Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی یک روانشناس و مشاور امور خانواده گفت: باید بخشی از روز را به مطالعه مهارت‌های زندگی اختصاص داد.

دکتر رضا بازرگان روز چهارشنبه، ۶ بهمان ماه، در وبینار «راهکارهای شاد زیستن با محوریت ارزش و جایگاه زنان و مادران در خانواده»، اظهار کرد: انسان‌های دارای استرس و تنش روحی روانی قطعا نمی‌توانند زندگی شاد، پیشران و کنشگر در عرصه فردی و اجتماعی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر این‌که باید با علم و دانش به جنگ هیولای استرس برویم، افزود: مدیریت استرس و اضطراب، یکی از موارد بسیار مهم به خصوص برای بانوان است و ایفای نقش مادری برای کودکان بسیار حیاتی بوده و این مادران نباید بگذارند استرسی از سوی آن‌ها به فرزندان انتقال یابد.

وی ادامه داد: با ورود استرس و اضطراب والدین به فرزندان، ترس‌هایی در زندگی کودکان ایجاد می‌شود که موجب بروز مشکلاتی دیگر در آینده خواهد شد. در این راستا والدین باید با قبول استرس خود، آن را به درستی مدیریت کنند و حتما نسبت به محرک‌های بیرونی، خودکنترلی داشته باشند.

بازرگان گفت: استرس، تجربه یک هیجان منفی است که با تغییرات روانی و رفتاری همراه می‌شود که با اضطراب تفاوت داشته و هر کدام منشا متفاوتی دارند.

وی ادامه داد: اضطراب، یک نوع ترس و فشار عصبی است که کانون آن مشخص بوده و به آن فوبیا نیز گفته می‌شود. استرس اما پیامد ارزیابی فرد از تجارب تنش آفرین بوده و نوعی ترس است که کانون آن مشخص نیست و خودبخود یک دلشوره‌ در وجود انسان رخنه می‌کند.

وی افزود: میزان استرس به عوامل محرک استرس زا مربوط است. اما در حالت کلی وجود محیط آزاردهنده رقابتی و سرزنش گر و فقدان مهارت‌های حل مسئله باعث بروز استرس می‌شود.

این روانشناس با بیان این‌که افراد استرسی، نه تنها برای مسائل منفی استرس می‌گیرند بلکه در اتفاقات مثبت زندگی مثل عروسی نیز دچار استرس می‌شوند، اظهار کرد: عوامل استرس زا به دو نوع درونی و بیرونی تقسیم می‌شود. عوامل بیرونی شامل کلیه رویدادهای زندگی مثل طلاق، بارداری، بازنشستگی و ... بوده که به آن‌ها عوامل حاد و شدید نیز گفته‌ می‌شود و عوامل بیرونی خفیف نیز مثل بروز استرس در هنگام سلام دادن یا حرف زدن است.

وی گفت: عوامل درونی استرس زا نیز مربوط به سابقه استرس در خانواده بوده و قطعا مادری که هنگام بارداری و زایمان استرس بالایی دارد، این استرس به فرزندش هم انتقال می‌یابد. 

وبینار «راهکارهای شاد زیستن با محوریت ارزش و جایگاه زنان و مادران در خانواده»، با همکاری اداره کل زنان وخانواده استانداری و جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی استرس اضطراب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۹۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این خانه یک سرایدار است، همین قدر زیبا! (+تصاویر)

عصر ایران - کاسا زایری (Casa Zaire) خانه ای کوچک در پشت ساختمانی نوگرا در شهر پورتو، پرتغال است. این خانه توسط استودیو پائولو موریرا آرکیتکچرز (Paulo Moreira Architectures) طراحی شده است. دگرگونی و تغییر شکل این خانه کوچک که محل سکونت سرایدار ساختمان اصلی بود، آن را بار دیگر زنده کرده است.

استفاده بهینه از فضای موجود

موقعیت مکانی منزوی خانه در ارتباط با خیابان و زندگی شهری موجب شد تا معماران استودیو موریرا این ساختمان کوچک را به عنوان یک مورد مستقل در نظر بگیرند. در طبقه همکف، تغییر شکل ارتباطات بین هال، حمام و فضای نشیمن صورت گرفت.

آشپزخانه، بالکن جانبی و پله های متصل به طبقه بالا در امتداد دیوارهای بیرونی قرار گرفته و فضای مرکزی برای قرار گرفتن یک میز ناهارخوری کوچک آزاد شده است. کاشی های کف موجود به رنگ مشکی با نقاط سفید به رغم ظاهر فرسوده خود حفظ شدند.

در اتاق خواب، یک اختلاف سطح ایجاد شده تا امکان استفاده از قسمت زیرین تخت به عنوان یک فضای ذخیره سازی بهینه فراهم شود.

حمام نیز با استفاده از مواد ساده و مقرون به صرفه بازسازی و به روز شده است. کاشی های طرح مترو در این قسمت جلب توجه می کنند.

نمای بیرونی خانه با ورقه های فلزی صورتی رنگ پوشیده شده است. از سوی دیگر، رنگ آبی کم رنگ در فضای داخلی خودنمایی می کند.

اطلاعات پروژه:

نام: کاسا زایری

معمار: پائولو موریرا آرکیتکچرز

مکان: پرتو، پرتغال

مساحت: 30 متر مربع

کاربری: خانه مسکونی

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خاص ترین خانه این روزهای ژاپن! (+تصاویر)

دیگر خبرها

  • این ۴ نکته عمرتان را ۶ سال افزایش می‌دهد
  • وزارت کار بخشی از سهم اشتغال کشور را به فارغ‌التحصیلان اختصاص داده است
  • بخشی از عوارض آزادراه تهران-شمال به محیط زیست اختصاص یابد
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • این خانه یک سرایدار است، همین قدر زیبا! (+تصاویر)
  • تنهایی می‌تواند زندگی بازماندگان سرطان را کوتاه کند
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید بخوانید