Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - اپراتور شبکه‌ ملی برق قزاقستان تامین برق برای استخراج کنندگان ارز مجازی را به خاطر شرایط بی‌ثبات تامین برق در سراسر کشور قطع کرده است.
شرکت دولتی برق قزاقستان اعلام کرد عرضه برق به استخراج کنندگان ارز مجازی را حداقل تا پایان ژانویه قطع می‌کند .
اپراتور شبکه‌ ملی برق قزاقستان اعلام کرد این تصمیم به خاطر شرایط بی‌ثبات تامین برق در سراسر کشور گرفته‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از تسنیم، میلیون‌ها نفر در سراسر قزاقستان، قرقیزستان و ازبکستان در 25 ژانویه به‌خاطر مشکلات فنی که دلیل آن هنوز کاملاً مشخص نشده‌است با قطعی برق مواجه بودند. شبکه‌های برق این 3 کشور توسط یک شبکه مشترک در زمان شوروی سابق به‌هم متصل شده بودند. قطعی برق در این سه کشور برطرف شده اما هنوز هم شبکه‌های برق بی‌ثبات هستند.  

استخراج کنندگان ارز مجازی که پردازش کامپیوترهای آن‌ها مصرف برق بسیار بالایی دارد خود را مسئول این خاموشی‌ها نمی‌دانند.

رییس انجمن ملی بلاک چین و مراکز اطلاعاتی در قزاقستان گفت اپراتور شبکه‌ ملی برق این کشور تامین برق برای استخراج کنندگان ارز مجازی در قزاقستان را از هفدهم ژانویه قطع کرده‌است.

وی گفت:«هر زمانی‌که شبکه‌های برق کشور با مشکل مواجه می‌شوند، انگشت اتهام به سمت استخراج کنندگان ارز مجازی گرفته می‌شود».

عدم فعالیت این استخراج کنندگان روزانه 1 میلیون دلار به آن‌ها خسارت می‌زند.

قزاقستان در اوایل زمستان جاری در فکر واردات برق از روسیه افتاد چون تقاضا برای برق توسط استخراج کنندگان ارز مجازی بالا رفته بود.

معاون اول وزیر انرژی قزاقستان گفت مصرف برق این کشور از اوایل سال گذشته میلادی 8 درصد افزایش‌یافته است. درحالی‌که قبلاً سالانه تنها 2 درصد افزایش داشت.

یکی از دلایل این اتفاق، اقدام ناگهانی چین در غیرقانونی اعلام کردن استخراج ارزهای مجازی بوده‌است. درنتیجه قزاقستان به دومین استخراج‌کننده بزرگ ارزهای مجازی در دنیا تبدیل شد و سهم این کشور از 1.4 درصد در سپتامبر 2019 به بیش‌از 18 درصد در اوت سال گذشته میلادی رسید.

به‌نظر می‌رسد استخراج کنندگان ارز مجازی به کشورهایی مثل روسیه، کانادا و امریکای لاتین روی آورده‌اند، چون سیستم انرژی در این مناطق پایدارتر و قوانین شفاف‌تر و قابل پیش‌بینی‌تر هستند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: استخراج رمزارز ارز دیجیتالی استخراج کنندگان ارز مجازی تامین برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۶۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: یکی از خواننده‌های مطرح در کشور به پلیس فتا مراجعه و عنوان کرد یک صفحه جعلی با نام و تصاویر وی در شبکه‌های اجتماعی ساخته شده و اقدام به دریافت وجه و کلاهبرداری از شهروندان می‌کند.

این مقام انتظامی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات خود را آغاز کردند و در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد یک صفحه اینستاگرامی با بیش از ۴۰۰ هزار نفر دنبال کننده با سوءاستفاده از جایگاه اجتماعی و محبوبیت شاکی با جعل هویت وی با استفاده از تصاویر آرشیوی و ترفند کمک به افراد بی بضاعت از کاربران کلاهبرداری می‌کند.

وی افزود: کارآگاهان سایبری پلیس فتا پایتخت با بهره گیری از روش‌های علمی مجرم را در فضای مجازی شناسایی و با به دست آمدن اطلاعات هویتی وی پس از تشریفات قضایی متهم در یکی از مناطق شمال تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ معظمی گودرزی بیان داشت: مجرم در تحقیقات به‌عمل‌آمده به ساخت صفحه جعلی با نام و مشخصات شاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و دریافت وجه از بیش از ۳۰ نفر از شهروندان اعتراف و ابراز پشیمانی کرد، وی همچنین انگیزه خود را کسب مال نامشروع و مطرح شدن در فضای مجازی عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: به طور معمول افراد سودجو با استفاده از بستر شبکه‌های اجتماعی و هویت‌های مجازی جعلی که با جذابیت‌های ظاهری اغواکننده آراسته شده اقدام به فریب قربانیان خود کرده و از جملات زیبا و فریبنده برای رسیدن به نیت شوم خود استفاده می‌کنند لذا هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند موضوع را از طریق مرکز فوریت‌ها سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ یا نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir گزارش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • استخراج کنندگان غیر مجاز رمزارز ۱۰۰ برابر نرخ انرژی را باید جریمه پرداخت کنند+ فیلم
  • خداحافظی شوکه کننده سلنا گومز با ۴۲۹ میلیون کاربر
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • جریمه فوق‌سنگین برای رمز ارزهای غیرمجاز
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمز ارز
  • ۳۰۰ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز جمع‌آوری شد
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران