Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهرا ارشادی، سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل تاکید کرد برای رفع تحریم های یکجانبه اعمال شده علیه سوریه به تلاش های جدی نیاز است.

به گزارش برنا، زهرا ارشادی سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد شامگاه پنجشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت در مورد وضعیت و تحولات بشردوستانه در سوریه، افزود که تحریم های یکجانبه علیه سوریه، رنج و مشکلات مردم را طولانی کرده و بر روند کار کارگزاری های بشردوستانه در کمک رسانی به مردم این کشور تأثیر منفی گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیپلمات ارشد ایران در سازمان ملل با اشاره به نشست اخیر ایران، روسیه و ترکیه در آستانه  گفت در این نشست، کشورهای عضو به عنوان ضامن، خواستار بهبود وضعیت انسانی در سوریه شدند و از جامعه بین‌المللی، سازمان ملل و کارگزاری های بشردوستانه خواستند تا کمک‌های خود را به مردم سوریه  افزایش دهند.

معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل  در این نشست مجددا بر موضع جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت رعایت و احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تاکید و اظهار داشت این امر تنها از طریق پایان دادن به اشغال سوریه،  توقف تجاوزات رژیم اسرائیل به سوریه، مقابله با تهدیدات تروریست ها و رفع کامل تحریم های غیرقانونی و غیرانسانی علیه مردم سوریه انجام می شود.

ارشادی با اشاره به وضعیت نسبتا آرام در سوریه گفت: این امر امکان بازگشت بیشتر آوارگان به سوریه و همچنین تسریع تلاش های بازسازی را فراهم کرده است.

وی تصریح کرد فعالیت‌های جاری برای اجرای مؤثر قطعنامه ۲۵۸۵ شورای امنیت، به‌ویژه در مورد پروژه‌های آب، بهداشت، آموزش، و زیرساخت ها باید تسریع شود.

سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل اظهار داشت: چنین فعالیت هایی در "جلوگیری از افزایش بیشتر تعداد افراد نیازمند، و همچنین کاهش نیازهای فوری  بشردوستانه" و "در نتیجه کاهش وابستگی به کمک های خارجی" کلیدی هستند.

ارشادی گفت: برای رفع تحریم های یکجانبه اعمال شده علیه سوریه به تلاش های جدی نیاز است. این اقدامات غیرقانونی رنج و مشکلات مردم را طولانی کرده و بر روند کار کارگزاری های بشردوستانه در کمک رسانی به مردم در سوریه تأثیر منفی گذاشته است.

وی تصریح کرد با توجه به وضعیت وخامت شرایط انسانی در سوریه، که بر اساس گزارش های سازمان ملل، "بخش های قابل توجهی از زیرساخت های غیرنظام سوریه  ویران شده یا در حال فروپاشی است"، شورای امنیت باید به طور جدی برای اجرای کامل، متعادل و موثر قطعنامه ۲۵۸۵ تلاش کند.

معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل تاکید کرد:  باید اطمینان حاصل شود که کمک هایی که از طریق عملیات فرامرزی وارد سوریه شده است به دست مردم نیازمند برسد و به دست گروه های تروریستی نیفتد.

ارشادی  تصریح کرد: ما خواستار تسهیل بازگشت ایمن و داوطلبانه آوارگان سوری هستیم و در عین حال، در مورد تلاش‌ها برای منصرف کردن آنها از بازگشت به خانه، از جمله با انتشار اطلاعات نادرست درباره شرایط فعلی سوریه، هشدار می‌دهیم.

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: معاون جمهوری اسلامی ایران سازمان ملل متحد شورای امنیت مشکلات مردم ایران روسیه ترکیه سوریه جامعه سازمان ملل جمهوری اسلامی مشکلات گروه های تروریستی سازمان ملل متحد معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل علیه سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۶۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوس‌رانی قم به ۱۰۰ هزار نفر در روز

ایسنا/قم مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم با بیان اینکه روزانه حدود ۱۰۰ هزار نفر توسط ناوگان اتوبوس‌رانی جابجا می‌شوند، گفت: ناوگان حمل‌ونقل عمومی نجات‌دهنده بسیاری از مسائل ازجمله مصرف سوخت، ترافیک، آلودگی هوا و ... است.

علی نیک با اشاره به اینکه آموزش رانندگان اتوبوس‌رانی به‌صورت اجباری دنبال می‌شود، اظهار کرد: روزانه حدود ۱۰۰ هزار نفر توسط ناوگان اتوبوس‌رانی جابجا می‌شوند.

وی با بیان اینکه تلاش داریم متوسط تعداد جابجایی مسافر را افزایش دهیم، ابراز کرد: هدف ما این است که حداکثر پیاده‌روی یک شهروند برای رسیدن به ایستگاه ۴۰۰ متر باشد و تلاش داریم هرچه سریع‌تر این هدف را محقق کنیم.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم با اشاره به اینکه احداث ایستگاه‌های سبز توسط شهرداری‌های مناطق در حال انجام است، مطرح کرد: تمام تلاش‌ها بر این است که مردم استقبال بیشتری از حمل‌ونقل عمومی داشته باشند.

نیک خاطرنشان کرد: دو خط رایگان گردشی اطراف حرم با ۶ دستگاه اتوبوس داریم که ماهانه حدود ۵۰۰ میلیون تومان هزینه‌ دارند و خودروهای برقی نیز در سه مسیر اطراف حرم به‌صورت رایگان ارائه خدمت می‌کنند.

وی با بیان اینکه سیستم مدیریت شهری به دنبال خدمت به مردم است، مطرح کرد: سال گذشته سازمان اتوبوس‌رانی ۱۸۵ میلیارد تومان بودجه داشت که بیش از ۹۰ درصد اعتبارات در بخش درآمدها و هزینه‌ها محقق شده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم با اشاره به اینکه برای سال جاری نیز ۲۷۵ میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده است، عنوان کرد: به همکاران سیستم اتوبوس‌رانی قم نمره قبولی می‌دهیم چراکه هر شب پس از پایان سرویس اتوبوس‌رانی نظافت و تأمین سوخت اتوبوس انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تلاش داریم با تکنولوژی پیش برویم تا خدمات مناسبی به مردم ارائه کنیم، خاطرنشان کرد: دوربین‌های نظارتی در ایستگاه‌ها و اتوبوس‌ها نصب‌شده تا بهترین خدمات ارائه شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، نیک در پایان یادآور شد: در سال گذشته سامانه پیامکی نیز راه‌اندازی کردیم که مردم به راننده، خودرو و نظافت  نمره دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه به‌ چه کار می‌آید؟
  • مقام سازمان ملل: حمله به رفح «یک تراژدی غیرقابل وصف» است
  • خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوس‌رانی قم به ۱۰۰ هزار نفر در روز
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
  • عملیات وعده صادق شمشیر زهرآگین بر قلب دشمن نشست
  • منصوری: در ۵۰ شاخص اقتصادی مهم روندی رو به رشدی داریم