Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@00:25:43 GMT

افشای جشن تولد نخست وزیر انگلیس در قرنطینه

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۳۸۸۸۱

افشای جشن تولد نخست وزیر انگلیس در قرنطینه

به گزارش تابناک، جنجال برگزاری چند مهمانی در مقر نخست‌وزیری بریتانیا در دوره محدودیت‌های سخت‌گیرانه کرونایی، به تحقیقات پلیس کشیده شده است.

 یکی از این میهمانی ها، جشن تولد بوریس جانسون نخست وزیر در مقر نخست وزیری در سال 2020 بوده است.

به نوشته دویچه وله، این اتفاقات، بوریس جانسون را در تنگنای شدید سیاسی قرار داده و احتمالا او در پارلمان رأی اعتماد نخواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شبکه آی‌تی‌وی در گزارشی می‌گوید کری سایموندس که در آن زمان نامزد جانسون بود، در ۱۹ ژوئن ۲۰۲۰ یک پارتی سورپرایز برای رئیس دولت برگزار کرده است.

در این جشن ۳۰ تن از همکاران جانسون و دست‌کم یک میهمان از بیرون شرکت داشته‌اند. در زمان برگزاری پارتی که ۳۰ دقیقه بیشتر طول نکشیده، تجمع بیش از شش نفر در سراسر کشور اکیدا ممنوع بود.

این شبکه تلویزیونی از جشن خصوصی دیگری گزارش می‌دهد که دوستان نزدیک جانسون و اعضای خانواده در آن شرکت داشته‌اند.

پلیس لندن به طور رسمی تحقیقات خود در مورد برگزاری یک مهمانی در مقر نخست‌وزیری بریتانیا در شرایط محدودیت‌های سختگرانه در کشور را آغاز کرد.

کرسیدا دیک، رئیس اسکاتلندیارد (پلیس) در کمیسیون شورای شهر لندن در این باره گفت: «می‌توانم تأیید کنم که پلیس متروپولیتن در حال تحقیق در باره نقض مقررات کرونا در ارتباط با یک رشته برنامه‌های برگزار شده است.»

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا گفته است که در رابطه با تحقیقات پلیس "همکاری کامل" خواهد کرد.

یک سخنگوی دفتر نخست‌وزیری گفت که جانسون تحقیقات پلیس را "کاملا صحیح" می‌داند و این تحقیقات می‌تواند برای افکار عمومی روشنگرانه باشد و "نقطه پایانی بر آنچه رخ داده بگذارد".

اما این تنها مهمانی دفتر نخست‌وزیری نبوده که بوریس جانسون در آن شرکت جسته و به خاطر آن تحت فشار سیاسی قرار گرفته است. هر روز افکار عمومی در معرض افشاگری‌های بیشتری در مورد پارتی های متعدد در زمان محدودیت‌های سختگیرانه کرونایی در کشور قرار می‌گیرد.

به گزارش رسانه‌های بریتانیا، جانسون به مناسبت جشن تولدش در سال ۲۰۲۰ نیز مقررات کرونا را نقض کرده است.

این افشاگری‌ها جانسون را در وضعیت شکننده سیاسی قرار داده است. او چندی پیش در پارلمان بریتانیا به شرکت در پارتی ۲۰ مه ۲۰۲۰ اعتراف و به خاطر آن عذرخواهی کرد. در زمان برگزاری این جشن تجمع بیش از دو نفر در فضای آزاد در سراسر کشور ممنوع بود.

نتایج کمیسیون تحقیق به سرپرستی سو گری، کارمند عالی‌رتبه دولت در مورد برگزاری جشن‌های یاد شده، قرار است در هفته جاری ارائه شود. چیزی که می‌تواند سرنوشت سیاسی بوریس جانسون را رقم بزند.

حتی شماری از اعضای فراکسیون هم‌حزبی جانسون در پارلمان نیز خواستار کنار رفتن او هستند و افشاگری‌های جدید آب به آسیاب آن‌ها ریخته است. محافل نزدیک به دولت و پارلمان بریتانیا در این میان به این نتیجه رسیده‌اند که رأی عدم اعتماد به نخست‌وزیر اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین سیل جنگ یمن بودجه 1401 روابط ایران و روسیه اومیکرون نخست وزیری بریتانیا دویچه وله مذاکرات وین سیل جنگ یمن بودجه 1401 روابط ایران و روسیه اومیکرون بوریس جانسون نخست وزیری نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۸۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ بازیکن لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز بازداشت شدند

آفتاب‌‌نیوز :

براساس اعلام پلیس انگلیس، ۲ بازیکن ۱۹ ساله شاغل در لیگ برتر این کشور به اتهام تجاوزی که ۱۹ آوریل گزارش شده بود، بازداشت شدند.

به گفته پلیس، نفر اول به ظن معاونت در جرم روز شنبه و دومین بازیکن نیز یک روز بعد به اتهام تجاوز بازداشت و به قید وثیقه آزاد شده‌اند.

پلیس انگلیس هویت این ۲ بازیکن و باشگاه یا باشگاه‌هایی را که آن‌ها در آن عضویت دارند، افشا نکرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • افزایش بودجه نظامی انگلیس در کوران انتقادها
  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه: تحقیقات اسرائیل کفایت می‌کند
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • ۲ بازیکن لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز بازداشت شدند
  • افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس
  • انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان