Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@18:29:38 GMT

امام جمعه شیراز: انقلاب تمام نشده است

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۶۳۵۸

امام جمعه شیراز: انقلاب تمام نشده است

آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز افزود: دهه فجر در پیش‌رو است و باید مسائل انقلاب از نظر تاریخ و واقعیت امروزی جامعه بررسی شود زیرا انقلاب ما همچنان ادامه دارد و این ملت هم اکنون نیز درگیر فرآیند انقلاب هستند.

وی به جمله‌ای از معمار کبیر انقلاب اشاره کرد که ما باید پیروزی را از انقلاب درونی مردم جست , جو کنیم و تا این معنا حاصل نشود انقلاب ها دست به دست شدن قدرت میان اشخاص و گروه ها است،گفت: این حرف از نظر فلسفی بسیار عمیق است که فرد باید مورد عنایت باشد یا جمع،که امام خمینی می فرماید نقطه آغاز تحول درون قلب فرد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه شیراز ادامه داد: در اروپا و آمریکا سوالی پیش آمد که برای چه انقلاب اسلامی در ایران شکل گرفت که این درس در دانشگاه‌های داخل نیز تدریس می‌شود.

وی با بیان اینکه تحلیلی دقیق تر از تحلیل امام خمینی(ره) در مورد انقلاب نمی‌توان گفت که ایشان گفتند؛این انقلاب با سایر انقلاب های دنیا فرق دارد  اضافه کرد: بنیان گذار انقلاب می فرماید که موضوعی که انقلاب اسلامی را بوجود آورد این بود که مردم درونشان نورانی شده بود و دولت بیرون را ظلمانی کرده بود که همین مساله باعث بروز انقلاب شد.

آیت الله دژکام با بیان اینکه صدها هزار شهید جان خود را تقدیم انقلاب کردند افزود: ایمان درون قلب است که در انقلاب اسلامی جلوه گری کرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ماهیت انقلاب اسلامی را با سایر انقلاب‌ها متفاوت دانست و گفت: هدف در انقلاب ایران فقط دنیا نبوده است و ماهیت این انقلاب اسلام بوده است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به دست فردی سپرده شد که به آخرت اعتقاد دارد،بیان کرد: کسی که به آخرت ایمان داشته باشد ظلم نخواهد کرد و عدالت گستر است.

وی ادامه داد: اگر تحول درونی انقلاب در میان مردم رخ ندهد وضع برای مردم همان خواهد بود که بوده است و تغییر حاصل نمی شود.

 امام جمعه شیراز در بخش دیگر سخنان خود به مقاومت مردم به پا خواسته یمن و مظلومیتی که امروز بر این مردم مسلمان تحمیل می شود اشاره کرد و گفت: تمام قدرتهای بزرگ به رهبری آمریکا و با صحنه گردانی عربستان و اسرائیل بر سر مردم یمن ریختند تا مقاومت این ملت را بشکنند و روزانه بسیاری از این مردم با صلابت کشته می شوند اما هرکسی که با این مردم مبارزه کند بازنده است.

برچسب‌ها لطف الله دژکام یمن شیراز دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لطف الله دژکام یمن شیراز لطف الله دژکام یمن شیراز دهه فجر انقلاب اسلامی جمعه شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۶۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب

آیین سوگواری شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام در شب شهادت آن حضرت در مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، همزمان با فرا رسیدن 25 شوال سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام مراسم سوگواری آن حضرت به همت موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با همکاری هیات انصارالشهدا روز جمعه 14 اردیبهشت ماه از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع خرمشهر موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می شود.

هویت 7 شهید گمنام مدفون در فارس مشخص شد

مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، واقع در ضلع جنوبی مترو شهید حقانی قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • نگاه به ماجرای غزه از منظر «ما رأیت إلا جمیلا»
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است