Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان امور عشایر کشور گفت: صادرات دام مازاد عشایر از ۲ ماه آینده به عنوان یک اولویت مهم عشایر آغاز می‌شود که اثرات مثبتی بر اقتصاد آن‌ها خواهد داشت.

به گزارش بازارنیوز، عباس پاپی زاده روز چهارشنبه در جلسه شورای عشایر استان ایلام اظهار داشت: همچنین ۲۵۰ هزار تن نهاده دامی بین عشایر توزیع می‌شود که ۲ هزار و ۹۰۰ تن آن سهم استان ایلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: قبل از برنامه ششم توسعه سهم ارزش افزوده برای عشایر مصوب نشده بود، ولی با تصویب تصویب ارزش افزوده برای عشایر بخشی از مشکلات عشایر مرتفع می‌شود.

پاپی زاده یادآور شد: با تدوین آیین نامه ساماندهی عشایر مشکلات این قشر دسته بندی و ساماندهی خواهد شد و دستگاه‌ها در قبال عشایر مسوولیت بیشتری خواهند داشت.

وی با بیان اینکه ایل راه‌ها ردیف بودجه ندارند، اضافه کرد: حریم ایل راه‌های عشایر با وجود سابقه تاریخی مورد تجاوز احداث ساخت منازل شهری و روستایی قرار گرفته اند و عشایر نیازمند ساخت ایل راه‌ها هستند، ولی ردیف اعتباری برای ایل راه‌ها در نظر گرفته نشده است که نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق باید در بودجه یک ردیف اعتباری برای ایل راه‌ها مصوب کنند.

وی ادامه داد: عشایر بیشترین تولید کننده ناخالص داخلی هستند که باید رسیدگی به نیاز‌های این قشر از قبیل تامین امنیت، آب، نهاده دامی، آرد، ایل راه، خرید دام مازاد، آموزش، بهداشت و موارد دیگر خدمات ویژه‌ای دریافت کنند و بی عدالتی در قیمت تمام شده آب و آرد عشایر مرتفع شود.

رییس سازمان امور عشایری از طراحی و صدور دامدارکارت خبر داد و گفت: این طرح زیرساختی با مزایای متعدد و متنوع برای عشایر تا ۶ ماه آینده تکمیل می‌شود و دولت در گام اول یک هزار میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته است و در صورت موفق بودن آن تا ۱۰ برابر ظرفیت امکان افزایش دارد.

پاپی زاده در مورد تضامین بانکی هم یادآور شد: باتوجه به اینکه عشایر فاقد تضامین بانکی هستند برای دریافت تسهیلات از مکانیسم اعتباری اتحادیه عشایری برای آن‌ها در بانک‌ها استفاده می‌شود.

در این جلسه که با حضور استاندار ایلام و اعضای شورای عشایر استان برگزار شد برخی از اعضا در مورد مشکلات، اقدامات و نیاز‌های عشایری در حوزه متبوع خود ارائه گزارش کردند.

دیدار با امام جمعه ایلام، بازدید از برخی خانواده‌های عشایری و بازدید از عشایر سیل زده مورموری آبدانان از جمله برنامه‌های سفر یک روزه پاپی زاده به استان ایلام بود.





/ایرنا

برچسب ها: دام ، عشایر ، جهاد کشاورزی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000QW8

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: دام عشایر جهاد کشاورزی ایل راه ها پاپی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۳۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت خبرنگار صداوسیمای لرستان از کوچ عشایر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛طبیعت سرسبز لرستان آغوش پر سخاوت خود را به روی ساکنان همیشگی گشوده و طنین کوچ ایل به عنوان زمزمه‌ای از شور و پویایی زندگی عشایر میان کوه و دشت پیچیده است.
جامعه ی عشایری لرستان هر ساله با آغاز بهار، فصل جدید از زندگی خود را با کوچ به سمت مناطق ییلاقی آغاز می‌کنند تا سبزه زار‌های پهناور این سرزمین علاوه بر اینکه سکونتگاهی پرجلوه و منحصر به فرد برای این خانوار‌ها باشد چراگاهی غنی نیز برای دام‌ها و احشام آنان باشد.
جامعه عشایری لرستان با تمام سختی‌ها و دوری از زندگی مدرن امروزی، اما سهم قابل توجهی از تولیدات و چرخه تولید را در این استان ایفا می‌کند و حدود ت را می‌گذرانند.
 مدیر کل امور عشایر لرستان گفت:یک میلیون و ۵۰۰ هزار دام در لرستان وجود دارد که ۲۵ درصد از مواد پروتینی لرستان را تشکیل می‌دهند.
 هوشنگ نور محمدی افزود: عشایر لرستان سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمر، ۲۹ هزار تن فراورده‌های لبنی، یک هزار تن پشم،۱۵۰ تن عسل و ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می کنند.
در استان لرستان ۱۴ هزار خانوار عشایری وجود دارد که ۱۱ هزار و ۲۰۰ خانوار آن کوچرو هستند.
۹۰۰ کیلومتر از مساحت کل کشور محل تردد ۹۶ ایل از عشایر کوچرو است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



دیگر خبرها

  • رشد ۱۷ درصدی صادرات از استان کرمانشاه
  • روایت خبرنگار صداوسیمای لرستان از کوچ عشایر
  • ترکیب شمس‌آذر مقابل گل‌گهر مشخص شد
  • وارد آمدن خسارت به ۱۰۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایری استان ایلام
  • تصاویری از حضور باشکوه مردم ایلام در تشییع «محمد شفیع فیضی زاده»
  • برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید محمد شفیع فیضی زاده در ایلام
  • برگزاری مراسم تشییع شهید تازه تفحص شده «محمدشفیع فیضی‌زاده» در ایلام
  • تشییع پیکر پاک شهید محمد شفیع فیضی زاده با حضور پرشور مردم ایلام
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد ریالی بارش‌های سیلابی به حوزه عشایری ایلام
  • مراسم باشکوه تشییع پیکر شهید«محمد شفیع فیضی زاده» در ایلام