Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  اقتصاد آنلاین به نقل از انتخاب، نائب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به جلسه کمیسیون با وزیر خارجه گفت که تیم مذاکره کننده ایران اختیار مذاکره مستقیم با امریکا را دارد.

ابراهیم عزیزی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه دستگاه دیپلماسی کشور به شکل مستمر و با صداقت درباره مسایل مرتبط با مذاکرات در حال اطلاع رسانی به مردم است، اظهار داشت: مجموعه دستگاه دیپلماسی با صداقت تمام و بر مبنای اندیشه‌هایی که بر تیم مذاکره کننده حاکم است، درباره محتوای مذاکرات وین دریغی از شفافیت و اطلاع رسانی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شیراز  که با فارس گفتگو کرد، افزود: ممکن است در پاره ای از موارد، برای منافع ملی مصلحت هایی مورد توجه قرار گیرد که مذاکرات ایران در وین نیز از این چارچوب تبعیت می کند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی اصولی را مطرح کرده است که اصل اول آن لغو تحریم‌ها است. ما معتقدیم هر مذاکره ای که اساس آن بر لغو تحریم نباشد قابل قبول نیست.

وی توضیح داد: راستی آزمایی به عنوان اصل دوم در مذاکرات وین مورد توجه ایران قرار دارد. تجربه گذشته نشان می‌دهد نمی‌شود به وعده‌هایی که اروپایی ها به شکل مستقیم یا به واسطه از آمریکایی ها به ایران می دهند درست باشد و به آن اعتماد کنیم. ما تاکید داریم که توافقات باید در مرحله عمل نیز دیده شود و طرف مقابل به تعهداتی که داده است، عمل کنند.

عزیزی با بیان اینکه تضمین اجرای تعهدات اصل سوم و مهمی در مذاکرات وین است، تصریح کرد: اروپایی ها از سیاست آمریکا تبعیت می کنند و رسما اختیاری از خود ندارند که بخواهند تعهد یا تضمینی برای عمل به وعده های خود به ایران بدهند. ما نمی‌توانیم به وعده ها و گفتارهایی اروپایی ها خصوصا در موضوع تحریم ها بسنده کنیم و باید اطمینان پیدا کنیم که اروپا در مقام عمل به توافق توجه و آن را اجرا می کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: این القا که مذاکرات به بن بست رسیده یا مذاکره بدون آمریکا نتیجه ندارد بخشی از بازی رسانه ای برای منحرف کردن افکار عمومی از واقعیت های موجود صحنه مذاکرات در وین است و مبنای سیاسی دارد.

عزیزی تاکید کرد: در مسیر مذاکرات لازم است ایران به اطمینان کامل برسد و باید مطمئن شویم که آیا آمریکایی ها با اروپایی ها همراهی می کنند یا مانند گذشته عمل می کنند. در اینجا مذاکره هوشمندانه و منبعث از منافع ملی اقتضا می کند با هوشیاری دراین حوزه عمل کنیم.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با نقل قولی از وزیر امور خارجه، تاکید کرد: از زبان وزیر امور خارجه می گویم که هیچ مذاکره مستقیم و رودرویی تا این لحظه انجام نشده است اما، بر اساس همان چارچوبی که بیان کردم و بر اساس 3 اصل عزت، حکمت و مصلحت و براساس تاکید بر لغو همه تحریم ها و بعد از راستی آزمایی و کسب تضمین ها اگر لازم باشد که ورودی برای مذاکره با آمریکا داشته باشند تیم مذاکره کننده این اختیار را دارد تا اقدام لازم را انجام دهد.

 

 

منبع: انتخاب این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد مذاکره با آمریکا مذاکرات کمیسیون امنیت مجلس مذاکره ایران و آمریکا رفع تحریم ها ابراهیم عزیزی مذاکرات رفع تحریم بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط رایزنی‌ های علی باقری با هیأت‌های مذاکره کننده در وین دیدار اعضای برجام و آمریکا بدون ایران چیزی تا دستیابی به توافق باقی نمانده شروع مجدد دیدارهای باقری و مورا در وین هماهنگی میان هیات‌ های روس و ایران پیش‌ نیاز موفقیت مذاکرات است آیا به زودی باید منتظر توافق بود؟ ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال تحلیل بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها تیم مذاکره کننده ایران اختیار مذاکره مستقیم با آمریکا را دارد قیمت آبگرمکن (پرفروش ترین ها / جدول) محموله نود و چهارم واکسن کرونا وارد کشور شد رستوران وحشت در عربستان + فیلم پنج گل تماشایی در مسابقات هندبال قهرمانی اروپا پیش بینی دمای هوا برای آخر هفته به پیش‌نویس امنیتی مسکو پاسخ دادیم یخ زدن غذا در فاصله چند ثانیه + فیلم روستاییان در محاصره برف + فیلم فیلم منتشر شده از سوی طالبان درمورد حجاب مسکن همچنان در مدار صعود / منتظر کاهش قیمت‌ها باشیم؟ بارش بی سابقه برف در اردبیل ایراندوست: انتظاراتم برآورده نشد قیمت تلویزیون‌‌ (۳۲ اینچ / جدول) نگاه آماری به شکست ایران مقابل چین‌تایپه در جام ملت‌های آسیا پاسخ مکتوب آمریکا به مسکو در مورد پیش‌نویس امنیتی ورود سامانه بارشی جدید تاثیر فقر بر رشد مغز کودکان ارمنی ها برای تولید تراشه طلا وارد همکاری با ایران می شوند واکنش خطیب‌ زاده به اظهارات وزیر خارجه بریتانیا نفت رکورد هفت ساله را شکست تور مشهد چند؟ ( جدول ) وضعیت امنیتی پایداری در مرز عراق و سوریه برقرار است خودروی پرنده مجوز پرواز گرفت + فیلم وزیر کشور نخسین فرماندار زن را منصوب کرد حقوق جانبازان در سال آینده تعیین شد آمار تلفات انسانی در تصادفات شهری و جاده‌ای در کشور ادامه نگارش متن‌ نهایی مذاکرات وین شکست تیم ملی فوتبال زنان مقابل چین تایپه چرا مذاکره مستقیم تهران و واشنگتن؟ جام جهانی دو سال یک بار جلوی مهاجرت از آفریقا را می گیرد ترامپ رییس جمهور بعدی آمریکا را معرفی کرد + فیلم احمدی‌نژاد همچنان در مجمع تشخیص مصلحت نظام + عکس حذف کرملین از میانه تهران و واشنگتن گواهینامه رانندگی ایران را چه کشورهایی قبول دارند؟ تشکیل دادگاه‌‌های تجاری در ایران ضرورت دارد؟ بورس امروز ۶ بهمن ماه ۱۴۰۰ / این خریداران تا دیروز کجا بودند؟ دنباله‌روی طلا از دلار شاسی بلند چینی چند؟ (جدول) یارانه های جدید با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی + جزییات کمبود سرمایه مسکن از بورس تامین شود رونمایی از کیت جدید تیم ملی ایران + عکس الزام دولت پاکستان برای افزایش سطح همکاری تجاری با ایران هزینه اجاره خانه در افسریه آشنایی با قانون های طلایی سلامتی نهنگ های ایرباس به آسمان می آیند تلفات جاده ای ایران معادل کشورهای عقب افتاده یک خبر مالیاتی برای مالکان بیش از یک خودرو مردم مراقب باشند روغن موتور را گران نخرند امیرعبداللهیان: غرب به دنبال امتیازگیری از ایران است DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مذاکره با آمریکا مذاکرات کمیسیون امنیت مجلس مذاکره ایران و آمریکا رفع تحریم ها ابراهیم عزیزی مذاکرات رفع تحریم نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی تیم مذاکره کننده مذاکره مستقیم مذاکرات وین اروپایی ها تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۲۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گفتگوی هیأت های آمریکا و اوکراین پیرامون توافقنامه امنیتی بلندمدت میان دو کشور از امروز سه شنبه بار دیگر آغاز شد.

بر اساس اعلام این رسانه، وزارت امور خارجه آمریکا در این ارتباط خبر داد که هیأت های ایالات متحده و اوکراین در مورد ادامه مذاکرات بر سر توافقنامه امنیتی بلندمدت بین واشنگتن و کی یف گفتگو کردند.

این سومین دور از گفتگوهای امنیتی دو طرف به شمار می آید.

بر این اساس، مقامات اوکراینی و آمریکایی دور سوم گفتگوها را برای دست یابی به یک توافقنامه امنیتی دوجانبه نهایی بین دو کشور برگزار کردند.

در بیانیه صادره از سووی دفتر ریاست جمهوری اوکراین آمده است که طرفین در مورد متن پیش نویس توافقنامه امنیتی گفتگو کردند و به پیشرفت قابل توجهی نیز در تدوین مفاد اصلی سند دست یافتند.

گفتنی است که کی‌ یف چند توافقنامه امنیتی ۱۰ ساله با شماری از کشورهای عضو ناتو امضا کرده است. این توافقنامه‌ ها شامل حمایت بلندمدت از اوکراین در مقابل روسیه است.

کشورهای غربی از آغاز درگیری ها میان روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صدها میلیارد دلار کمک به کی‌یف کمک کرده اند.

کد خبر 6093427

دیگر خبرها

  • سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی با فوتسال ایران
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران
  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود
  • مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • مذاکره برای تأمین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی