Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، علی زینی وند در دیدار با وزیر کشور، جزئیات مصوبات سفر ریاست جمهوری و وزیر کشور به مناطق سیل زده استان کرمان را بررسی کرد.

استاندار کرمان در تشریح مذاکرات و مصوبات این نشست گفت: یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به جنوب این استان تکمیل سیل‌بند جیرفت بود که در زمان حضور حجت الاسلام رئیسی در جنوب، در خصوص احداث و تکمیل سیل‌بند جیرفت توجیهات لازم را به رئیس جمهور ارائه و ضمن تبیین احداث آن، سازوکاری برای احداث سیل‌بند پیشنهاد دادم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زینی وند افزود: وزیر کشور در این نشست اعلام کرد رئیس جمهور روز یکشنبه گذشته همین استدلال و سازوکار را در هیأت دولت مطرح و بر همین اساس و سازوکار از سوی رئیس جمهور بر احداث سیل‌بند جیرفت و بر اجرا و عملیاتی شدن مصوبات و تسریع در رسیدگی به امور سیل زدگان در جنوب و شرق استان کرمان تاکید شد.

وی با توجه به اظهارات احمد وحیدی وزیر کشور اعلام کرد: در جلسه هیأت دولت یکشنبه سوم بهمن ماه رئیس جمهور به وزیر نیرو ابلاغ می‌کند تا با قید فوریت اقدامات مقدماتی لازم برای آغاز احداث ادامه سیل‌بند جیرفت را که مطالبه مردمی است و نقش مهمی در جلوگیری از تکرار سیلاب‌های هرساله در دشت رودبار و جازموریان دارد را به عمل آورد.

به گفته استاندار کرمان مقرر شد این مصوبه و دستور رئیس جمهور با امضای وزیر کشور به عنوان نایب رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کشور به وزیر نیرو ابلاغ شود و اجرایی شدن آن را پیگیری کنم.

زینی وند تصریح کرد: سایر مصوبات سفر در خصوص جبران خسارات احشام، منازل نیز به معاونت عمرانی وزارت کشور، ستاد مدیریت بحران و دستگاه‌های مسئول، ابلاغ شده است.

استاندار کرمان گفت: مقرر شد تا روز شنبه تمامی خسارت‌های سیل اخیر برآورد شود تا روز یکشنبه در هیأت دولت مطرح و مصوبات لازم و جدید اخذ شود.

زینی وند افزود: وزیر کشور بر فعالیت مستمر قرارگاه بازسازی مناطق حادثه دیده از سیل در سطح شهرستان و استان تاکید کرد تا با تلاش‌هایی که در حال انجام است زندگی مردم به حالت عادی برگردد و اوضاع کشاورزی مناطق نیز سامان یابد.

به گفته استاندار کرمان قرارگاه بازسازی مناطق حادثه دیده از سیل در این شهرستان و استان تشکیل شده و جلسات شهرستانی به طور مستمر و معمولاً هر ۴۸ ساعت و جلسات استانی نیز به طور هفتگی و فوق العاده به ریاست استاندار و جانشینی موسوی معاون عمرانی برگزار می‌شود.

عملیات اجرایی سیل‌بند خرم با هدف جلوگیری از ورود روان آب‌ها و سیلاب به مناطق جنوبی استان کرمان از سال ۱۳۵۰ آغاز شده و ۱۲۰ کیلومتر آن باقی مانده است.

کد خبر 5409505

منبع: مهر

کلیدواژه: علی زینی وند استانداری کرمان سیل کرمان بوشهر ویروس کرونا بارش برف برف و کولاک خطبه های نماز جمعه دهه فجر کرمانشاه آمار کرونا سیل کرمان برف روبی برف و یخبندان اردبیل تعطیلی مدارس استاندار کرمان سیل بند جیرفت رئیس جمهور وزیر کشور زینی وند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۷۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنجشنبه در راستای سفر‌های استانی و در اولین برنامه از سلسله بازدید‌ها از محلات تهران و پیگیری مشکلات مردم، پس از بازدید از بخش‌هایی از مناطق ۱۷ و ۱۸ در جنوب غرب پایتخت، در جلسه پیگیری موضوعات ویژه این دو منطقه در مسجد ابوذر، واقع در محله فلاح حضور یافت و پس از شنیدن گزارش مسائل و مشکلات اولویت‌دار مردم این مناطق، دستوراتی جهت تسریع در رفع این مشکلات صادر کرد.

در این جلسه که معاون اجرایی رئیس جمهور، وزاری بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، استاندار، شهردار و رئیس شورای شهر تهران نیز حضور داشتند، ابتدا موضوع کمبود فضا‌های بهداشتی و درمانی و همچنین توسعه و تجهیز چهار بیمارستان موجود در این مناطق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیسی پس از شنیدن گزارشات معاون اجرایی رئیس‌جمهور، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار تهران، مقرر کرد موضوع تامین مالی فاز ۱ طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد در اسرع وقت از سوی وزارت بهداشت تامین و این بیمارستان تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

همچنین جهت تامین زمین مورد نیاز برای توسعه بیمارستان ضیائیان مقرر شد شهردار تهران طی جلسه‌ای با وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، موضوع استفاده از زمین‌های متعلق به این وزارتخانه را بررسی و پس از احصا راهکار، نتیجه را جهت تصویب به دولت ارائه کنند.

همچنین با دستور رئیس جمهور در این جلسه مقرر شد مشکل تجهیز بیمارستان‌های این دو منطقه با همکاری وزارت بهداشت و بهره‌گیری از ظرفیت خیرین این حوزه در اسرع وقت مرتفع شود.

مشکل کمبود سرانه آموزشی در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران از دیگر موضوعات ویژه و اولویت‌دار این مناطق بود که در این جلسه در حضور رئیس جمهور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت با دستور رئیس جمهور و ناظر به نیاز مبرم مردم این مناطق به فضا‌های آموزشی مقرر شد در مرحله اول در هر منطقه ۳ الی ۵ مدرسه به فوریت احداث شود.

همچنین بنا به تاکید رئیس جمهور و در راستای ایجاد نشاط اجتماعی بیشتر، به ویژه در میان نسل جوان مقرر شد در هر یک از این مناطق دو مجموعه ورزشی احداث شود.

رئیسی از وزیر آموزش و پرورش نیز خواست به منظور اجرای عدالت آموزشی برای کاهش هر چه بیشتر مدارس دو شیفته در این مناطق در اسرع وقت برنامه‌ریزی و اقدام کند.

سومین موضوع ویژه و اولویت‌دار مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران نیز موضوع بافت فرسوده در این مناطق بود که رئیس جمهور پس از شنیدن گزارش معاون اجرایی، وزیر راه و شهرسازی، شهردار و استاندار تهران، با تاکید بر اهمیت نقش مشارکت مردمی در حل این مشکل، از مسئولان مربوطه خواست با بررسی راهکار‌های قانونی، بسته تشویقی شامل مجموعه‌ای از مشوق‌ها و تسهیلات حمایتی دولت برای بازسازی بافت فرسوده توسط مردم را تهیه و تدوین و در این مناطق به شکل عمومی اطلاع‌رسانی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • بازدید رئیس جمهور از مناطق جنوب غرب تهران
  • دستورات رئیس جمهور برای رفع مشکلات مردم جنوب غرب تهران
  • رئیسی خواستار رفع مشکلات جنوب غرب تهران شد
  • دستور رئیسی برای رفع مشکلات جنوب غرب تهران
  • دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • دستور رییسی برای رفع مشکلات درمانی وآموزشی درجنوب غرب تهران
  • از شگفتی سفر به پاکستان و سریلانکا استقبال گروه‌های گوناگون از رئیس‌جمهور بود
  • به دنبال مسئول سازی، اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌ها هستیم
  • برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان