Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@09:58:10 GMT

باران پاییزی به کشاورزی ساوه جان دوباره بخشید

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۳۱۲۱

باران پاییزی به کشاورزی ساوه جان دوباره بخشید

ایسنا/مرکزی مدیر جهادکشاورزی شهرستان ساوه گفت: بارش های خوب پائیزی در سال جاری موجب شد تا بخش قابل توجهی از مزارع شهرستان به کشت پائیزه اختصاص یابد.

حسن شریفی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: افزون بر ۴۵ هزار هکتار از اراضی این شهرستان در سال جاری زیر کشت محصولات پائیزه شامل گندم آبی و دیم، جو آبی و دیم و کلزا رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به خشکسالی سال گذشته و کاهش میزان بارش‌ها نسبت به مدت مشابه گفت: کمبود بارش‌های سال گذشته و افت فعالیت کشاورزی موجب شد تا کشاورزان از نظر تامین منابع مالی با چالش مواجه شوند. بر این اساس به دلیل نبود توانایی مالی لازم در ابتدای کشت پائیزه رغبت کمتری برای فعالیت کشاورزی در شهرستان وجود داشت.

این مقام مسئول در جهادکشاورزی ساوه افزود: با اعلام دولت مبنی بر خرید تضمینی گندم انگیزه کشاورزان برای کشت پائیزه احیا و بیشتر شد و با رغبت بیشتری اقدام به کشت پائیزه کردند. با بارش‌های مطلوب پائیزه، به مقدار کافی و در زمان مناسب، موجی از خوشحالی در بین کشاورزان ایجاد شد و سطح سبز مناسب و پوشش مطلوبی از کشت گندم و جو در سطح شهرستان شکل گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد که با بارش‌های مناسب در فصل زمستان شاهد برداشت حداکثری مزارع گندم و جو باشیم و مانند سال گذشته دچار خشکسالی نشویم و آسیب و صدمه‌ای که ناشی از کاهش بارش‌ها بوده تکرار نشود.

شریفی تصریح کرد: به دلیل خشکسالی سال قبل و کاهش میزان نزولات آسمانی بیش از ۳۰ درصد محصول تولیدی از بین رفت و امکان برداشت را از تولیدکنندگان گندم و جو در ساوه گرفت.

وی با اشاره به اینکه گندم یک محصول استراتژیک به شمار می‌رود، افزود: گندم تولیدی شهرستان ساوه یکی از مرغوبترین محصولات تولیدی کشور است و بذر مورد نیاز بسیاری از گندم‌زارهای سایر شهرها از این شهرستان تامین می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: باران کشت پاییزه ساوه استانی اقتصادی استانی شهرستانها کشت پائیزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۳۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران در برخی نقاط فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، کارشناس هواشناسی برای فردا در برخی نقاط بارش‌های رگباری را پیش بینی و اعلام کرده سامانه بارشی جدید از چهارشنبه وارد استان می‌شود و فعالیت آن تا اواخر روز پنجشنبه در بیشتر نقاط فارس ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحد‌های خوراک دام و طیور
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • صدور هشدار بارش‌های سیل‌آسا در استان بوشهر
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • بارش رگباری باران در شهر ایلام
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • فیلم/ بارش شدید باران در مسجدالنبی
  • بارش باران در برخی نقاط فارس
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی