Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-04@03:31:29 GMT

تولید BMW i3 تابستان متوقف می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۶۳۷۷

تولید BMW i3 تابستان متوقف می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت موتور۱، این شرکت آلمانی رسما تایید کرده است که نمونه‌های نهایی این خودروی الکتریکی در ژوئیه سال جاری میلادی از خطوط مونتاژ خارج می‌شوند و این نشان‌دهنده پایان کار ۹ ساله و تحویل حدود ۲۵۰ هزار دستگاه از مدل i3 در سراسر جهان است.

ب‌ام‌و سال گذشته تولید i3 را برای بازار ایالات متحده متوقف کرد و همین اتفاق برای مشتریان استرالیا در پایان سال ۲۰۲۱ رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بدان معنی است که این خودرو تا توقف کامل تولید آن در تابستان فقط در اروپا و برخی از کشورهای آسیایی در دسترس خواهد بود.

این حرکت تا حدودی با گزارش‌های قبلی که ادعا می‌کردند i3 تا سال ۲۰۲۴ تولید خواهد شد، در تناقض است؛ اگرچه بخش خودروهای برقی آنقدر سریع در حال تکامل است که لزوما هر تصمیمی نهایی نیست.

i3 در حال حاضر در لایپزیگ مونتاژ می‌شود و پس از توقف تولید آن، ب‌ام‌و برای آماده‌سازی کارخانه برای تولید نسل بعدی مینی کانتری‌من تلاش خواهد کرد.

این کراس اوور در نیمه دوم سال جاری وارد خطوط مونتاژ خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

جدیدترین عکس‌های جاسوسی از ب‌ام‌و M3 استیشن

i3 در سال ۲۰۱۳، دو سال پس از اینکه یک طرح مفهومی را ارائه کرد، عرضه شد. این خودرو دارای ساختار فیبر کربنی است و با سه گزینه باتری و بردی بین ۱۳۰ تا ۲۴۶ کیلومتر در دسترس بوده است.

به عنوان آخرین حرکت، در دسامبر سال گذشته، ب‌ام‌و یک i3 جدید را در چین عرضه کرد.

کد خبر 653228 برچسب‌ها خودرو - جهانی آلمان شرکت‌ خودروسازی‌ بی‌ ام‌ وی خودرو خودرو مدرن، لوکس و هوشمند

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خودرو جهانی آلمان خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۶۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید اتوبوس ناوگان حمل ونقل عمومی در سال گذشته زیر ۱۰۰۰ دستگاه بود

محمود شریفی شریف رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودرو‌های فرسوده گفت: تقریبا از سال ۸۵ اسقاط و بازیافت خودرو‌های فرسود آغاز شد و در سال ۹۳ به اوج خود رسید به طوری که ۳۳۰ هزار دستگاه خودرو اسقاط شد. 

او گفت: از زمانی که واردات خودرو ممنوع شد ما شاهد افت شدید اسقاط خودرو بودیم به طوری که ما در سال ۱۳۹۸ ما شاهد اسقاط ۷ هزار دستگاه خودرو بودیم. 

او بیان کرد: همچنین در سال ۹۹ چیزی بالغ بر ۱۳ هزار دستگاه سال ۱۴۰۰ هم ۵۰۰ هزار دستگاه و سال ۱۴۰۱ حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو اسقاط شد. 

 مشهدی شریف افزود: براساس قانون ساماندهی صنعت خودرو متولی اسقاط خودرو از وزارت راه به صمت سپرده شد و در سال گذشته ۷۰ هزار خودرو اسقاط شد که مجموع اسقاط خودرو در سال گذشته ۲۵ درصد نسب به سال‌های گذشته افزایش اسقاط داشته ایم، براساس قانون ساماندهی صنعت خودرو دولت موظف بود که ظرف ۳ ماه آیین نامه از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده را تصویب و ابلاغ کند. 

 او بیان کرد:امیدواریم زیر ساخت اسقاط آیین نامه خودرو‌های فرسوده انجام شود به طوری که امسال به رکورد‌های بالاتری برسیم. 

 مشهدی شریف گفت:خودروسازان عملا تمایلی به طرح‌های جایگزینی خودرو ندارند یا موعد فراخوان خودرو را یکسال دیگر برای مشتری میزنند تا این خودرو افزایش قیمت پیدا کند عملا با این کار متقاضی توان پرداخت قیمت‌های بالا را ندارد و مشتری منصرف می‌شود. 

 رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودرو‌های فرسوده اضافه کرد:تعداد اتوبوس‌های تولید شد در سال گذشته آنقدر تعداد کمی داشت که قابل مقایسه نیست همچنین تعداد تولید اتوبوس در داخل کشور در طول سال کمتر از هزار دستگاه است

مشهدی شریف گفت: برای تولید خودرو‌های داخلی ۱.۵ درصد قیمت خودرو و برای خودرو‌های وارداتی هم ۵ درصد باید به این صندوق پرداخت شود این صندوق توسعه صنعت در حال حاضر حدود ۶ همت موجودی دارد و اولویت پرداخت تسهیلات با خودرو‌های عمومی و موتور سیکلت است به طوری که دولت موظف است ظرف ۳ ماهه آینده مبالغی که در این صندوق جمع آوری شده را به نوسازی و واردات اتوبوس اختصاص دهد به طوری که امیداوریم این صندوق بخشی از مشکلات را حل کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • معمای بنزین در ایران
  • واکاوی تخصیص «۲ و نیم میلیارد دلار ارز برای مونتاژ ۲۵۰ هزار خودروی چینی» به جای تولید ۷۰۰ هزار خودرو در داخل!
  • پس از پراید وانت نوبت به بی‌ام‌و وانت رسید!
  • تولید برق در اوج گرمای تابستان
  • ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد
  • دست پر تلویزیون برای بهار و تابستان پیش رو / سریال‌های جدید آنتن را پررونق می‌کنند؟
  • کشف ۴ تن روغن نباتی قاچاق در الیگودرز
  • تولید اتوبوس ناوگان حمل ونقل عمومی در سال گذشته زیر ۱۰۰۰ دستگاه بود
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو پژو در چهارمحال و بختیاری + فیلم