Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه معرفی امامزادگان به مردم یکی از وظایف مهم ما در این سازمان است، گفت: حرم مطهر امامزادگان در پرتو علاقه‌ای که مردم ایران اسلامی به این بزرگواران دارند به قطب‌های فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده‌اند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه امامزادگان مصداق آیه‌ی «إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ» هستند، اظهار کرد: بسیاری از امامزادگان عالم و راوی حدیث و همچنین شخصیت‌های جریان‌ساز و مهمی بودند؛ امامزادگان برای نشر معارف اهل‌بیت (ع) و مکتب اسلام مهاجرت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه امروزه بقاع متبرکه و امامزادگان کارکردهای بسیار وسیعی دارند، تصریح کرد: حرم مطهر امامزادگان در پرتو علاقه‌ای که مردم ایران اسلامی به این بزرگواران دارند به قطب‌های فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه بر جایگاه ویژه موضوع زیارت در آموزه‌های دینی ما تاکید کرد و افزود: در راستای نشر معارف اهل‌بیت (ع) برنامه‌های مهم فرهنگی و مذهبی در بقاع متبرکه و امامزادگان برپا می‌شود؛ همچنین بقاع متبرکه در سال‌های اخیر، خدمات اجتماعی را به مردم پیرامون خودشان در موضوعات مختلف ارائه داده‌اند.

حجت‌الاسلام عادل بر ضرورت معرفی و شناسانده شدن امامزادگان به مردم و نخبگان کشور تاکید کرد و گفت: قطعا در هر جایی که یک امامزاده‌ای معرفی شده، آثار و برکات آن امامزاده برای مردم نیز بیشتر شده است؛ معرفی امامزادگان به مردم یکی از وظایف مهم ما در سازمان اوقاف و امور خیریه است؛ طبیعتاً معرفی امامزادگان از زوایا و دیدگاه‌های متفاوت برای اقشار مختلف مردم، مهم است و موضوعیت دارد.

وی تصریح کرد: جوامع علمی که به‌عنوان نخبگان علمی در جامعه تاثیرگذار خواهند بود، می‌توانند از بُعد علمی به موضوع (امامزادگان) نگاه کنند؛ لذا برگزاری همایش‌ها و کنگره‌های علمی، بخشی از برنامه‌های ما برای معرفی امامزاده‌ها خواهد بود؛ بر همین اساس در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری کنگره‌های علمی طی سال‌های آینده هستیم.   

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به جایگاه ویژه حضرت یحیی بن زید (ع)، یادآور شد: کتاب ارزشمند صحیفه سجادیه توسط ایشان نگهداری و در اختیار امام صادق (ع) قرار داده شد؛ بقعه متبرکه ایشان در گنبدکاووس نیز به‌عنوان محور وحدت شیعه و سنی شناخته می‌شود که این موضوع بسیار مهمی است.

حجت‌الاسلام عادل با بیان اینکه مردم اهل سنت منطقه (گنبد کاووس) به زیارت حضرت یحیی بن زید (ع) می‌آیند، خاطرنشان کرد: کنگره ملی حضرت یحیی بن زید (ع) ثابت کرد که برادران اهل سنت، ارادت وافری به اهل‌بیت (علیهم‌السلام) دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف وامور خیریه حجت الاسلام عادل کنگره امامزاده یحیی بن زید ع معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۰۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه کرامت به یک اقدام روتین تبدیل نشود

آیت الله محسن اراکی، ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت، اظهار کرد: پیش از امام رضا(ع) مذهب تشیع در انزوا قرار داشت.
وی با اشاره به اینکه در آثار شعرا و هنرمندان می‌توان به این موضوع یقین پیدا کرد، مطرح کرد: این موارد موضوعاتی است که هنوز به درستی در تاریخ تحقیق نشده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تبیین این نکات موجب می‌شود مردم قدر وضعیت امروز تشیع را بدانند، عنوان کرد: عشق مردم به اهل بیت(ع) عجیب‌ترین پدیده اجتماعی در دنیا است.

وی با اشاره به اینکه نقش اولاد امام کاظم(ع) در انتشار این عشق و جوشش بی‌نظیر بوده است، خاطرنشان کرد: اقداماتی که دهه کرامت انجام می‌شود به معنای ترویج و تقویت این عشق و جوشش است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه این عشق و شور باید به جریان اجتماعی تبدیل شود، تصریح کرد: در دوران صفویه برخی مداحان با حضور در بازارها به نوحی خوانی می‌پرداختند که یک اقدام بسیار موثر در تربیت مردم بود.

آیت الله اراکی با اشاره به اینکه ارزش دهه کرامت باید حفظ شده و به یک اقدام روتین تبدیل نشود، یادآور شد: برنامه های دهه کرامت باید زنده، با روح و پویا باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اولاد امام کاظم(ع) در کشور کانون‌های جریان فرهنگی هستند، گفت: اولاد امام کاظم(ع) محبت اهل بیت(ع) و اسلام را در نقاط مختلف به صورت یک جریان اجتماعی ترویج دادند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه مسئله حب اهل بیت(ع) در تمام جریان های اسلامی وجود دارد، بیان کرد: هیچ جریان اجتماعی به قدرت و گستردگی جریان محبت اهل بیت(ع) وجود ندارد.

اراکی با بیان اینکه تمام کار اهل بیت(ع) معجزه و فرابشری است، اظهار کرد: باید این معجزات را تبدیل به داستان و فیلم کرده و به مردم معرفی کرد.

دیگر خبرها

  • دهه کرامت به یک اقدام روتین تبدیل نشود
  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم