Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با تداوم تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت، تلفن‌همراه یک محقق این پرونده با جاسوس‌افزار صهیونیستی پگاسوس هک شد.

به گزارش مشرق، یکی از حقوقدانان شاخص سازمان «دیدبان حقوق بشر» که درباره انفجار فاجعه‌بار بندرگاه بیروت در حال تحقیق بوده، بارها با استفاده از جاسوس‌افزار صهیونیستی «پگاسوس» هدف حمله قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر گزارش امروز (چهارشنبه) روزنامه انگلیسی «گاردین»، این حملات که از جانب یکی از مشتریان جاسوس‌افزار صهیونیستی پگاسوس انجام شده، «لما فقیه» مدیر بخش بحران‌ها و درگیری‌ها و مدیر دفتر بیروت سازمان دیدبان حقوق بشر را هدف قرار داده است.

لما فقیه که یک شهروند آمریکایی-لبنانی است جدیدترین قربانی جاسوس‌افزار پگاسوس به شمار می‌رود در شرایطی که تحقیقات درباره شرکت سازنده جاسوس‌افزار پگاسوس «ان‌اس‌اُ» تشدید شده است.

بر اساس این گزارش، دیدبان حقوق بشر اعلام کرده است که شرکت «اپل» در تاریخ بیست و چهارم نوامبر سال ۲۰۲۱ به لما فقیه اطلاع داده است که تلفن‌همراه او ممکن است با حمایت‌های یک دولت مورد حمله قرار بگیرد. تیم امنیتی سازمان دیدبان حقوق بشر در یک تحقیق به این نتیجه رسیده است که دستگاه‌های آیفون لما فقیه توسط برنامه پگاسوس هک شده است.

یکی از حقوقدان‌های شاخص دیده‌بان حقوق بشر که در حال تحقیق درباره پرونده انفجار بیروت بوده قربانی حمله با جاسوس‌افزار صهیونیستی پگاسوس شده است.

طبق اعلام دیدبان حقوق بشر، تحلیل‌ها نشان می‌دهد که دستگاه‌های آیفون لما فقیه در بازه میان آوریل سال ۲۰۲۱ و آگوست ۲۰۲۱ هک شده‌اند. با آنکه این سازمان حقوق‌بشری نتوانسته هنوز هویت عامل حمله را شناسایی کند؛ اما لما فقیه گفته است که مسئولیت مدیریت بحران در چند کشور از جمله فلسطین اشغالی، قزاقستان، اتیوپی، سوریه، میانمار، لبنان و افغانستان و آمریکا را به عهده داشته است.

فقیه در گفت‌و گو با گاردین اظهار داشت زمانی که تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت با جدیت در حال پیشرفت بوده، مسئله هک تلفن‌همراه او مطرح شده است. او همزمان با تحقیق درباره انفجار بندر بیروت در پروژه‌های دیگری شامل نوار غزه و اتیوپی نیز مشارکت داشته است.

کشور لبنان در تاریخ چهارم آگوست سال ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد) در بندرگاه بیروت شاهد انفجاری مهیب بود؛ انفجاری که بیش از ۲۰۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به دنبال داشت. تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت از چهارم ماه آگوست سال ۲۰۲۰ همچنان کتمان می‌شود و مقامات قضایی لبنان اصرار دارند که هیچ گونه جزئیاتی درباره این تحقیق علنی نشود.

اواسط ژوئیه سال گذشته میلادی، هفده سازمان رسانه‌ای گزارش داده بودند که جاسوس‌افزار پگاسوس برای هک موفق ۳۷ گوشی‌ هوشمند متعلق به خبرنگاران، مقام‌های دولتی و فعالان حقوق بشر از سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است. رسانه‌های مختلفی از جمله «واشنگتن پُست»، «لوموند»، «گاردین» و چند منبع دیگر فاش کرده بودند که این جاسوس‌افزار صهیونیستی به برخی از کشورها از جمله عربستان سعودی و امارات عربی متحده فروخته شده و از آن برای هک اطلاعات گوشی چند شخصیت مهم در سطح جهان استفاده شده است.

 حقوقدان دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید زمانی که تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت با جدیت در حال پیشرفت بوده، مسئله هک تلفن‌همراه او مطرح شده است.

افشای رسوایی جاسوس‌افزار پگاسوس واکنش‌های بین‌المللی زیادی را به همراه داشت به طوری که «اگنس کالامار» دبیرکل عفو بین‌الملل هم در بیانیه‌ای اعلام کرد پروژه‌ پگاسوس نشان می‌دهد که چگونه جاسوس‌افزار شرکت اسرائیلی، به سلاح مطلوب دولت‌های سرکوبگر تبدیل شده است و آن را ابزاری برای ترساندن رسانه‌های منتقد خواند. با این حال، «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ارتباط شرکت جاسوسی سایبری را با این رژیم انکار کرد و گفت که هک تلفن‌همراه مقام‌های آمریکایی نقض شدید قوانین تل‌آویو است.

در ماه نوامبر،  وزارت بازرگانی آمریکا شرکت صهیونیستی NSO را در فهرست سیاه قرار داد و تأمین‌کنندگان آمریکایی را از فروش نرم‌افزار یا خدمات به سازنده نرم‌افزارهای جاسوسی اسرائیل بدون دریافت مجوز خاص منع کرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت رژیم صهیونیستی انفجار بیروت پگاسوس شرکت صهیونیستی وزارت بازرگانی آمریکا اسرائیل بندر بیروت فلسطین تل آویو خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت جاسوس افزار صهیونیستی جاسوس افزار پگاسوس دیدبان حقوق بشر تلفن همراه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۱۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکانس‌هایی از فیلم ممیرو

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 کیفیت 284 بازدید 3 فیلم ممیرو به کارگردانی سید هادی محقق و نویسندگی سید هادی محقق محصول سال 1394 است. ایاز پیرمردی که باعث مرگ همسر و گروهی از اقوامش شده، خود را در مسیر مرگ قرار می‌دهد اما نوه‌اش تلاش می‌کند او را به زندگی بازگرداند. یدالله شادمانی، میثم فرهموند، فاطمه بهادر، پریسا واصلی، مهیار آب‌روان، طلوع جهانبازی و منوچهر اشکویی در این فیلم روزبه رایگا بازی کردند و مجید برزگر این اثر را تدوین کرد. سکانس‌هایی از این فیلم سینمایی را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟
  • لیست 6 نفره از وکلای خوب تهران به همراه سوابق
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • چرا باید در کسب و کار خود از نرم افزار مالی استفاده کنیم؟
  • کاریکاتور/ کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
  • حمله به مقر صلیب سرخ در غزه/ مقرهای فرماندهی و جاسوسی اشغالگران هدف حملات مقاومت
  • تشدید تدابیر امنیتی در آستانه مسابقات قهرمانی اروپا در آلمان
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • سکانس‌هایی از فیلم ممیرو