Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - تلاش قانون گذاران ایتالیایی در چهارمین دور رای گیری برای انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور هم بی نتیجه ماند.

بر این اساس، بیش از یک هزار نماینده مجلس نمایندگان، سنا و نمایندگان استانی ایتالیا، در چهار روز گذشته به طور عمده آراء سفید به صندوق‌ها ریخته اند. رهبران احزاب در ایتالیا تاکنون نتوانسته اند در مورد فرد مشخصی برای مقام ریاست جمهوری به توافق برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الفونسو پکورارو اسکانیو، سیاستمدار ایتالیایی و وزیر اسبق محیط زیست در این رابطه گفت: بر اساس قانون اساسی ایتالیا، رئیس جمهور نماد وحدت ملی است که در هفت سال دوره ریاست جمهوری خود باید بی طرفانه و منصفانه در این مقام عمل کند و از جریان و گروه سیاسی خاصی حمایت نکند. تنها چنین فردی می‌تواند رئیس جمهور آینده کشور شود.

در حالی که احزاب ایتالیایی، دور دوم ریاست جمهوری سرجو ماتارلا را خواستار هستند، اما رئیس‌جمهور ۸۰ ساله ایتالیایی که محبوبیت زیادی دارد، اعلام کرده است که حاضر به فعالیت برای یک دوره دیگر نیست.

یک شهروند ایتالیایی در اینباره اظهارداشت: در شرایط دشوار سیاسی کنونی ایتالیا، تنها گزینه این است که رئیس جمهوری فعلی برای بار دوم به عنوان رئیس جمهور ایتالیا سوگند یاد کند تا کشور از این بن بست خارج شود.

هم اکنون نام ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا نیز به عنوان نامزد احتمالی ریاست جمهوری مطرح شده است هر چند که احزاب بر ضرورت ادامه کار دراگی در کاخ نخست وزیری برای ادامه حل مشکلات اقتصادی این کشور پافشاری دارند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایتالیا رئیس جمهور ایتالیا ریاست جمهوری رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۴۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»

پویانمایی «در سایه سرو» جایزه بخش آثار انیمیشن با عنوان «جوزفه ماستری» بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم «کورتی دا سوگنی» کشور ایتالیا را دریافت کرد.

به گزارش ایسنا، این پویانمایی ساخته مشترک شیرین سوهانی و حسین ملایمی که تاکنون حضور درخشانی در جشنواره‌های بین‌المللی داشته، از تولیدات جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی کورتی دا سوگنی در حالی به پایان رسید که امسال صاحبان بیش از ۱۰۰۰ فیلم کوتاه، تقاضای حضور در این جشنواره را داشتند و از این میان ۶۴ فیلم از ۱۹ کشور جهان به مرحله پایانی رسید.

بر همین اساس، بیشترین نماینده را کشورهای ایتالیا با ۱۸ فیلم کوتاه، پس از آن فرانسه با ۹ فیلم، اسپانیا با ۷ فیلم، ایران با ۶ فیلم و آلمان با ۴ فیلم به خود اختصاص دادند.

جایزه رویاهای شیرین «سوگنی دو رو» به بهترین فیلم‌های کوتاه داستانی غیراروپایی، جایزه رویاهای اروپایی «سوگنی» به بهترین فیلم‌ کوتاه داستانی اروپایی غیرایتالیایی، جایزه «جوزفه ماستری» به بهترین فیلم کوتاه انیمیشن، جایزه بهترین فیلم کوتاه ایتالیایی، جایزه بخش دانشجویی، جایزه منتقدان نوجوان، جایزه «ایوانو مارسکوتی» به بهترین بازیگر زن فیلم کوتاه و جایزه «سیاره سبز» به بهترین فیلم محیط زیستی، این دوره از جشنواره تعلق گرفت.

بیست‌و پنجمین جشنواره بین‌المللی کورتی دا سوگنی از ۲۷ تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ (۱۶ تا ۲۰ آوریل ۲۰۲۴) در شهر راونا کشور ایتالیا برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از آیت‌الله رئیسی
  • جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»
  • پیگیری مصوبات و جذب اعتبارات سفر دوم رئیس‌جمهور به سمنان مانند سفر اول باشد
  • هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • انتخاب پنجمین رئیس‌جمهور در وقت فوق‌العاده