Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-29@16:50:04 GMT

باگ نرم‌افزاری سرویس‌های رایگان فیس‌بوک!

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۳۷۱۵۳

باگ نرم‌افزاری سرویس‌های رایگان فیس‌بوک!

ایتنا - فیس‌بوک در کشورهای در حال توسعه دسترسی رایگان به سرویس هایش را برای کاربران فراهم می کند اما طبق گزارشی جدید شکافی در نرم افزار این شرکت سبب شده از این کاربران بدون اطلاع هزینه دریافت شود.

فیس‌بوک در کشورهای در حال توسعه مانند اندونزی، فیلیپین و پاکستان با اپراتورهای موبایل همکاری می کند تا دسترسی رایگان به فیس‌بوک و چندوب سایت دیگر را برای کاربران فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این درحالی است که اپراتورهای موبایل بدون اطلاع کاربران از آنها هزینه دریافت می کنند.

به گزارش ایتنا از مهر، طبق گزارش جدیدی که در نشریه وال استریت ژورنال منتشر شده این سرویس «فری بیسیکس»(Free Basics) نام دارد و از طریق «متا کانکتیویتی» ارائه می شود تا دسترسی به ابزارهای ارتباطی، اطلاعات بهداشتی، منابع آموزشی و دیگر سرویس های نیازمند پهنای باند کم را بدون هیچ هزینه ای برای کاربران فراهم کند.

این برنامه از سال ۲۰۱۳ میلادی اجرا می شود.

وال استریت ژورنال با دستیابی به یک گزارش داخلی فیس‌بوک متوجه شده کاربران ماه ها است که برای استفاده از «فری بیسیکس» هزینه پرداخت می کنند. این مشکل نشتی نامیده شده زیرا زمانی رخ می دهد که سرویس های پولی با سرویس های رایگان تداخل دارند. از آنجا که بخش اعظم کاربران این سرویس ها از طرح های از پیش پرداخته موبایل استفاده می کنند، تا زمانی که بسته اینترنتی شان تمام نشود، متوجه نمی شوند که از آنها هزینه دریافت شده است.

وال استریت ژورنال اعلام کرده بیشترین هزینه برای استفاده از اینترنت رایگان فیس‌بوک از کاربران پاکستانی دریافت شده که مبلغ آن به ۱.۹ میلیون دلار می رسد این درحالی است که علاوه بر پاکستان چالش مذکور در چند کشور دیگر نیز وجود دارد.

به نظر می رسد این مشکل از نرم افزار فیس‌بوک و واسطه کاربر (UI) نشات می گیرد و ویدئوها ریشه مشکل هستند. این درحالی است که قرار نبوده ویدئو ها در «فری بیسیکس» ظاهر شوند، اما اختلالاتی در نرم افزار فیس‌بوک سبب شده برخی از آنها وارد طرح شوند.

نوتیفیکیشن هایی که قرار بود به کاربران اطلاع دهند برای تماشای ویدئو از آنها هزینه دریافت می شوند، نیز ارسال نشده اند. طبق اسناد موجود فیس‌بوک متوجه شده ۸۳ درصد هزینه های غیرضروری مربوط به این ویدئوها است که در حقیقت قرار نبوده نمایش داده شوند.

فیس‌بوک ادعا می کند این چالش را تا حد زیادی برطرف کرده است. درو پوساتری سخنگوی متا در این باره می گوید: ما به کاربران اعلام کردیم تماشای ویدئوها و تصاویر به دریافت هزینه منجر می شود و تمام تلاش خود را به کار می بریم تا به مردم یادآوری کنیم تماشای این نوع محتوا هزینه ای در بر دارد.

وال استریت ژورنال در گزارش خود عنوان می کند رشد فیس‌بوک در بازارهای توسعه یافته متوقف شده و فقط در کشورهایی با دسترسی اندک به اینترنت در حال افزایش است. این شبکه اجتماعی در کشورهای در حال توسعه علاوه بر آنکه به عنوان یک سایت اجتماعی فعالیت می کند، یک تهیه کننده اینترنت نیز است.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: فیس بوک شبکه اجتماعی وال استریت ژورنال هزینه دریافت فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۷۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی غزه از آوار و بمب‌، ۱۴ سال طول می‌کشد

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما روزنامه گاردین در پایگاه اینترنتی خود در تحلیلی به قلم، اما گراهام هریسون نوشت: یک مقام ارشد امور مین زدایی سازمان ملل گفت: جنگ اسرائیل در غزه ۳۷ میلیون تن آوار ایجاد کرده که بخش زیادی از آن با بمب‌های منفجر نشده همراه است که پاکسازی آنها ممکن است بیش از یک دهه طول بکشد.

پهر لودمار، رئیس سابق سرویس مبارزه با مین گذاری سازمان ملل در عراق در یک کنفرانس خبری گفت: تقریباً هفت ماه از این جنگ می‌گذرد و به طور متوسط ۳۰۰ کیلوگرم آوار در هر متر مربع زمین در غزه ایجاد شده است.

وی گفت: بر اساس [مقدار] فعلی آوار در غزه، برای پاکسازی آنها، با ۱۰۰ کامیون ۱۴ سال کار لازم است. 

او افزود: با ادامه این جنگ، تخمین زدن مدت زمان پاکسازی غیرممکن است.

لودمار گفت: اسرائیل به دلیل شدت بمباران غزه که بخش‌های وسیعی از نوار غزه را به ویرانه تبدیل کرده است، متهم به «غیرقابل سکونت کردن یک منطقه» شده است.

۶۵ درصد از ساختمان‌های ویران شده در غزه مسکونی بودند.

به دلیل خطر وجود خمپاره، موشک یا سایر سلاح‌های مدفون شده در ساختمان‌های فروریخته یا آسیب دیده، روند پاکسازی و بازسازی آهسته و خطرناک خواهد بود. به طور متوسط حدود ۱۰ درصد از سلاح‌ها در زمان شلیک منفجر نشدند و باید توسط تیم‌های مین زدایی از میان برداشته شوند.

دیگر خبرها

  • انواع خدمات پذیرایی هتل‌ ها و تورها | از ‌‌‌BB تا UALL
  • نمایندگی تعمیر لباسشویی در سراسر تهران و کرج
  • دریافت هزار تراکنش حساب، با اینترنت‌بانک تجارت
  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی
  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • این اولین ربات انسان‌نمای تمام‌الکتریکی با سرعت ۶ کیلومتربرساعت است
  • پاکسازی غزه از آوار و بمب‌، ۱۴ سال طول می‌کشد
  • سیگنال رایگان ارز دیجیتال فیوچرز یا سیگنال فارکس؟
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • پس از A54، گوشی گلکسی A35 هم آپدیت غیرمنتظره دریافت کرد