Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/البرز  معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج با بیان اینکه تلاش خواهیم نمود تا سال ۱۴۰۱ کرج را به عنوان شهر بدون متکدی معرفی نماییم،گفت: به منظور توسعه مرکز ماده ۱۶ و افزایش ظرفیت پذیرش و بهبود معتادان، اعتباری بالغ بر سه میلیارد برای سال ۱۴۰۱ پیش بینی و تصویب شده است.  

به گزارش ایسنا، غفور قاسم پور روز چهارشنبه ششم بهمن در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان کرج که با حضور سردار حسینی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان کرج، سرهنگ قاسم پور فرمانده انتظامی شهرستان کرج، رضوانی مرکز خدمات شهری شهرداری کرج، شهرداران شهرهای اقماری در سالن غدیر فرمانداری کرج برگزار شد، اظهار کرد: به دنبال تصمیمات اخذ شده در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و دستور استاندار محترم جهت توسعه کمپ های ماده ۱۶ در شهرستان‌های استان به ویژه در مرکز استان با نظارت فرمانداری ها و همکاری شهرداری ها، در سال ۱۴۰۱ ساخت کمپ ماده ۱۶ با ظرفیت ۷۵۰ نفر  پیش بینی شده است که البته با توجه به وسعت جمعیتی مرکز استان البرز و شرایط اجتماعی موجود باید تلاش نماییم این ظرفیت تا هزار و ۵۰۰ نفر نیز افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: تامین اعتبار این طرح با هماهنگی شورای شهر و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خواهد بود.

معاون استاندار ادامه داد: مصوب شده است که تا مرحله راه اندازی کمپ دائمی، شهرداری کرج نسبت به اجاره مکان موقت اقدام و یا یکی از سالن های ورزشی تحت پوشش خود را با ظرفیت ۵۰۰ نفر جهت ارائه خدمات به جامعه هدف اختصاص دهد.

وی افزود: تجهیز این مرکز با همکاری شهرداری های گرمدره، کمالشهر، محمدشهر و ماهدشت خواهد بود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج در ادامه با بیان اینکه پدیده تکدی گری و سایر آسیب های اجتماعی، چهره کلانشهر کرج را مخدوش و نازیبا نموده است، گفت: متاسفانه در مسیر اتوبان تهران – کرج و چهار راه های پر تردد شهر شاهد پدیده تکدی گری هستیم که این امر آسیب های اجتماعی فراوانی را به همراه دارد.

وی افزود: تمام تلاش خود را بکار گرفته ایم تا سال ۱۴۰۱ کرج، به عنوان شهر بدون متکدی شناخته شود.

معاون استاندار همچنین تاکید کرد:شهرداران در شهرهای اقماری پاکسازی منطقه تحت حفاظت خود از وجود معتادان را باید بعنوان یک اولویت اجتماعی و فرهنگی در دستور کار داشته باشند.

وی خطاب به شهرداران شهرها تاکید کرد: هیچ اقدام و حرکتی مهم تر از زدودن آسیب های اجتماعی از چهره شهرها نیست و این ماموریتی است که باید تا حصول نتیجه مطلوب به انجام رسانید.

فرماندار کرج در ادامه از تلاش ها و همکاری های نیروی انتظامی  برای پیگیری اقدامات در راه اندازی کمپ ماده ۱۶ قدردانی نمود.

قاسم پور ادامه داد: با هماهنگی های انجام شده، اداره کار، رفاه و تعاون می بایست بمنظور تامین اشتغال معتادان بهبود یافته و معرفی آنها به مراکز صنعتی با هماهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اقدام نماید.

سردار حسینی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز نیز در ادامه این جلسه گفت: اقدامات خوبی در استان پیرامون بهبود وضعیت اجتماعی و جمع آوری معتادان متجاهر صورت گرفته است و این امر نیز جز با کار جهادی میسر نمی شده است و تا رسیدن به نتیجه مطلوب بصورت شبانه روزی برای ترمیم آسیب های اجتماعی موجود تلاش داریم.

وی ضمن تشریح اقدام انجام شده بیان کرد: تخت های مرکز ( دی. آی. سی) در منطقه کلاک نیز بزودی احیا خواهد شد.

رضوانی رییس سازمان خدمات شهر شهرداری کرج نیز گفت: زمینی بالغ بر هزار متر برای توسعه گرمخانه های کرج پیش بینی شده است و برای سال آینده آماده خواهد شد.

وی افزود: به موازات آن گرمخانه سیار ( اتوبوس – گرمخانه) شبانه در سطح شهر گشت دارد  و نسبت به جمع آوری افرادی در شب های سرد زمستانی اقدام می نماید.

  معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج گفت: بیمارستان کوثر بعنوان بیمارستان معین در ساماندهی و درمان بانوان معتاد متجاهر شناخته شده است.

 معاون استاندار در ادامه به تشریح اقدامات اجتماعی بانوان آسیب دیده در کلانشهر کرج پرداخت و گفت: با دستور جناب آقای عبداللهی استاندار محترم، به قید فوریت و پس از طی مراحل ترک تشریفات، فرایند واگذاری مرکز ماده ۱۶ بانوان در جاده قزلحصار کرج توسط شهرداری کرج انجام خواهد گرفت.

فرماندار کرج گفت: دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان کوثر را بعنوان مرکز درمانی جهت ساماندهی و درمان بانوان معتاد متجاهر بعنوان بیمارستان معین تعیین نموده است.

قاسم پور بیان کرد: بمنظور راه اندازی مراکز جامع توانمند سازی و صیانت اجتماعی برای بانوان معتاد بهبود یافته شهرداری کرج نسبت به واگذاری امانی زمین مرکز غربالگری قزلحصار به شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر اقدام نماید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آسیب های اجتماعی معاون استاندار شهرداری کرج شهرستان کرج سال ۱۴۰۱ پیش بینی قاسم پور ماده ۱۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۱۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان تامین اجتماعی در تحقق شعار سال نقش کلیدی دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد هادی ایمانیه در دیدار با ایرج نادری مدیرکل تأمین اجتماعی فارس و برخی از معاونین سازمان تأمین اجتماعی استان، ضمن قدردانی از مجموعه فعالیت‌های تأمین اجتماعی استان گفت: در دولت فعلی حل مشکل مردم، اولویت اول مسئولین است.

نماینده دولت در استان فارس گفت: فرصت خدمتی که خداوند در اختیار مسؤولین گذاشته به زودی سپری می‌شود اما اجر خدمت به مردم که بهترین و برترین عبادت است، همواره باقی می‌ماند.

استاندار فارس به شعار سال اشاره کرد و گفت: سال جاری به نام رونق تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده که نیازمند است تعاونی‌ها و آحاد اقشار مردم در میدان تولید حاضر شوند و طبیعتاً گروه‌های بیشتری از عوائد آن منتفع گردند.

استاندار فارس خواستار تشکیل منظم جلسات شورای هماهنگی مجموعه‌های تعاون کار و رفاه اجتماعی شد و افزود: تعدادی از این جلسات به تبیین نقش سازمان تأمین اجتماعی در تحقق شعار سال اختصاص یابد؛ همچنین حوزه درمان تأمین اجتماعی نیز باید به نقش خود در تحقق رونق تولید با توجه به وظایف و رسالت ذاتی خود عمل کند.

بازدید سرزده از شعب تأمین اجتماعی در دستور کار مدیران قرار گیرد

وی امکان ارتباط مستقیم مردم با مدیران را یکی از نکات قابل توجه در دولت سیزدهم عنوان و خاطرنشان کرد: سیاست دولت مردمی ارتباط مستقیم و چهره به چهره با مردم است و طبیعتاً این سیاست باید در بدنه اجرایی دولت در استان‌ها نیز نمود داشته باشد.

ایمانیه در بخش دیگر سخنان خود دفاتر ارتباط با مردم را پیشانی سازمان‌ها دانست و بر حضور افراد خبره و آگاه در آن دفاتر تاکید کرد و افزود: بازدید سرزده از شعب سازمان در سطح استان و بررسی میزان و چگونگی ارائه خدمت به مردم به صورت میدانی در دستور کار قرار گیرد.

استاندار فارس در بخش پایانی سخنان خود کارگران ساختمانی را مورد توجه قرار داد و گفت: در این حوزه باید اختیارات بیشتری به استان‌ها واگذار شود تا به نسبت ساخت و سازهای موجود در استان و دریافت حق بیمه‌ها، کارگران ساختمانی بیشتری بیمه شوند.

کد خبر 6099812

دیگر خبرها

  • دستگاه‌ها در راه‌اندازی مرکز ترک اعتیاد با شهرداری ایلام همکاری کنند
  • سازمان تامین اجتماعی در تحقق شعار سال نقش کلیدی دارد
  • جریمه به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز اعلام شد
  • جریمه بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز اعلام شد
  • اوج سلامت مغز چه زمانی است؟
  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ماجرای استفاده بلاگر شیرازی از آمبولانس اورژانس در حال پیگیری است
  • سمنان در زمره استان‌های کم تورم کشور است
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • پروژه ۴۳۲ واحدی خورموج باید تا پایان سال تکمیل شود