Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@17:29:57 GMT

امیرعبداللهیان: مذاکرات وین به خوبی پیش رفته است

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۳۹۷۹۶

امیرعبداللهیان: مذاکرات وین به خوبی پیش رفته است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود عباس زاده مشکینی در حاشیه نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی امروز (چهارشنبه ۶ بهمن ماه) با وزیر امور خارجه گفت: امیرعبداللهیان برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان و ارائه گزارشی از روند مذاکرات با کشورهای گروه ۱+۴ در نشست کمیسیون حضور پیدا کرد.

وی بیان کرد: نمایندگان برای مذاکرات پیشنهاداتی ارائه کردند که وزیر با تعامل به این پیشنهادات گوش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: وزیر تاکید کرد که تا امروز مذاکره مستقیم با آمریکایی ها نداشته ایم و مذاکرات با اعضای گروه ۱+۴ تاکنون به خوبی پیش رفته است. دریافت تضمین های عینی و جامع برای ما مهم است و در این میان بر راستی آزمایی تاکید داریم، تا کنون پیشرفت هایی صورت گرفته اما همچنان مسائلی باقی مانده است.

عباس زاده مشکینی افزود: غرب به دنبال امتیازگیری از ایران است و با پروژه های نخ نما تلاش دارند در بین مردم ایجاد استرس کنند که به هدفشان نمی رسند. آنچه مهم است رسیدن به توافق، پایدار، با اصالت، جامع و برد-برد هستیم که با راهنمایی مقام معظم رهبری انتظارات مردم در چارچوب منافع کشور محقق می شود.

وی گفت: ایران خواهان توافق پایدار است و اگر دائمی باشد که چه بهتر؛ با این حال باید توافق «برد-برد» باشد تا هم نگرانی طرف مقابل برطرف و هم مطالبات منطقی و قانونی ایران که رفع تحریم ها است محقق شود. طرف مقابل می خواهد توافقی موقتی باشد که بتواند هر زمان زیر آن بزند.

کد خبر 5409756 سید مهدی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری حسین امیرعبداللهیان وزارت امور خارجه ایران مذاکرات وین مجلس شورای اسلامی صحن مجلس روسیه همسایه شمالی ایران محمد باقر قالیباف جمهوری اسلامی ایران رحیم زارع هیئت دولت کمیسیون تلفیق مذاکرات وین محمد مخبر علی بهادری جهرمی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۹۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین می‌گوید که اوکراین پیش نویس پیمان صلح با روسیه را در سال ۲۰۲۲ تحت فشار انگلیس کنار گذاشت.

به گزارش آر تی، این توافق که می‌توانست چند هفته پس از آغاز جنگ، به مناقشه اوکراین پایان دهد، توسط مذاکره‌کنندگان در استانبول تأیید شد، اما کی‌یف بعداً از مذاکرات خارج شد.

روزنامه آلمانی ولت روز گذشته مدعی شد که مسکو پس از طرح یک چارچوب برای توافق، درخواست‌های دیگری از جمله تبدیل زبان روسی به عنوان دومین زبان رسمی در اوکراین را مطرح کرده و سبب خروج اوکراین از مذاکرات شده است.

با این حال، پسکوف امروز (شنبه) با استناد به اظهارات دیوید آراخامیا، نماینده پارلمان اوکراین که ریاست هیئت کی‌یف در مذاکرات را بر عهده داشت، این ادعا‌ها را رد کرد.

آراخامیا نوامبر گذشته در مصاحبه‌ای با رسانه‌های داخلی اوکراین گفت که بوریس جانسون، نخست وزیر وقت انگلیس در روند صلح مداخله کرده و از اوکراینی‌ها خواسته که «فقط با روسیه بجنگند».

پسکوف تاکید کرد که کی‌یف عملاً این توافق را تحت فشار مستقیم لندن کنار گذاشت و بقیه دلایلی که مطرح می‌شود صرفا حدس و گمان است.

مقامات روسی مناقشه اوکراین را جنگ نیابتی غرب علیه مسکو توصیف کرده‌اند. به گفته مسکو، هدف آنها مهار روسیه و متوقف ساختن توسعه آن به جای حفاظت از منافع مردم اوکراین است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • امیرعبداللهیان: روابط با آفریقا مبتنی بر احترام متقابل است