Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان آمریکا، اتحادیه اروپا و ۵ کشور اروپایی که با تحریم‌های خود به ویژه از سوی واشنگتن، اقتصاد افغانستان را در لبه پرتگاه قرار داده اند، در بیانیه‌ای مدعی حمایت از بخش بانکی این کشور شدند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، نمایندگان و فرستادگان ویژه اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، نروژ، انگلیس و آمریکا در ۲۴ ژانویه ۲۰۲۲ با نمایندگان طالبان و فعالان جامعه مدنی افغانستان در اسلو دیدار و در مورد وضعیت افغانستان گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزارت خارجه آمریکا بدون اشاره به خروج آشفته و پرهرج و مرج واشنگتن از افغانستان و دو دهه اشغالگری اش ادعا کرد در این دیدار شرکت کنندگان بر فوریت رسیدگی به بحران انسانی در افغانستان و اقدامات لازم برای کاهش رنج افغان‌ها متمرکز شدند. آن‌ها اهمیت احترام به حقوق بشر و نیاز شدید به یک نظام سیاسی فراگیر و نماینده مردم برای تضمین ثبات و آینده‌ای صلح آمیز برای افغانستان را مطرح کردند.

شرکت کنندگان از گروه طالبان خواستند تا برای جلوگیری از افزایش نگران کننده نقض حقوق بشر در افغانستان، اقدامات بیشتری انجام دهد.

اروپا و آمریکا در این بیانیه همچنین از طالبان خواسته اند به تعهدات خود در مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر عمل و تاکید کردند دیدار با نمایدگان طالبان به معنی به رسمیت شناخته شدن این دولت موقت نیست.

آن‌ها همچنین مدعی شدند که منبع مشروعیت داخلی برای هر دولت افغانستان که در آینده تشکیل شود مردم این کشور خواهند بود.

به گزارش ایرنا، شیوه خروج از افغانستان، انتقاد‌های گسترده‌ای را نسبت به عملکرد دولت بایدن در داخل و خارج آمریکا رقم زده و محبوبیت بایدن در کمترین حد خود رسیده است.

مقامات آمریکایی اعتراف کرده‌اند که هیچ یک از ارزیابی‌های اطلاعاتی آن‌ها گویای آن نبود که افغانستان به این سرعت سقوط کند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه بیش از نیمی از مردم افغانستان با سطح بالای گرسنگی مواجه هستند، اظهار داشت این کشور شاهد بدترین خشکسالی در دو دهه اخیر است و ۹ میلیون نفر از مردم افغانستان در شرایط قحطی قرار دارند.

دبیر کل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت با موضوع افغانستان گفت که شش ماه پس از تسلط طالبان بر افغانستان، این کشور همچنان با شرایط بحرانی مواجه است. خانواده‌ها در چادر‌های موقت زیر ورقه‌های پلاستیکی زندگی می‌کنند و برای گرم شدن مجبور هستند وسایل خود را بسوزانند.

دبیر کل سازمان ملل با بیان اینکه نقدینگی در افغانستان وجود ندارد، اضافه کرد خطر سقوط ارز ملی افغانستان و نابودی ۳۰ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور در یک سال آینده وجود دارد.

گوترش ادامه داد تحریم‌ها و بی اعتمادی سیستم بانکی جهانی به این کشور، نزدیک به ۹ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان را مسدود کرده است. کمبود نقدینگی به ویژه ارز ملی ظرفیت دسترسی به افغان‌های نیازمند را محدود می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آمریکا طالبان طالبان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۴۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از دانشجویان آزادیخواه اروپا و آمریکا +تصاویر

دانشجویان و اساتید ایرانی هم‌صدا با دانشجویان آزادیخواه آمریکا و اروپا که نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی دست به اعتراض زده بودند، با برپایی تجمعاتی در دانشگاه‌های سراسر کشور، ضمن اعلام حمایت از این دانشجویان، برخورد خشن پلیس آمریکا را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشجویان و اساتید ایرانی هم‌صدا با دانشجویان آزادیخواه آمریکا و اروپا که نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی دست به اعتراض زده بودند، با برپایی تجمعاتی در دانشگاه‌های سراسر کشور، ضمن اعلام حمایت از این دانشجویان، برخورد خشن پلیس و نیروهای امنیتی آمریکایی و اروپایی را محکوم کردند.

 

اعتراضات دانشجویی علیه جنگ تمام عیار اسرائیل و جنایات صهیونیست‌ها در حق مردم غزه در سراسر آمریکا ادامه دارد و گستره آن به اروپا نیز کشیده شده است.

در دانشگاه تهران جامعه دانشگاهی با حضور مقابل سردر اصلی این دانشگاه در حمایت از مردم مظلوم فلسطین شعار سر داده و همبستگی قاطع خود را با دانشجویان آمریکا و اروپا اعلام کردند.

دانشجویان و اساتید دانشگاه فردوسی مشهد نیز برای هم‌صدایی با دانشجویان اروپا و آمریکا به میدان آمدند. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   دانشجویان دانشگاه فنی حرفه‌ای شهید بابایی قزوین نیز با برگزاری تجمعی ضمن همبستگی با مردم غزه، از دانشجویان معترض دانشگاه‌های آمریکا حمایت کردند. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • حمایت مردم استان اردبیل از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا و اروپا
  • قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از دانشجویان آزادیخواه اروپا و آمریکا +تصاویر
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟