Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@05:29:44 GMT

از انجام دادن این کارها خجالت نکشید!

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۲۸۲۹

‍‍‍‍‍‍

نه گفتن خریدن گزینه ارزان‌تر ابراز احساسات مرور خاطرات گریه در ملأ عام چیزی نخریدن صدا‌های معده چرخیدن و رفتن از راه دیگر کند بودن مریض شدن بردن دستمال توالت از فروشگاه به خانه مشکلات روحی دنبال رویا‌ها رفتن برگرداندن چیزی مورد آزار و اذیت قرار گرفتن فرهنگ یا سنت‌های شما فراموش کردن نام کسی افزایش یا کاهش وزن گفتن حقیقت

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از همشهری آنلاین،starsInsider نوشت: شرم و خجالت می‌تواند مانع از تجربه کردن خوشی‌هایی شود که زندگی سر راه ما قرار می‌دهد، آن هم فقط به این دلیل که می‌ترسیم دیگران درباره ما چه فکری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدتر از همه اینکه چیز‌هایی که از آن‌ها خجالت می‌کشیم، اغلب بر پایه هنجار‌های اجتماعی ساختگی و ضعیف استوار هستند. اما لازم است بدانیم چگونه می‌توانیم با این احساسات منفی مقابله کنیم. این کار با یک تمرین عالی محقق می‌شود. آن هم اینکه چیز‌هایی را که قبلا شما را عصبی و نگران کرده‌اند بشناسید و از امروز اجازه ندهید آن‌ها شما را کنترل کنند. به‌زودی خواهید دید که زندگی پس از این تجربیات هم ادامه دارد و نظرات دیگران اهمیت کمتری خواهد داشت. امیدواریم با دانستن این نکات و عمل به آن‌ها به الگویی برای دیگران تبدیل شوید.

نه گفتن

مردم تمایل دارند بیش از حد از دیگران درخواست کنند، به‌خصوص زمانی که ساختار‌های اجتماعی خاصی در رابطه وجود داشته باشد، مانند اینکه رئیس یا یکی از اعضای خانواده شما باشد. این حق شماست که با هر چیزی که با آن احساس راحتی نمی‌کنید، نه بگویید.

اشتباه کردن

حتی یک نفر در این سیاره بی‌نقص نیست، ولی با این حال وقتی اشتباهی مرتکب می‌شویم، بسیار شرمگین و خجالت‌زده می‌شویم. اما باید بدانیم وقتی از خجالت‌زده بودن دست می‌کشیم فکرمان برای بهتر شدن و تعالی خود باز می‌شود.

خریدن گزینه ارزان‌تر

حتی اگر پول دارید، باید به خودتان یادآوری کنید که مثلا اگر در رستوران کسی که همراهتان است غذا‌های گران سفارش می‌دهد، لزومی ندارد شما هم همین کار را بکنید. شما برای پول خود زحمت کشیده‌اید و اگر نتوانید این کار را انجام دهید نباید خجالت‌زده شوید و هرکسی که به شما این احساس را بدهد، مطمئناً کسی نیست که شما بخواهید با او در ارتباط باشید.

ابراز احساسات

بسیاری از مردم از آنجا که از خجالت‌زده شدن می‌ترسند، احساسات خود را به کسی که دوستش دارند ابراز نمی‌کنند!

مرور خاطرات

همه ما حداقل یک خاطره تلخ داریم که مدام در ذهنمان دور می‌زند و ما را به حال خود نمی‌گذارد. چیزی که در اینجا باید به خاطر بسپارید این است که شما تنها کسی هستید که هنوز به آن مساله فکر می‌کند! دیگران احتمالاً آن را فراموش کرده‌اند، پس دست از استرس‌های بی‌دلیل خود بردارید.

گریه در ملأ عام

آیا اصلا گریه می‌کنید! همه ما انسان‌هایی هستیم که می‌توانیم خیلی چیز‌ها را تحمل کنیم، اما گاهی هم پیش می‌آید نیاز به یک دل سیر گریه کردن داریم. به‌جای نگرانی در مورد اینکه مردم چه فکری می‌کنند، هجوم احساسات را در آغوش بگیرید، زیرا از نظر علمی ثابت شده است که گریه کردن برای سلامتی مفید است.

چیزی نخریدن

بنا به دلایلی، همه ما نگران این هستیم که اگر دست خالی از فروشگاه خارج شویم باعث جلب توجه دیگران شویم، اما اگر چیزی را که می‌خواهید در آن فروشگاه پیدا نکردید، بیرون رفتن از آن بدون خرید کردن کاملاً طبیعی است. همچنین طبیعی است که قیمت چیزی را بپرسید یا لباسی را امتحان کنید و باز هم آن را نخرید.

صدا‌های معده

به دلایلی ما اغلب از هر صدایی که بدون قصد از بدنمان خارج می‌شود خجالت می‌کشیم، اما چه شکم شما از گرسنگی غرغر کند یا از هضم غذا صدا دهد، خجالت کشیدن از صدا‌های غیرارادی بدنتان کار بیهوده‌ای است. این صدا‌ها طبیعی است و برای هرکسی ممکن است پیش بیاید.

چرخیدن و رفتن از راه دیگر

اگر متوجه شوید که در جهت اشتباهی راه می‌روید یا چیزی را فراموش کرده‌اید، برخی افراد به جای چرخیدن و برگشتن از همان مسیر، یک دایره وسیع را برای بازگشت انتخاب می‌کنند. اما باید بدانید این اشتباهات اتفاق می‌افتد. با رفتن به جایی که مقصدتان است بدون شرمندگی، در زمان و انرژی خود صرفه‌جویی کنید.

کند بودن

گاهی در فروشگاه پیش می‌آید که صندوقدار شروع به حساب کردن خرید‌های کسی که پشت سر شماست می‌کند و شما با عجله می‌خواهید کارتان را تمام کنید، اما ناگهان چیز‌ها در کیفتان جا نمی‌شوند و زیپ آن بسته نمی‌شود و قلبتان شروع به تپیدن می‌کند، زیرا احساس می‌کنید همه به شما نگاه می‌کنند و می‌خواهند که عجله کنید؛ اما این هم یک خجالت‌زدگی بی‌دلیل است.

مریض شدن

مگر اینکه به یک مهمانی کووید۱۹ رفته باشید تا عمداً ویروس را بگیرید، غیر از آن دلیلی وجود ندارد که از بیمار شدن خجالت بکشید و عصبی شوید.

بردن دستمال توالت از فروشگاه به خانه

استفاده از دستمال توالت یک کار ضروری است و صادقانه بگوییم، اگر از دستمال توالت استفاده نکنید، خجالت‌آور است.

مشکلات روحی

تماس با محل کار برای اطلاع دادن از سرماخوردگی برخی از مردم را عصبی می‌کند، اما تماس برای یک روز مرخصی گرفتن به دلیل مشکلات روحی برای بسیاری حتی سخت‌تر است. ترس و خجالت از انگ بیماری روانی زدن به ما از سوی همکاران، دوستان و خانواده برای افرادی که درگیر آن هستند مضر است و باید با این مشکلات مانند یک دست شکسته برخورد کرد و در مورد آن با صدای بلند و بدون خجالت صحبت کرد.

دنبال رویا‌ها رفتن

نرفتن به مسیر‌های از پیش تعیین‌شده مثل تحصیل یا کار می‌تواند دورهمی‌های خانوادگی را به یک کابوس تبدیل کند، اما باید توجه داشته باشید که انتخاب مسیر زندگی از آن مواردی است که باید همیشه دیدگاه خود را در اولویت قرار دهید، زیرا شما هستید که مجبور خواهید بود با انتخاب‌هایتان زندگی کنید؛ و باید بدانید دنبال کردن رویاهایتان یک امتیاز است.

برگرداندن چیزی

شاید از ظاهر ناراضی صندوقدار خجالت می‌کشید، اما باید بدانید تا زمانی که در فروشگاه رسید خود را دریافت نکرده‌اید، برای برگرداندن کالایی که انتخاب کرده‌اید، نیازی به توضیح ندارید.

مورد آزار و اذیت قرار گرفتن

بسیاری از مردم از دوران کودکی یاد گرفته‌اند زمانی که مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند احساس شرم کنند و این احساس اغلب در بزرگسالی تقویت می‌شود. این یک منطق کاملاً معکوس است، زیرا به‌جای اینکه فردی که آزار دیده احساس شرم کند، فرد آزاردهنده باید شرمگین باشد. صحبت کردن در مورد قلدر‌ها به این معنی نیست که شما ضعیف هستید و باید با حرف زدن در مورد آن به این چرخه عذاب‌آور پایان دهید.

فرهنگ یا سنت‌های شما

خواه یک غذای محلی باشد که برای ناهار به دفتر می‌آورید، یا نوع لباسی که می‌پوشید، یا رسمی که خانواده شما آن را جشن می‌گیرند، قطعا خجالت کشیدن از فرهنگ یا سنت‌های محلی بی‌معنی است.

فراموش کردن نام کسی

این برای همه اتفاق می‌افتد، حتی گاهی اوقات بلافاصله پس از اینکه کسی نام خود را به شما می‌گوید. به جای گفتن «هی، تو»، طبیعی‌تر است که فقط نام کسی را دوباره بپرسیم.

افزایش یا کاهش وزن

اول از همه، هیچکس نباید در مورد وزن دیگران نظر دهد. ثانیاً، شکل بدن «ایده‌آل» در طول زمان آنقدر تغییر کرده است که فقط به این دلیل که ممکن است اکنون آن را ندارید، نباید خجالت بکشید.

گفتن حقیقت

هرگز نباید از گفتن حقیقت شرمنده شوید.

منبع: همشهری آنلاین این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد اعتماد به نفس خجالت نگرانی ترس قضاوت خجالتی شرم بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط همه چیز درباره نئوفوبیا چرا مضطرب و نگران هستید؟ پیشنهادی برای درمان اضطراب اجتماعی کودکان اضطراب و نگرانی عامل اصلی افزایش بیماری قلبی در مردان ۱۲راهکار برای کاهش اضطراب امتحان هنگام سر خوردن خودرو روی برف چه کنیم؟ ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال تحلیل بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها از انجام دادن این کارها خجالت نکشید! حریم خصوصی و فضای مجازی افزایش ظرفیت دانشگاه های علوم پزشکی فوری؛ تست کرونای قایدی مثبت شد! برترین زوج های فوتبالی لیگ برتر جزیره هدف سفر وزیر خارجه قطر به ایران چیست؟ نرخ بهره بدون تغییر باقی می‌ماند گل های برتر لیگ فرانسه در ماه ژانویه نماینده روسیه در وین از احتمال توافق تا اوایل اسفند خبر داد احتمال درمان سرطان و صرع با اختراع جدید سیوهای برتر لیگ فرانسه در ماه ژانویه رایزنی بلینکن با وزیر خارجه کویت در مورد مذاکرات وین تکنیک های برتر لیگ جزیره در ماه دسامبر ساخت لامبورگینی ایرانی در یزد! تیم مذاکره کننده ایران اختیار مذاکره مستقیم با آمریکا را دارد قیمت آبگرمکن (پرفروش ترین ها / جدول) محموله نود و چهارم واکسن کرونا وارد کشور شد رستوران وحشت در عربستان + فیلم پنج گل تماشایی در مسابقات هندبال قهرمانی اروپا پیش بینی دمای هوا برای آخر هفته به پیش‌نویس امنیتی مسکو پاسخ دادیم یخ زدن غذا در فاصله چند ثانیه + فیلم روستاییان در محاصره برف + فیلم فیلم منتشر شده از سوی طالبان درمورد حجاب مسکن همچنان در مدار صعود / منتظر کاهش قیمت‌ها باشیم؟ بارش بی سابقه برف در اردبیل ایراندوست: انتظاراتم برآورده نشد قیمت تلویزیون‌‌ (۳۲ اینچ / جدول) نگاه آماری به شکست ایران مقابل چین‌تایپه در جام ملت‌های آسیا پاسخ مکتوب آمریکا به مسکو در مورد پیش‌نویس امنیتی ورود سامانه بارشی جدید تاثیر فقر بر رشد مغز کودکان ارمنی ها برای تولید تراشه طلا وارد همکاری با ایران می شوند واکنش خطیب‌ زاده به اظهارات وزیر خارجه بریتانیا نفت رکورد هفت ساله را شکست تور مشهد چند؟ ( جدول ) وضعیت امنیتی پایداری در مرز عراق و سوریه برقرار است خودروی پرنده مجوز پرواز گرفت + فیلم وزیر کشور نخسین فرماندار زن را منصوب کرد حقوق جانبازان در سال آینده تعیین شد آمار تلفات انسانی در تصادفات شهری و جاده‌ای در کشور ادامه نگارش متن‌ نهایی مذاکرات وین شکست تیم ملی فوتبال زنان مقابل چین تایپه چرا مذاکره مستقیم تهران و واشنگتن؟ جام جهانی دو سال یک بار جلوی مهاجرت از آفریقا را می گیرد ترامپ رییس جمهور بعدی آمریکا را معرفی کرد + فیلم احمدی‌نژاد همچنان در مجمع تشخیص مصلحت نظام + عکس حذف کرملین از میانه تهران و واشنگتن گواهینامه رانندگی ایران را چه کشورهایی قبول دارند؟ تشکیل دادگاه‌‌های تجاری در ایران ضرورت دارد؟ DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اعتماد به نفس خجالت نگرانی ترس قضاوت خجالتی شرم دستمال توالت خجالت زده چیز ها صدا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۲۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مورایس مسلمان شد

سرمربی پرتغالی تیم فوتبال سپاهان اصفهان بعد ازپیروزی مقابل آبی پوشان جنوب در جام حذفی اعلام کرد مسلمان شده است.

به گزارش مشرق، ژوزه مورایس سرمربی تیم سپاهان اصفهان در دومین فصل حضورش در این باشگاه به دین اسلام مشرف شد. مورایس این موضوع را امشب بعد از پیروزی در جام حذفی مقابل تیم آبی پوشان جنوب اعلام کرد.

مربی پرتغالی از دوستان نزدیک مورینیو مربی مشهور پرتغالی و کریس رونالدو فوق ستاره فوتبال جهان است او در باشگاه هایی بزرگی چون پورتو، بنفیکای پرتغال، اینترمیلان ایتالیا، رئال مادرید اسپانیا ، الهلال عربستان، چونبوک موتورز ژاپن مربیگری کرده است.

ایشان زمانی که در اروپا زندگی می‌کرده است، در یک تصادف به کما می‌رود و پس از بهبودی ... شرایط معنوی ایشان تغییر می‌کند و نوع نگاه به زندگی یا جهان متفاوتی پیدا می‌کند.

او به لحاظ اخلاقی، فردی اخلاق مدار و دارای ویژگی‌های انسانی زیادی است و روش مدیریتی ایشان نیز بر همین مبنا استوار است و بیشتر اوقات سعی می‌کند به جای روش‌های خشن مدیریتی، از روش‌های توضیح و تفهیم دوستانه استفاده کند و بیشتر به رشد فکری و پرورشی افراد تحت مدیریت خود فکر می‌کند که البته بعضی اوقات به علت به کار نبردن روش‌های تند مدیریتی، مورد انتقاد واقع می‌شود.

در کنفرانس‌های مطبوعاتی که مورایس حضور دارد، می‌توانید این موارد را به خوبی مشاهده کنید.

در یک مقطع از زمان ایشان به مسئولان باشگاه سپاهان مراجعه کرد و گفت من می‌خواهم مسلمان شوم و باید چکار کنم؟

ذکر این نکته مهم است که اگر به خاطر ازدواج با یک خانواده مسلمان این انتخاب را داشته و یا با بررسی و انتخاب به این مهم رسیده باشد، در هر صورت رویداد مهم و نیکویی است و ما هیچ اصراری بر نقد و تایید هیچکدام از این دو روش نداریم.

در ابتدای امر عرف، شرع و قانون در ایران و دین اسلام برای ایشان توضیح داده شد و بلافاصله مقدمات شرعی تشرف ایشان به اسلام فراهم گردید و به لطف خدا ایشان در محضر یکی از علما شهادتین را به زبان جاری ساخت و شرعا مشرف به دین اسلام شد و شیعه گردید.

بلافاصله یک وکیل حاذق برای انجام امور قانونی تشرف ایشان به اسلام به کار گمارده شد و ایشان طی یک فرآیند چند ماهه این اقدامات را انجام داد.

از سوی دیگر ازدواج ایشان با همسرشان شرعا اتفاق افتاده و انجام شده و ظرف چند روز آینده رسما و قانونا انجام می‌شود.

لازم به ذکر است که به موازات این اقدامات یک مشاور مذهبی متبحر و با آشنایی کامل به زبان انگلیسی در کنار ایشان فرآیند آشنایی و آموزش مبانی اعتقادی و نیز پاسخگویی به سوالات ایشان را برعهده دارد. بدیهی است که برای رعایت تمام احکام شرعی، برای کسانی که به دین اسلام مشرف می شوند، باید اصل استدراج را مدنظر قرار داد و به تدریج موارد لازم را منتقل نمود.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • پنج نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت دستگیر شدند
  • جابه‌جایی تعدادی از ساکنان کوی فلسطین زنجان درحال انجام است
  • الساندرو دل پیرو و انجام چالش انتخاب های دوگزینه ای فوتبالی / فیلم
  • وحشت آمریکا از آسمان یمن + فیلم
  • پیگیری قضایی ضرب و شتم یک پرستار در حال انجام است
  • طعنه ستاره سابق به رئال: باعث خجالت است
  • سیل ۵۲ میلیارد تومان به اردستان خسارت زد
  • مورایس مسلمان شد
  • شوراها مردمی سازی کارها را در اولویت قرار دهند
  • هر ایرانی که از این جاده بازدید کند از شکسته شدن غرور ایرانی خجالت می‌کشد