Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، عباس شیراوژن در نشست مجمع دبیران شوراهای صنفی دستیاران و دانشجویان دکترای تخصصی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: در قانون برنامه پنجم توسعه خوابگاه سازی ممنوع شد، در آن زمان مقرر شد که از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود تا هم برای بخش خصوصی درآمدزایی و اشتغال سازی صورت گیرد و هم دولت هزینه نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح‌کرد: اما با شیوع کرونا و تعطیلی طولانی مدت دانشگاه‌ها شرایط جدیدی ایجاد شد، ۳۰ درصد خوابگاه‌های ما ملکی است و با بروز شرایط کرونایی و عدم حضور دانشجویان، این خوابگاه‌ها تغییر کاربری دادند به نحوی که بازگرداندن آنها به راحتی نبود.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ادامه‌داد: در ترم جدید که با تقاضای خوابگاه از سوی دانشجویان روبه‌رو شدیم، دانشگاه‌ها چنان تحت فشار قرار گرفتند که علاوه بر اجاره خوابگاه ناچار به اجاره هتل شدند و این فشار مضاعفی به دانشگاه‌ها وارد کرد.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر افزایش سنوات دانشجویانی را داشتیم که به خاطر شرایط ایجاد شده به سنوات تحصیلی آنها اضافه شد و درخواست خوابگاه داشتند در حالی که با ورودی‌های جدید هم روبرو شدیم با وجود این شرایط افزایش ظرفیت‌ها هم از دیگر دغدغه‌ها و نگرانی‌های آینده ماست. 

شیراوژن همچنین با تشریح مشکلات ایجاد شده به واسطه کرونا و کمبود منابع مالی دانشگاه‌ها خاطرنشان‌کرد: با وجود همه این چالش‌ها ما دغدغه رفع مشکلات را داریم و با همه تلاشمان پیگیر حقوق دانشجویان و در پی رفع مسائل هستیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، گفت: این قانون فرصت خوبی ایجاد می‌کند که بتوانیم ساخت خوابگاه‌های متاهلی را با قدرت بیشتری دنبال کنیم و با استفاده از این فرصت از بانک‌ها تسهیلات بگیریم.

وی ادامه‌داد: به علاوه، این بستر فراهم شده که با استفاده از اعتبارات و تسهیلات ودیعه مسکن دانشجویان متاهل را هم در بخش مبلغ هم در بخش تعداد، افزایش دهیم؛ به‌ویژه که تعداد زیادی از دانشجویان متاهل ما در مقطع دستیاری و Ph.D  هستند و این موضوع می‌تواند بخشی از دغدغه‌های این عزیزان را برطرف کند.

این مقام مسوول با ذکر این نکته که حل شدن مشکل خوابگاه‌های متاهلی می‌تواند منجر به کاهش درخواست برای خوابگاه مجردی شود، خاطرنشان‌کرد: با پشت سر گذاشتن شرایط کرونا امیدوار هستیم بخشی از مشکلات ما رفع شود و بتوانیم از ظرفیت واقعی خوابگاه‌ها استفاده کنیم.

شیراوژن با تاکید بر اینکه به دنبال بهبود وضعیت پاویون‌های دستیاری هستیم، ادامه‌داد: به دنبال بودجه هستیم تا بتوانیم وضعیت پاویون‌ها را ارتقا دهیم و مسکن متخصصان و دستیاران را به نحوی سامان‌دهی کنیم که در نزدیکی بیمارستان‌ها مستقر باشد و رفت و آمد برای این افراد تسهیل شود.

وی گفت: شخص وزیر بهداشت و معاونان وی نسبت به دستیاران و دانشجویان Ph.D دغدغه دارند و به دنبال حل مسائل هستند؛ وزیر توجه ویژه به این حوزه دارد و یکی از پنج بندی که به عنوان هدف معاونت فرهنگی و دانشجویی پیشنهاد داده‌اند، رسیدگی به وضعیت معیشتی و رفاهی دستیاران است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه برخی دانشگاه‌ها موضوع افزایش پرداخت‌های دستیاران را اجرایی نکرده‌اند، توضیح داد: دیوان محاسبات به این موضوع اشکال قانونی و حقوقی گرفته بود و به همین خاطر برخی دانشگاه‌ها این پرداخت را انجام ندادند. به همین منظور با دیوان محاسبات مذاکره شده و مشکل را حل کردند؛ در حال حاضر به دانشگاه‌ها اعلام شده که پرداخت‌ها انجام شود. حتی مقرر شده که به صورت فردی با روسای دانشگاه‌ها مذاکره شود و در خصوص عدم پرداخت‌ها با آنها صحبت کنند که اگر مشکل خاصی وجود دارد برطرف شود.

شیراوژن همچنین اضافه‌کرد: ما نیاز به یک منشور اخلاقی داریم که با تعامل دو طرفه با شما و با کمک شما قابل تدوین است. در این منشور اخلاقی باید موضوعاتی مثل حرمت و کرامت انسانی بین دستیاران و اساتید و دانشجویان سال‌های بالاتر در نظر گرفته شود و یک گفتمان سازی انجام  که بر اساس آن کدهای اخلاقی مشخص شود تا بخشی از مشکلات روحی و روانی دستیاران که ناشی از ارتباط با همکاران و اساتید است، برطرف شود.

وی همچنین خطاب به دبیران شوراهای صنفی دستیاران و دانشجویان دکترای تخصصی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، تاکید کرد: با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای کمیسیون بهداشت و کمیسیون تلفیق مذاکره کنید و مسائل و مشکلات استان‌ها را به آنها منتقل کنید. شما از زاویه دید خودتان می‌توانید موضوعات را بیان کنید و درخواست بودجه و اعتبار داشته باشید.

برچسب‌ها خوابگاه دانشجو وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خوابگاه دانشجو وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی خوابگاه دانشجو وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی فرهنگی و دانشجویی معاون فرهنگی وزارت بهداشت خوابگاه ها دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۵۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت: به دنبال ایجاد و تقویت بازارهای عرضه و فروش محصولات صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در پایتخت و نقاط مختلف ایران هستیم. - اخبار استانها -

مریم جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام شده در نمایشگاه ایران اکسپو اظهار کرد: تولیدات صنایع‌دستی زنجیره‌هایی به‌ هم پیوسته هستند که نباید صرفاً در حالت فرهنگی و ویترینی بمانند؛ بلکه باید با برنامه‌ریزی‌های مدون و اقدامات جهادی هماهنگ، به ادبیات توسعه و کسب و کار نزدیک شود و در سطح ملی و بین‌المللی نقش‌آفرین باشد.

وی افزود: استان سیستان و بلوچستان نیز عزم جدی را آغاز کرده و امیدواریم از طریق صنایع‌دستی، گردشگری، شیلات و لنج‌سازی و آبزیان و سایر ظرفیت‌ها و دارایی‌هایی که این استان دارد بتوانیم یک عنصر هویتی ویژه‌ای را به وجود آوریم.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی ادامه داد: ما نیز در معاونت صنایع‌ دستی وزارتخانه در تلاش هستیم تا زنجیره اقتصادی صنایع‌ دستی و معیشت عزت‌آفرین را برای تک تک فعالان حوزه صنایع‌دستی در کشور و فعالان این حوزه در استان سیستان‌ و بلوچستان به وجود آوریم.

جلالی تأکید کرد: یکی از اقداماتی که دنبال انجام آن هستیم ایجاد بازار ثابت عرضه و فروش محصولات صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در تهران و اقصی نقاط کشور است که پیگیر تحقق آن هستیم و در حال حاضر نیز وجود دارد اما نیازمند تقویت و گسترش است.

معاون صنایع‌ دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی افزود: ضرورت دارد محصولاتی که در اقلیم خاص خودش تولید می‌شود زیست بوم آنها نیز کامل و در سایر نقاط عرضه شود.

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • استقبال دانشجویان و جای خالی مسئولین در اولین روز جشنواره «تیتر ۱۳» + فیلم
  • کلنگ خوابگاه متأهلی در دانشگاه کاشان به زمین زده شد
  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • میزان ارز دانشجویی اعلام شد+ جزئیات تازه در خصوص نحوه دریافت
  • معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد؛ زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی
  • جزئیات و نحوه دریافت ارز دانشجویی