Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خلیل عسکری بعد از ظهر چهارشنبه در نشست با مدیران، مربیان و معاونین پرورشی مدارس کازرون با یادآوری نقش موثر والدین در آموزشهای دوران کرونا افزود: سهم تربیتی مادران در دوران کرونا بسیار مهم بوده و ما باید از این ظرفیت مشورتی در انجمن اولیا و مربیان به نحو مطلوب در بهره ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: تربیت انسان به عنوان هدف اصلی خلقت، نشانگر اهمیت کار آموزش و پرورش است.

وی گفت: برخی از تحول بنیادین آموزش و پرورش فقط تغییر در مقاطع را برداشت میکنند، ولی هدف ما از این تحول تربیت عبد صالح است.

عسکری یکی از اهداف کنونی دولت را اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان داشت و افزود: یکی از ویژگی های سند تحول بنیادین، همین مباحث مربوط به رتبه بندی است که مجلس و دولت نسبت به اجرای آن اراده ای قوی دارند.

وی گفت: انتظار فرهنگیان از دولت ولایت مدار و مجلس انقلابی که بحث نظام رتبه بندی هر چه سریعتر به نتیجه برسد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس بر استفاده از جوانان نخبه و گام دومی در بدنه مدیریتی آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: در راستای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب نباید از ظرفیت جوانان غافل شویم.

عسکری در ادامه با اشاره به اهمیت انطباق روندها بر سند تحول بنیادین افزود: ما باید در هر شش ساحت سند تحول با رعایت اصل مدرسه محوری و کانون بودن معلم، اقدام کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در خصوص بازگشایی مدارس و راه کارهای ممکن گفت: ما هم اکنون با افت تحصیلی پنهان مواجه هستیم و طبق ابلاغ ریاست محترم جمهوری و وزیر آموزش و پرورش باید به سمت بازگشایی حضوری مدارس حرکت کنیم با این شرط که سلامت دانش آموزان خط قرمز ماست و نگرانی والدین هم مورد توجه ما است.

عسکری در ادامه با اشاره به معظلات نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: در استان فارس بالغ بر ۱۳ هزار نیرو کم داریم که بخشی با اختصاص ساعات اضافه تدریس به معلمان و معلم دبیران و استفاده از معلمان بازنشسته جبران میشود اما برای حل این مساله باید دانشگاه های فرهنگیان را توسعه دهیم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت جایگاه دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: یکی از برنامه های ما توسعه دانشگاه فرهنگیان است و مشکلات دانشگاه فرهنگیان کازرون را نیز پی گیری خواهیم کرد.

مشاور مدیر کل آموزش و پرورش فارس در امور جوانان نیز در این جلسه گفت: کادر درمان فداکار و معلمان ایثارگر، قهرمانان مبارزه با کرونا هستند. مرتضی کریمی گفت: فضایی که معلمان عزیز در کنار کادر درمان رقم زدند و در واقع از روح فرزندان این میهن مراقبت کردند، مقدمه را برای یک تحول جدید فراهم کرده است.

وی افزود: آموزش و پرورش استان فارس با آرایش گام دوم انقلاب اسلامی در فضایی عملی، سند تحول بنیادین و گام دوم را با تشکیل کارگروه های تخصصی با همسان سازی مفهومی بین صف و ستاد عملی خواهد کرد.

مشاور مدیر کل آموزش و پرورش فارس در امور جوانان گفت: جوانان فرهنگی در کنار پیشکسوتان مساله جهش همه جانبه آموزش و پرورش را در راستای تحقق یک ایران قوی رقم خواهند زد.

کد خبر 5409749

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش فارس کازرون طرح تحول نظام آموزش و پرورش بوشهر ویروس کرونا بارش برف دهه فجر کرمانشاه برف و کولاک آمار کرونا برف روبی برف و یخبندان واکسن کرونا اردبیل تعطیلی مدارس عکس استانها شیوع کرونا مدیر کل آموزش و پرورش فارس سند تحول بنیادین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۹۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان ‌‌باید بدانند فلسفه مرگ بر آمریکا و اسرائیل چیست

امام جمعه موقت اصفهان گفت: موضوع پرورش و تربیت از جمله مهم‌ترین وظایف دستگاه آموزش و پرورش است زیرا دانش‌آموزان و جوانان ما باید بدانند فلسفه مرگ بر آمریکا و اسرائیل چیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با بیان اینکه نیروی انتظامی با استحکام و تمام وجود برای حفط ارزش‌ها در میدان ایستاده است، اظهار داشت: لازم است حمایت‌های لازم صورت گیرد؛ همچنین ضرورت دارد تعالیم اندیشه عفاف و حجاب در تمامی مدارس در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به سالروز گرامیداشت مقام معلم و اینکه شغل معلمی برگرفته از جایگاه خداوند در مقابل انسان است، بیان کرد: جبرائیل امین نقش معلمی و راهنمایی حضرت رسول (ص) را برعهده داشت و در نهایت معلم بودن شغل تمامی انبیا است.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: در همین راستا رهبر معظم انقلاب فرمودند جایگاه معلم بسیار ارزشمند است و تاکید کردند موضوع پرورش و تربیت از جمله مهم‌ترین وظایف دستگاه آموزش و پرورش است زیرا دانش‌آموزان و جوانان ما باید بدانند فلسفه مرگ بر آمریکا و اسرائیل چیست و در این ارتباط معلم باید مضاف بر تعلیم هویت دینی و ملی را به دانش‌آموزان بیاموزند و به آن‌ها نگاه ملی دهند.

انتقاد امام جمعه یاسوج از شراب‌خواری پزشکان در شیراز

وی با بیان اینکه امثال شهید مطهری از جمله شاگران امام خمینی (ره) هستند، تصریح کرد: شهید مطهری پیش از انقلاب سخنرانی علیه رژیم صهیونیستی کرده است که اگر امروز آن را باز خوانی کنیم، می‌بینیم که تمامی وقایع امروز را پیش‌بینی کرده است

محمودی گفت: متأسفانه برخی‌ها دنبال سند 2030 بودند که خارج از دین و وابسته به سیاست‌های غربی بود لذا امروز ضرورت دارد تمامی معلمان نسبت به کار فرهنگی در مدارس توجه ویژه‌ای داشته باشند زیرا دانش‌آموزان در آینده مسئولان این کشور هستند.

وی با اشاره به خیزش دانشگاه‌های آمریکا و غرب علیه رژیم صهیونیستی  بیان کرد: نامه 10 سال پیش رهبر انقلاب به جوانان غربی منشأ شعارهای امروز جوانان آمریکایی علیه رژیم غاصب و تحولات دانشگاهی در آمریکا است.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: حضرت علی (ع) در راستای سفارش به تقوای الهی می‌فرمایند «تقوای الهی منتهی رضایت الهی است زیرا رضایت الهی از بندگان تقوا است.» بر همین اساس تقوای الهی مضاف بر جایگاه والا کاربرد بالایی در زندگی انسان دارد، زیرا طبیعتاً انسان از نظر بعد مادی اهل خسران است مگر اینکه ایمان و تقوا را دنبال کند.

انتهای پیام/163/.

دیگر خبرها

  • وزیر اسبق آموزش و پرورش: آقای صحرایی از خدا پروا کنید
  • معلم‌محوری از ویژگی‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است
  • صحرایی: آموزش و پرورش را براساس سند تحول بنیادین اداره خواهیم کرد
  • دانش‌آموزان ‌‌باید بدانند فلسفه مرگ بر آمریکا و اسرائیل چیست
  • آموزش و پرورش را براساس سند تحول بنیادین اداره خواهیم کرد
  • آموزش و پرورش بر مبنای سند تحول بنیادین اداره خواهد شد
  • اجرای نقشه تحول بنیادین آموزش و پرورش یک تکلیف ملی است
  • آموزش و پرورش را براساس سند تحول بنیادین اداره خواهیم کرد/ معلم کارمند نیست
  • بزودی، ابلاغ نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • کارنامه تحولی آغازی برای اجرای سند تحول بنیادین است