Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@02:23:14 GMT

پیشنهاد کاهش حقوق نماینده ها برای کمک به معیشت مردم

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۴۷۲۴

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محمد قمی در ارزیابی از روند بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در مجلس اظهار کرد: دولت در پی این است که در لایحه بودجه به شکلی عمل کند که با کسری بودجه مواجه نباشد و در این مسیر دوگام را برداشته است؛ یکی فروش اموال خود و دیگری ممانعت از خام‌فروشی است که هر دوی این اقدامات برای جلوگیری از کسری بودجه خوب است، اما پرسش اینجاست که به چه قیمتی قرار است این اقدام انجام شود؟

وی با بیان اینکه دست‌کاری‌کردن قانون مالیات و تغییرات در چگونگی اخذ مالیات از مردم مشکلاتی برای مردم مستضعف ایجاد می‌کند، اظهار کرد: در تقدیم لایحه بودجه گفتند که می‌خواهیم کاری کنیم تا حقوق کارمندان افزایش یابد و گفتند که اگر ارز ترجیحی را حذف کنیم به مردم یارانه پرداخت می‌کنیم، اما واقعیت این است که مردم از پرداخت یارانه‌ها خاطره خوشی ندارند و آن زمان که گفتند به مردم ۴۵ هزار تومان یارانه می‌دهیم تا جبران شود، عملاً چنین اتفاقی نیفتاد و قیمت‌ها بسیار بیشتر از یارانه پرداختی بالا رفت و وضع مردم بدتر شد و سفره‌هایشان خالی‌تر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا هم دولت باید در حذف ارز ترجیحی به تجربه‌های قبلی توجه کند تا شاهد تکرار آنها نباشیم.

نماینده سابق مجلس تاکید کرد: اینکه ارز ترجیحی حذف شود و تجار ارز نیمایی یا آزاد تهیه کنند، منجر به افزایش قابل‌توجه قیمت‌ها می‌شود و در این صورت باید نگران تاب‌آوری مردم و تحمل آنان شد. مثلاً اینکه می‌گویند اگر مرغ کیلویی ۶۰ هزار تومان بشود در عوض دولت هم یارانه بالاتری می‌دهد، آن مبلغ یارانه در برابر گرانی‌های که در پی خواهد داشت، ناچیز خواهد بود.

قمی با اشاره به نسبت عملکرد نمایندگان مجلس با پیگیری دغدغه‌ها و مطالبات مردم، اظهار کرد:‌ به نظرم نمایندگان مجلس اگر می‌خواهند وضع مردم مقداری روبه‌راه شود که در این زمینه دائم هم به مردم و دغدغه‌هایشان اشاره می‌کنند، بهتر است تصمیم بگیرند حقوق‌شان کمتر شود و کسی که ۳۰ میلیون می‌گیرد ۲۰ میلیون دریافت کند تا این مابه‌ازا به سمت رفع مشکلات مردم و افزایش دریافتی کارکنان و کارمندان و کارگران برود. همچنین حقوق بالای مدیران شرکت‌ها تعدیل شود تا به شکل حقیقی به مشکلات مردم رسیدگی شود.

وی در پایان یادآور شد: بنابراین ممکن است که در لایحه بودجه دو میلیون تومان به حقوق کارمندان اضافه شود، اما در عین حال حذف ارز ترجیحی با خود گرانی‌هایی به همراه دارد که تحمل آن‌ها برای مردم راحت نیست و از این منظر باید دولت و مجلس به شکلی تصمیم‌گیری کنند که این دغدغه‌ها رفع شود.

منبع: ایسنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد حقوق مجلس حقوق کارمندان معیشت مردم اخذ مالیات محمد قمی ارز ترجیحی لایحه بودجه ۱۴۰۰ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط نحوه افزایش ۲۵درصدی حقوق سال بعد کارمندان فوری/ حداقل حقوق سال ۱۴۰۰ اعلام شد! حقوق کارگران بخش خصوصی هم ۵میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می شود؟ تنها شرط دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی حداقل دریافتی کارمندان در سال بعد چقدر است؟ «کارت خرید نان» توهین به ملت ایران است ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال تحلیل بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها پیشنهاد کاهش حقوق نماینده ها برای کمک به معیشت مردم ۳۰۰ هزار تن برنج وارد کشور شده است کاهش شدید سود شرکت ال‌جی در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۱ بازدید سرزده رییس جمهور از کارخانه پوشش قیمت دوچرخه کوهستان (جدول) تأثیر مصوبه جدید مجلس بر روند بورس چیست؟ / جبران کسری بودجه از جیب صادرات محورها چه خانه هایی مشمول مالیات می شوند؟ مشترکان کم مصرف برق پاداش دریافت می کنند بارش برف و وزش باد شدید واکنش باشگاه پورتو به گلزنی طارمی و صعود ایران به جام جهانی تور پوکت تایلند چند؟ ( جدول) مسئله امروز گیلان بهبود معیشت و مشکلات بیکاری است قم و کاشان در وضعیت قرمز کرونا ند پرایس درباره مذاکره با ایران: دیپلماسی مستقیم مؤثرتر و سریع‌تر است رییس‌جمهور وارد گیلان شد واشنگتن خواستار نشست شورای امنیت در مورد اوکراین شد کاخ سفید خواستار ورود چین‌‌ در موضوع اوکراین ضد ژنتیک شما طول عمرتان را تعیین می‌کند؟! یکی از علائم سرطان بعد از غذا خوردن یا در حالت خوابیده ترامپ دوستان خود را در اولویت دریافت واکسن قرار داد هوش مصنوعی ابزاری برای تشخیص بیماری قلبی راهکاری برای درمان خونریزی هایی که بند نمی آیند اختلاف در تیم آمریکایی در آستانه تصمیم‌گیری های سیاسی دیدار رییسی و وزیر خارجه قطر سلر نتورک (Celer network ) چیست؟ تصویب خرید خدمت سربازی / خون بعضی‌ها رنگین‌تر است! پایان دست‌دلبازی فدرال رزرو / افزایش قریب‌الوقوع نرخ بهره آمریکا مردم درگیر اختاپوس عجیب و غریب خودروسازان شده‌اند دریاچه‌ای مرگبارتر از ده‌ها بمب اتم در آفریقا! پنهان شدن در محفظه چرخ هواپیما برای مهاجرت غیرقانونی بارش برف در ارتفاعات دربند + عکس حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر ورزش در رختکن تیم ملی + عکس توافق هسته‌ای ایران تا آوریل اجرایی می‌شود عزیزی‌خادم: برای فوتبال ایران فراتر از معجزه رخ داد صنایع هرمزگان هم حریف ذوب‌ آهن اصفهان نشد چند راه برای افزایش عمر باتری در اندروید درباره لجن صفراوی بیشتر بدانید! اختاپوسی که دست خود را می خورد + عکس تکنیکی برای رفع سنگینی پاها! جهانبخش: امیدوارم مادران و خواهران ما باز هم به ورزشگاه بیایند ساعتی ۳ انفجار مهیب از یک شی مرموز در نزدیکی زمین خطاکاران به جای حبس مجبور به ارائه خدمات اجتماعی شوند مسافرانی که مد دریا را جدی نمی‌گیرند + فیلم عزت‌ اللهی: سال سختی را پشت سر گذاشتیم اسکوچیچ: مسیر پراسترسی را تا صعود طی کردیم حمله به ارتش پاکستان پتروویچ: ایران بهترین تیم آسیا است دیدار رییسی با وزیر خارجه قطر درمان سریع سرماخوردگی در خانه ورود کشور به پیک ششم کرونا DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: حقوق مجلس حقوق کارمندان معیشت مردم اخذ مالیات محمد قمی ارز ترجیحی لایحه بودجه ۱۴۰۰ لایحه بودجه ارز ترجیحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۴۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جراحی اقتصادی باید در ساختار‌های غلط و پوسیده کشور انجام شود، گفت: «انتظار ما از دولت و مجلس انقلابی این است که دست به تغییرات ساختاری در اقتصاد بزنند در غیر اینصورت ادامه وضع موجود بی تدبیری و بی خردی است و نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم.»

به گزارش شفقنا، روح الله ایزدخواه در خصوص وضعیت ارائه تسهیلات به مردم، اظهار کرد: یکی از انتقادات به این دولت مدل ارائه تسهیلات بانکی است؛ متاسفانه عملکرد مناسبی در حوزه تسهیلات ازدواج و اشتغال دیده نمی‌شود و بانک‌ها به اسم کنترل نقدینگی، تسهیلات تکلیفی را در عمل محدود کردند که منجر به رکود شد یعنی سرمایه در گردش و تسهیلات تولید، به مشکل برخورد و به مساله اول صنعت ما تبدیل شده است.

به اسم کنترل «تورم» تسهیلات بانکی را محدود کردند

وی در ادامه افزود: سال گذشته به اسم کنترل تورم، تسهیلات بانکی را محدود کردند که باعث ایجاد رکود تورمی شد. این سیاست غلط است و بار‌ها هم گفتیم یک طرفه نمی‌توان به مسایل اقتصادی نگاه کرد و بدون توجه به تولید اگر بخواهیم تورم را مهار کنیم، منجر به رکود می‌شود.

برخورد این دولت با بانک‌ها برخورد جدی و سازنده‌ای نبوده است

آقای ایزدخواه با انتقاد از اینکه بخش زیاد از منابع مالی بانک‌ها خرج بنگاهداری بانک‌ها می‌شود، ادامه داد: بخش‌های دیگری از این منابع را هم به عنوان وام به پرسنل خود می‌دهند و حتی بعضا این تسهیلات به دانه درشت‌ها داده می‌شود؛ بنابراین در شرایطی که منابع بانکی بیشتر شده است سوال ما از بانک‌ها این است این منابع در کجا خرج می‌شود!. ما ایراد اساسی به نظام بانکی داریم که از گذشته بوده و در این دولت تشدید شده است؛ برخورد این دولت هم با بانک‌ها مطلقا برخورد جدی و سازنده‌ای نبوده است؛ اقای خاندوزی بار‌ها در جلسات نظارتی ما به صراحت گفتند که «زور من به بانک‌ها نمی‌رسد». اقای رئیسی علی رغم شعار‌ی که در ایام تبلیغات ریاست جمهوری گفتند که «بانک‌ها را به خط خواهم کرد»، اما در عمل نشانه‌ای از این مساله نمی‌بینیم.

وی افزود: عده‌ای از نمایندگان مجلس هم دائما با شعار کنترل نقدینگی، فضا را تشدید می‌کنند که قطعا به ضرر تولید و به نفع سوداگری و بنگاهداری بانک‌ها است. مجلس جدید به دلیل اینکه مجلس یکدستی به لحاظ سیاسی نیست و نیرو‌های مستقل بیشتری دارد، امیدواریم بتواند با جدیت و الگوی منطقی درست بانک‌ها را وارد کار کند.

نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم

وی در خصوص عدم اخذ تضامین از مردم برای ارائه وام‌های خرد، گفت: بانک‌ها اصلا عمل نمی‌کنند و این حرفی که وزیر اقتصاد گفتند توسط بانک‌ها رعایت نشد و مراجعینی که برای دریافت وام‌های معیشتی خرد به مردم معرفی می‌کنیم، یا توسط بانک‌ها رد می‌شود و یا چند ضامن از مردم می‌خواهند؛ لذا ما نیاز به جراحی واقعی داریم چراکه جراحی در سفره مردم هنر نیست بلکه در ساختار‌های غلط و پوسیده کشور باید انجام شود. جراحی در ساختار الیگارشی بانکی باید انجام شود و انتظار ما از دولت و مجلس انقلابی این است که دست به تغییرات ساختاری در اقتصاد بزنند در غیر اینصورت ادامه وضع موجود بی تدبیری و بی خردی است و نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم!.

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • مجلس دوازدهم باید به بهبود معیشت مردم بپردازد
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • کاهش سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۳ / ۶۳ درصد منابع دانشگاه فرهنگیان با کسر از حقوق دانشجومعلمان تأمین می‌‎شود
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • ویژگی‌های یک نماینده شایسته در مجلس چیست؟
  • نماینده مجلس: احساس عدم امنیت مردم سیستان و بلوچستان را زجر می‌دهد