Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-26@16:07:00 GMT

هشدار هواشناسی مازندران برای شرایط جوی

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۳۸۶۷۲

هواشناسی مازندران با اعلام ورود سامانه جدید بارشی به استان فردا پنجشنبه به کاهش محسوس دمای هوا، آب‌گرفتگی معابر و بارش برف همراه با وزش باد شدید در ارتفاعات این استان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، اداره کل هواشناسی مازندران روز چهار‌شنبه با اعلام هشدار سطح زرد، پیش‌بینی کرد که شرایط جوی مازندران از اواخر روز پنج‌شنبه 7 بهمن ماه تا اواخر روز جمعه 8 بهمن ماه علاوه بر بارش باران، با وزش باد نسبتاً شدید، کاهش محسوس دما، همراه بارش برف در ارتفاعات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که این سامانه جدید موجب مه‌آلود شدن، کاهش دید، کولاک برف، لغزندگی و یخبندان، اختلال تردد در جاده‌ها و محورهای کوهستانی و احتمال وقوع بهمن و انسداد جاده‌ها دور از انتظار نیست.

در این اطلاعیه ضمن تأکید بر احتیاط در تردد جاده‌ای، تجهیز خودروها به ادوات زمستانی، مدیریت در مصرف انرژی از شهروندان نیز خواسته‌شده است تا در این مدت از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

بر اساس پیش‌بینی هواشناسی شرایط جوی استان برای هفته آینده روز‌های شنبه تا دوشنبه آسمان استان عمدتاً نیمه آفتابی همراه با روند افزایشی دما در طول روز باشد.

همچنین از صبح شنبه به بعد مجدداً شب‌های سرد و دما‌های صفر و زیر صفر را در مناطق ساحلی و جلگه‌ای خواهد داشت.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: هواشناسی مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۸۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌ها در خراسان رضوی تا شنبه

ایسنا/خراسان رضوی کارشناس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش‌ها به تناوب تا روز شنبه در استان ادامه دارد.

محمد غیوری‌خواه در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت جوی استان اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی، ادامه بارش‌ها به صورت رگبار باران، در برخی نقاط همراه با رعد و برق و در نواحی مستعد بارش تگرگ همراه با وزش باد شدید لحظه‌ای با احتمال بروز خسارت به تناوب تا روز شنبه در استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه بیشترین حجم بارش‌ها طی امروز رخ خواهد داد، تشریح کرد: طی امروز در برخی نقاط آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیرها دور از انتظار نیست.

وی گفت: تا اواسط هفته آینده به‌ویژه در ساعات بعدازظهر سرعت وزش باد افزایش یافته و در برخی از نقاط بادخیز و شرقی استان، وزش باد گاهی شدید با احتمال بروز خسارت، خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

غیوری‌خواه افزود: دمای کمینه به صورت تدریجی تا اواسط هفته آینده کاهش خواهد یافت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در خصوص میزان بارش‌ها گفت: از ۳۰ شهرستانی که تاکنون گزارش شده، شاهد بارش در ۲۳ شهرستان بوده‌ایم. بیشترین بارش مربوط به صالح‌آباد با ۲۲ میلی‌متر، کاخک گناباد ۲۱ میلی‌متر و مشهد ۲۰.۷ میلی‌متر بوده است.

وی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته کاخک با ۸ درجه و سرخس با ۲۷ درجه به ترتیب کمترین و بیشترین دما را در استان داشته‌اند. همچنین بیشترین وزش باد در رشتخوار با ۶۵ سرعت کیلومتر بر ساعت بوده است. دمای مشهد هم بین ۱۴ تا ۲۳ بوده است.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تداوم بارندگی در نیمه شرقی و ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور
  • امروز و فردا این استان‌ها بارندگی دارند | صدور هشدار زرد هواشناسی + جزئیات
  • بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • تداوم بارش‌ها در خراسان رضوی تا شنبه
  • تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها
  • کوهنوردی ممنوع/ تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها
  • هشدار هواشناسی به این استان ها بارش‌های اردیبهشتی
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۵ و ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران
  • پیش بینی بارش‌های سیل آسا در ۲۱ استان/ هشدار زرد صادر شد