Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، وبگاه شبکه خبری «الجزیره» شامگاه چهارشنبه در گزارشی موضوعاتی که ممکن است در سفر «محمد بن عبدالرحمن آل‌ ثانی»، وزیر امور خارجه قطر به تهران مورد بحث قرار بگیرد را تشریح کرده است.

منابع مطلع در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره گفته‌اند آل ثانی برای رایزنی درباره مسائل منطقه‌ای با مقام‌های ارشد ایران روز پنجشنبه عازم تهران خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سفر بعد از گفت‌وگوی تلفنی آل ثانی با «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود.

وزرای امور خارجه در این گفت‌وگوی تلفنی علاوه بر تبادل نظر درباره مسائل منطقه‌ای و تاکید بر لزوم تقویت دیپلماسی و گفت‌وگو در حل و فصل مسائل، در خصوص برخی موضوعات مهم مورد علاقه گفت‌وگو نمودند.

مسائل و تحولات جاری در منطقه و تداوم‌ رایزنی و مشورت بین دو کشور در مسیر حفظ و تأمین صلح و ثبات در عرصه منطقه‌ای و جهانی از مسائل مورد توجه و مشورت وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و قطر در این گفت‌وگوی تلفنی بود.

چند هفته پیش، امیرعبداللهیان برای گفت‌وگو با وزیر خارجه قطر و امیر قطر به دوحه سفر کرد. در آن سفر، طبق گزارش الجزیره، مقام‌های دو کشور درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین رایزنی کردند.

الجزیره نوشته سفر وزیر خارجه قطر به تهران در شرایطی انجام می‌شود که جبهه جدیدی در حال شکل‌گیری در جنگ بلندمدت یمن در حال شکل‌گیری است. در هفته‌های گذشته، گروه انصارالله چندین موشک به سمت امارات متحده عربی که یکی از اعضای ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی است شلیک کرده‌اند.

جنگ یمن که از فرودین‌ماه سال 1394 آغاز شده به کشته شدن ده‌ها هزار نفر و آواره شدن میلیون‌ها نفر منجر شده و یکی از بدترین بحران‌های انسانی در دنیا را رقم زده است.

الجزیره نوشته با وجود این، هنوز مشخص نیست که آیا در مذاکرات تهران درباره این مسئله نیز گفت‌وگو خواهد شد یا خیر.»

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: قطر الجزیره امور خارجه خارجه قطر گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۳۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین امروز (جمعه) در جریان گفت‌وگوی با همتای آمریکایی خود «آنتونی بلینکن» که با هدف حل و فصل اختلافات تجاری و سیاسی میان دو قدرت به پکن سفر کرده است، اظهار داشت: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وانگ یی به آنتونی بلینکن گفت که «کشتی غول پیکر» روابط چین-آمریکا، متعادل و استوار شده بود، «اما عوامل منفی در رابطه ۲ کشور همچنان در حال ایجاد و افزایش است».

وزیر امور خارجه چین با بیان اینکه روابط پکن-واشنگتن با اختلالات مختلفی مواجه است، تصریح کرد: حقوق توسعه مشروع چین بی‌جهت سرکوب شده است و منافع اصلی ما با چالش‌هایی مواجه است.

بلینکن پاسخ داد که برای پیشبرد دستور کار تعیین شده توسط جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و شی جین‌پینگ رئیس‌جمهور چین هنگام دیدار آنها در سانفرانسیسکو در ماه نوامبر (آبان/آذر)، به «دیپلماسی فعال» نیاز است.

وی با اشاره اینکه «در تصمیم‌گیری ما هیچ جایگزینی برای دیپلماسی رودررو وجود ندارد»، اضافه کرد که می‌خواهد اطمینان حاصل کند چین و آمریکا در مورد زمینه‌هایی که با هم اختلاف دارند، حداقل برای جلوگیری از سوء تفاهم و اقدامات نسنجیده، تا حد امکان شفاف هستند.

بر اساس این گزارش، بلینکن قرار است چندین ساعت با وانگ یی پشت در‌های بسته در «مهمانخانه دولتی دیائویوتای» جلسه برگزار کند، زیرا طرفین تلاش می‌کنند با وجود دستور کار گسترده و پیچیده، پیشرفت در روابط ۲ کشور را حفظ کنند.

بلینکن اولین وزیر خارجه آمریکا است که در طول ۱۴ سال گذشته به شانگهای سفر می‌کند، وی سفر خود به چین را روز چهارشنبه از این شهر اقتصادی آغاز کرد.

روابط پکن و واشنگتن در سال گذشته با فراز و نشیب‌هایی از جمله حادثه بالن‌های بدون سرنشین و دیدار مخفیانه تسای اینگ ون رهبر سابق تایوان در آمریکا همراه بوده است.

واشنگتن که در حال حاضر روابط پر تنشی را با پکن به ویژه بر سر موضوع تایوان سپری می‌کند، بار‌ها از متحدان اروپایی‌اش خواسته است که فشار بر چین را افزایش دهند تا مانع کمک آن به روسیه شوند.

ایالات متحده مدعی است که کمک چین به روسیه شامل مواد و فناوری برای ساخت موشک، پهپاد، تانک و هواپیما و سایر افزار‌های کلیدی دیگر است.

این درحالی است که آمریکا و کشور‌های غربی از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صد‌ها میلیارد دلار کمک به کی‌یف ارائه کرده‌اند. کمک‌های نظامی به اوکراین با مهمات توپخانه و آموزش آغاز شد و اکنون این کمک‌ها به تانک، سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته، موشک‌ها و مهمات خوشه‌ای گسترش یافته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین پیشتر اعلام کرد که این کشور قاطعانه اتهامات بی‌اساس آمریکا را درباره مبادلات تجاری و اقتصادی معمول خود با روسیه رد می‌کند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود
  • توجه شورای ششم به حل مسائل شهر با رویکردهای خلاقانه
  • بلینکن وارد چین شد
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • روایت ده نمکی از پیشنهاد وزیر شدنش در دولت احمدی نژاد
  • وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)
  • وزیر خارجه مصر: باید از تشکیل کشور فلسطین حمایت شود
  • صحرایی: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید