Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در نامه‌ای به وزیر اقتصاد از اجرا نشدن ثبت غیرحضوری گوشی‌های همراه مسافری در گمرک خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، بعد از گذشت 130 روز از دستور وزیر اقتصاد بعد از بازدید از گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) و مشاهده نارضایتی مردم از فرایند ثبت گوشی‌های مسافری و در حالیکه آقای خاندوزی دستور تشکیل کارگروه ویژه‌ای را داده بود تا در مدت 10 روز این فرایند کاملاً غیرحضوری شود به نظر می‌رسد در عمل همچنان اقدام خاصی از سوی گمرک صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این گزارش در بخشی از نامه آقای علی مویدی خرم‌آبادی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به آقای احسان خاندوزی وزیر اقتصاد آمده است: ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز جلسات زیادی را در این خصوص برگزار و تصمیمات مقتضی را اطلاع رسانی کرده است. ضمن اینکه به منظور کاهش ایستایی و رفع مشکلات ایجاد شده در سامانه‌های مستقر در گمرک، پیشنهاد‌های اجرایی مؤثری شامل ایجاد شرایط پیش اظهاری به صورت برخط، موکول شدن کنترل گذرنامه به بعد از ورود، فراهم کردن سامانه اینترنتی مسافران، حذف الزام اخذ شماره تماس در بدو ورود به کشور، انتشار برخط ارزش‌های گوشی تلفن همراه، امکان ثبت انواع تجهیز به تفکیک نوع آن و پیگیری رفع اختلالات میان سامانه‌های گمرک و ناجا را که مورد تأیید نمایندگان گمرک بوده نیز احصا و ارائه کردیم، اما متأسفانه این مهم از سوی گمرک اجرایی نشده و در بازید منتهی به 19 دی 1400 از فرودگاه امام خمینی (ره) به عنوان فرودگاه شاخص کشور، تغییری در رویه مشاهده نشده است.
این نامه می‌افزاید: اجرا نشدن این پیشنهاد‌ها منجر به ایجاد مشکلاتی برای مسافران ورودی متقاضی ثبت تلفن همراه شده است. نکته قابل تأمل، اما ماهیت ثبت غیرسامانه‌ای اطلاعات مسافران و نوشتن دستی آن‌ها در پوشه اکسل است یعنی گمرک نه تنها موارد فوق را اجرایی نکرده بلکه سامانه قبلی را نیز کنار گذاشته و اطلاعات را به صورت پوشه اکسل جمع آوری می‌کند که این امر تبعات بدی را به همراه دارد و زمینه سو استفاده از داده‌های مسافری را افزایش می‌دهد.
در ادامه این نامه آمده است: همچنین با وجود تصریحی که در قانون بودجه سال 1400 مبنی بر افزایش حقوق ورودی گوشی‌های همراه بالای 600 دلار وجود دارد گمرک تا کنون به مکاتبات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این باره پاسخی نداده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: گمرک ریجستری گوشی تلفن همراه مبارزه با قاچاق کالا و ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۷۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۷۶ تانکر سوخت‌رسان

رضا قربانی مدیرکل گمرک پرویزخان قصرشیرین در جمع خبرنگاران گفت : ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق طی دو ماه گذشته با همکاری نیروی انتظامی و کارکنان گمرک پرویزخان کشف‌شده است.

وی افزود: سوخت‌های کشف‌شده از ۷۶ تانکر سوخت‌رسان که قصد خروج از کشور را داشتند کشف شد و متخلفان به تعزیرات حکومتی شهرستان معرفی شدند.

مدیرکل گمرک پرویزخان تصریح کرد: سوخت‌های کشف‌شده شامل بنزین و گازوئیل و در قالب گالن‌های بیست لیتری از آنها کشف و ضبط‌شده است.

وی ادامه داد: سوخت سرمایه ملی است و با هرگونه عرضه خارج از شبکه آن برخورد خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۷۶ تانکر سوخت‌رسان
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک پرویزخان
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل