اند.

دیگر خبرها

  • واژگونی دو خودرو در تبریز ۲ کشته و مصدوم برجای گذاشت
  • فوت ۳۹ نفر در حوادث جوی از ابتدای سال تا ۱۵ اردیبهشت
  • وقوع حادثه رانندگی در قطب صنعتی شهرکرد با یک جان باخته و سه مصدوم
  • ۱۳۱۷ مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت
  • یک هفته با ۶۲ کشته | مصدومیت ۱۳۱۷ نفر در تصادفات ۷ روز اخیر
  • ۱۳۱۷مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت در کشور
  • برگزاری دوره امداد و کمک‌های اولیه در شهرکرد
  • حوادث هفته گذشته کشور ۱۶۹ کشته و ۳۰۰۰ مصدوم داشت
  • تصادف در جاده اردبیل _ سرچم / ۲ فوتی و ۸ مصدوم
  • یک کشته و ۹ مصدوم در حوادث رانندگی سمنان