Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-02@10:28:49 GMT

امکان حصول توافق وین تا پایان فوریه

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۳۴۶۴

امکان حصول توافق وین تا پایان فوریه

به گزارش روسیا الیوم، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین از امکان حصول توافق در مذاکرات برچیدن تحریم‌های ایران تا پایان ماه فوریه میلادی (اوایل اسفند) خبر داد.

بر اساس این گزارش، «میخائیل اولیانوف» در گفتگو با شبکه «روسیه ۲۴» گفت: اگر مذاکرات با همین روند پیش برود به صورت واقع بینانه می‌توان تا پایان ماه فوریه به توافق دست یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین افزود که آماده سازی برای احیای برجام به صورت کامل هم دو ماه دیگر زمان خواهد برد.

اولیانوف گفت: آماده سازی آمریکایی‌ها برای لغو تحریم‌ها و تضمین شرایط ضروری برای بازگشت بازرگانان به ایران زمان خواهد برد. از سوی دیگر به نظر می‌رسد تهران هم برای بازگشت به تعهدات خود طبق برجام، حدود ۲ ماه زمان نیاز دارد.

این دیپلمات روس در عین حال ابراز امیدواری کرد که پیش از پایان ماه آوریل آینده برجام احیا شده و تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران برچیده شود.

اولیانوف درباره مذاکرات مستقیم احتمالی میان ایران و آمریکا هم گفت: نمی دانم ایرانی‌ها و آمریکایی‌ها چه وقت دور میز مذاکرات خواهند نشست اما گمان می‌کنم این امر در زمانی نسبتاً نزدیک روی دهد.

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی پیش از این هم روز چهارشنبه اعلام کرده بود که اقدامی جمعی برای تهیه پیش‌نویس در گفتگوهای وین در قالب همه مشارکت‌کنندگان کنونی برجام (غیر از آمریکا) در جریان است.

نماینده روسیه در مذاکرات وین در توییتی نوشت: اقدامی جمعی برای تهیه پیش‌نویس در گفتگوهای وین در قالب همه مشارکت‌کنندگان کنونی برجام (بدون آمریکا که وضعیت آن در توافق هسته‌ای هنوز احیا نشده است).

گفتنی است که هشتمین دور از گفتگوهای برچیدن تحریم‌ها از ۶ دی ماه با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام به ریاست علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و «انریکه مو را» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز شده است و کماکان ادامه دارد که البته غربی‌ها با متوسل شدن به تاکتیک ضیق وقت و تعیین ضرب‌الاجل‌های ساختگی برای پایان مذاکرات موجب ایجاد تنش‌های روانی می‌شوند./ مهر

 

 

منبع: فردا

کلیدواژه: مذاکرات وین توافق وین تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۳۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس پیشنهاد مصر را پذیرفت؛ بهترین است | توافق قریب‌الوقوع است؟

یک منبع در جنبش حماس با تاکید بر اینکه پیشنهاد فعلی مصر، بهترین پیشنهاد ارائه‌شده به این جنبش طی ماه‌های گذشته است، گفت امکان دستیابی به توافقی در این زمینه طی روزهای آتی وجود دارد.

یکی از مسؤولان جنبش حماس امروز سه‌شنبه پیشنهاد فعلی مصر را بهترین پیشنهاد ارائه شده به این جنبش طی ماه‌های گذشته دانست و ضمن اشاره به وجود اختلاف‌نظری درباره تعداد اسرایی که قرار است آزاد شوند، اظهار کرد: پیشنهاد مصر درباره قرارداد تبادل اسرا با اسرائیل و آتش‌بس در غزه مورد قبول دو طرف است.

به گزارش شبکه خبری «روسیا الیوم»، این منبع در حماس گفت: امکان دستیابی به توافقی طی روزهای آتی وجود دارد.

از سوی دیگر، رسانه‌های عبری در شبکه‌های اجتماعی نوشتند: «به نظر می‌رسد السنوار برای تایید چراغ سبز داده است.»

به گزارش ایسنا، امروز «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم نشستی داشت.

همچنین قرار است کابینه جنگ رژیم صهیونیستی عصر امروز نشستی برای بررسی قرارداد تبادل اسرا و موضوع عملیات احتمالی رفح داشته باشد.

یک منبع آگاه از روند مذاکرات میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی به خبرگزاری «AWP» گفت: قرارداد میان دو طرف قریب‌الوقوع است و اگر برخی مشکلاتی که مانع از اجرای قرارداد شده، سریعا برطرف شوند، امکان امضای ان ظرف چند روز آینده وجود دارد.

دیگر خبرها

  • منتظر پاسخ هستیم و در عین حال دستمان روی ماشه است
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • بلینکن: حماس مقصر عدم حصول آتش‌بس است
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • واکنش تند حماس به ادعاهای جدید بلینکن درباره مذاکرات
  • حماس پیشنهاد مصر را پذیرفت؛ بهترین است | توافق قریب‌الوقوع است؟
  • نتانیاهو: امکان دستیابی به توافق ضعیف است/ وارد رفح می‌شویم
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات
  • حماس: هر توافقی مشروط به موافقت اسرائیل با خواسته‌های ماست
  • جهاد اسلامی: پیشنهاد جدید صهیونیست‌ها منجر به توافق نمی‌شود