Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@08:29:17 GMT

انهدام ۱۷۱ باند سرقت در اصفهان

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۳۸۳۷۹

انهدام ۱۷۱ باند سرقت در اصفهان

ایسنا/اصفهان فرمانده انتظامی استان اصفهان از انهدام ۱۷۱ باند سرقت طی ۱۰ ماهه امسال خبر داد و گفت: طی این مدت ۲۹۳ میلیارد تومان اموال مسروقه کشف و به مال‌باختگان مسترد شد.

سردار محمدرضا میرحیدری در حاشیه دهمین جلسه قرارگاه مبارزه با سرقت فرماندهی انتظامی استان اصفهان، اظهار کرد: در این جلسه پس از تجزیه‌ و تحلیل‌های ارائه شده توسط کارشناسان، در خصوص استفاده از ظرفیت‌های مردمی و بسیج برای افزایش گشت‌های شبانه، آموزش دامداران به‌منظور پیشگیری از سرقت احشام، کنترل و نظارت هوشمندانه بر فعالیت مجرمان سابقه‌دار و همچنین تقویت واحدهای گشتی و افزایش نظارت‌ها به‌منظور پیشگیری از وقوع سرقت در ایام پایانی سال تصمیم‌گیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح ویژه مقابله با جیب‌برها و قاپ زن‌ها

وی از اجرای ۲ طرح عملیاتی در سراسر استان با محوریت پلیس آگاهی استان اصفهان به‌منظور شناسایی سارقان محکومان قضائی غایب و متواری خبر داد و گفت: از آنجا که یکی از سرقت‌های شایع در ایام پایانی سال جیب‌بری و قاپ‌زنی به‌ویژه قاپ‌زنی موبایل است، اجرای طرح ویژه‌ای به‌منظور شناسایی و مقابله با جیب‌برها و قاپ زن‌ها در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان با اعلام اینکه در ۱۰ ماهه امسال ۱۷۱ باند سرقت توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان شناسایی و منهدم شد، افزود: با شناسایی این باندهای سرقت، ۲۹۳ میلیارد تومان اموال مسروقه کشف و به مال‌باختگان مسترد شد.

وی تصریح کرد: از این تعداد ۷۶ باند در زمینه سرقت منزل، مغازه و اماکن، ۲۲ باند در زمینه سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو، ۲۱باند در زمینه سرقت به عنف و قاپ‌زنی، ۱۲ باند در زمینه سرقت احشام، ۱۴ باند درزمینه سرقت خودرو و موتورسیکلت و ۲۶ باند درزمینه سرقت سیم برق و تجهیزات مخابراتی فعال بودند.

کاهش ۵.۲ درصدی سرقت‌ها

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه اقدامات مؤثر پلیس آگاهی این فرماندهی منجر به کاهش ۵.۲ درصدی در کل سرقت‌ها شده است، گفت: در همین مدت قدرت کشف پلیس آگاهی استان ۲.۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشت.

سردار میرحیدری به کاهش‌های قابل‌توجه در برخی از سرقت‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: در سرقت منزل با کاهش ۲۷ درصدی، در سرقت مغازه با کاهش ۳۱.۵ درصدی، در سرقت خودرو با کاهش ۱۷.۹درصدی، در سرقت موتورسیکلت با کاهش ۱۵.۶ درصدی، در سرقت لوازم و محتویات داخل خودرو با کاهش ۲۰.۵ درصدی در سرقت احشام با کاهش ۱۹.۳ درصدی و در قاپ‌زنی با کاهش ۱۵.۸درصدی مواجه بودیم.

دستگیری ۵۵۳ محکوم غایب و فراری

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به نظارت و کنترل هوشمندانه پلیس آگاهی استان بر مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار، اظهار کرد: در ۱۰ ماهه امسال کارآگاهان پلیس آگاهی با اجرای طرح‌های گوناگون موفق شدند ۵۵۳ محکوم غایب و فراری را دستگیر و تحویل مرجع قضائی دهند که اتهام ۳۶۹ نفر از این افراد مرتبط با جرائم سرقت بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از فرماندهی انتظامی استان اصفهان، سردار میرحیدری از برگزاری جلسات و نشست‌های تعاملی با ادارات برون‌سازمانی به‌منظور پیشگیری از وقوع سرقت‌ها خبر داد و گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۱۹ جلسه با ادارات و سازمان‌های برون‌سازمانی نظیر شرکت توزیع برق، مخابرات، دادگستری، شرکت نفت، اتحادیه صنوف، اداره صمت، اداره کل استاندارد و ... برگزار شد که دستاوردهای خوبی نیز به همراه داشت.

فرمانده انتظامی استان اصفهان بر رعایت اصول ایمنی و هشدارهای پلیسی تأکید و به شهروندان توصیه کرد که هنگام عبور از خیابان و یا پیاده‌روها کیف را در جهت مخالف تردد موتورسواران نگهدارند و به‌جای در دست گرفتن موبایل از هندزفری برای صحبت کردن استفاده کنند، هنگام مراجعه به مراکز خرید مراقب اطراف خود باشند و در اتوبوس‌های BRT و مترو موبایل را در دست گرفته و یا در جیب زیپ‌دار قرار دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی فرمانده انتظامی پليس سرقت جیب ب ر سارق دستگیری سارقان فرمانده انتظامی استان انتظامی استان اصفهان باند در زمینه سرقت پلیس آگاهی استان ۱۰ ماهه امسال سرقت ها قاپ زنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۸۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری و انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، سردار رضا زارعی گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت خودرو در شهرستان نهاوند، تیم ویژه پلیس آگاهی شهرستان به منظور شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان و کشف علمی سرقت‌ها تشکیل شد.

او تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی و قانونی و همچنین بکارگیری امکانات سازمانی و شگرد‌های خاص پلیسی سرانجام موفق به شناسایی فردی به هویت معلوم و دارای سوابق متعدد شدند.

جانشین انتظامی استان همدان گفت: با اقدامات فنی مشخص شد سارق پس از سرقت، خودرو را بلافاصله با همراهی و همکاری همدستانش از شهرستان خارج و به یکی از استان‌های همجوار انتقال می‌داده است.

سردار رضا زارعی افزود: با توجه به اطلاعات به دست آمده، مشخص شد سارقان به صورت باندی اقدام به سرقت‌ها می‌کرده اند و در نهایت با هماهنگی پلیس آگاهی استان، ۲ گروه از ماموران پلیس آگاهی نهاوند به استان همجوار مراجعه و متهم اصلی را دستگیر کردند.

او تصریح کرد: متهم دستگیر شده به سرقت ۲۹ دستگاه خودرو با همراهی همدستانش اعتراف کرد که با راهنمایی وی یکی از خودرو‌های مسروقه کشف و تحویل مالک شد و تحقیقات و اقدامات قضائی و قانونی درخصوص دیگر موارد ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • انهدام ۳ باند سرقت احشام در لرستان
  • انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند
  • انهدام باند سرقت حرفه‌ای سیم و کابل برق در فرخ شهر
  • انهدام باند سارقان سیم برق در شهرکرد
  • دستگیری و انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند
  • انهدام باند سارقان احشام در چهارمحال و بختیاری
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • انهدام سه باند سرقت احشام در لرستان
  • ۱۸ رأس احشام مسروقه در مخفیگاه باند سارقان در اصفهان
  • انهدام باند سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب