Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه مازندران در خطبه‌های امروز نمازجمعه ساری با تاکید بر اینکه دهه فجر را پیش رو داریم، اظهار کرد: با سالروز ورود امام خمینی (ره) به فرودگاه دهه فجر آغاز می‌شود که انتظار داریم با توجه به اینکه خداوند نظام جمهوری اسلامی را به ما عطا کرده باید قدردانی مدیرانی باشیم که جهادی کار کردند و اگر ضعف‌ها و مشکلاتی وجود دارد، ارتباطی با انقلاب ندارد که با کم‌کاری‌ها، ناکارآمدی‌ها، سوءاستفاده‌ها و بی‌عرضگی‌ها برخی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نعمت بزرگ خداوند است که باید در حفظ آن بکوشیم، گفت: باید جشن مردمی داشته باشیم نه جشن دولتی؛ این پیروزی متعلق به همه مردم است و همه ما وظیفه داریم به بزرگداشت دهه فجر توجه کنیم.

محمدی‌لائینی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب ۵ تحول شامل پایان دادن به انحطاط، تبدیل رژیم سلطنت استبدادی به حکومت مردمی، میدان‌داری جوانان، روحیه و باور ما می‌توانیم و اتکا به توانایی داخلی به برکت تحریم و ۷ برکت را به برکت انقلاب اسلامی برشمردند، افزود: بنابراین انقلاب اسلامی کشور را متحول کرده و تحول بسیار بزرگی را در کشور ایجاد کرده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار کرد: جنایتی که این روزها در یمن دارد اتفاق می‌افتد با قطعی اینترنت و شبکه‌های اطلاع‌رسانی شروع به بمباران کردند که دنیا نمی‌داند چه بر سر مردم یمن می‌آید، باید همه از مردم یمن حمایت کنیم، ملت ایران برای همیشه در برابر استکبار جهانی از مردم مظلوم به‌ویژه بی‌پناه یمن حمایت خواهد کرد.

محمدی‌لائینی در ادامه با بیان اینکه همه نمازگزاران را به تقوا، رعایت حلال و حرام و حق الناس، حق‌الله و حق‌النفس سفارش و توصیه می‌کنم، اظهار کرد: هیچ متاعی بعد از ایمان خداوند مهم‌تر و مفیدتر از تقوا نیست و ایمان انسان به‌واسطه تقوا حفظ می‌شود.

وی افزود: حفاظ دین، تقوا است اگر انسان تقوا نداشته باشد، دینش را از دست می‌دهد.

محمدی‌لائینی با اعلام اینکه سالروز خجسته میلاد امام محمدباقر (ع) را پیش رو داریم، اظهار کرد: همیشه انسان باید به دنبال کارهایی برود که باطنش از ظاهرش بهتر باشد نه اینکه ظاهرش را از باطنش بهتر جلوه دهد که به‌معنای ریا است که روز قیامت ترازوی عمل انسان را سبک می‌کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هفته آینده وارد ماه پرفضیلت رجب می‌شویم، تصریح کرد: شب اولین جمعه ماه رجب، جایزه‌ها و بخشش‌ها از جانب خداوند فراوان است که روز قبل آن روزه مستحب است که آداب و دعای مخصوص به خود دارد.

این مسوول با اشاره به اینکه روز فناوری فضایی یکی از مناسبت‌های هفته آینده است، اظهار کرد: ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی از نظر فناوری فضایی که یک شاخصه بسیار مهم در پیشرفت و توسعه کشور به حساب می‌آید، در منطقه رتبه اول و در دنیا رتبه یازدهم را به خود اختصاص داده است.

محمدی‌لائینی  با اشاره به اینکه فرارسیدن روز جهانی تالاب‌ها و نقش بسیار مهمی که تالاب‌ها در محیط زیست دارند، گفت: باید در حفظ آن اهتمام جدی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه کشور ما از لحاظ تنوع تالابی بسیار غنی است، افزود: از بین ۴۲ تالاب در دنیا ایران ۴۱ نوع از ۴۲ تالاب دنیا را دارد ولی از نظر حفظ تالاب‌‌ها ضعیف عمل شد، مشکلات و سوءاستفاده‌هایی در زمینه خشک شدن تالاب‌ها و تصاحب آن شاهد هستیم.

وی افزود: گاهی  نتیجه برخی از پروژه‌های خام، نادرست و کارشناسی نشده خشک شدن تالاب‌ها است که باید انجام پروژه‌ها حساب شده باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران به تاثیرگذاری تالاب‌ها در طبیعت مازندران اشاره کرد و یادآور شد: سوءاستفاده‌هایی از تالاب‌ها صورت گرفته و حفاظت خوبی به عمل نیامده و آتش‌سوزی‌ها در تالاب میانکاله اتفاق افتاده که باید در حفظ تالاب‌ها اهتمام جدی صورت گیرد.

این مسؤول تصریح کرد: روز جهانی تالاب در سمینار بین‌المللی در رامسر برگزار شد که این تصمیم گرفته شد که این روز به‌عنوان روز جهانی تالاب نامگذاری شد که چون این تصمیم‌گیری در مازندران بود باید مازندران در حفظ تالاب‌ها جلوتر از همه باشد.

محمدی‌لائینی با اعلام اینکه کنگره گسترش و ترویج فرهنگ غدیر را سال آینده پیش‌رو داریم، اظهار کرد: در هفته جاری به اتفاق استاندار مازندران در ارتباط با برگزاری  همین کنگره خدمت مراجع قم رسیدیم و همچنین کنگره دیگری گرامیداشت آیت‌الله کوهستانی را داریم.

وی به پیروزی تیم فوتبال ایران اشاره کرد و یادآور شد: این پیروزی مایه مباهات است که از ورزشکاران و مردم خوب تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: خطبه نماز جمعه نماینده ولی فقیه در مازندران نماینده ولی فقیه انقلاب اسلامی محمدی لائینی تالاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۶۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست ابهت پوشالی صهیونیسم در عملیات وعده صادق

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ساری با تاکید بر رعایت تقوای الهی، گفت: عملیات وعده صادق به دنیا ثابت کرد ابهت اسراییل پوشالی و شکستنی است.

 آیت الله محمدباقر محمدی لائینی با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیست و کودک کش اسرائیل افزود: تا زمانی که ظالم به ظلمش ادامه می‌دهد باید از مظلومان حمایت کنیم و در همین راستا عملیات وعده صادق با افتخار انجام شد و دنیا را از نظر بعد علمی و فناوری مات وتحیر کرده است.

امام جمعه ساری از اسرائیل به عنوان غده سرطانی و لانه فساد و توطئه علیه امت اسلام یاد کرد و گفت: هیچکس جرأت نگاه چپ به اسرائیل نداشت اما ایران اسلامی با عملیات وعده صادق جرأت و اراده خود را به نمایش گذاشت و این اراده و عزم برای اسرائیل شکننده و ناگوار بوده است.


آیت الله محمدی لائینی به شعار جهش تولید با مشارکت مردم اشاره و اضافه کرد: برای تحقق این شعار باید کارگران بیشتر دیده شوند و مورد توجه قرار گیرند.

وی بر لزوم تقویت تعاونی‌ها برای تحقق شعار سال تاکید کرد و افزود: تقویت بنگاه‌های کوچک اقتصادی صنایع دستی و خانگی و صنایع کشاورزی نیز باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

خطیب جمعه ساری، با گرامیداشت روز و هفته معلم و ضرورت توجه به جامعه فرهنگیان کشور با بیان اینکه آینده سازان کشور توسط این قشر تربیت می‌شوند همچنین به روز ورزش ملی و باستانی اشاره کرد و گفت: باید برای توسعه این ورزش در جامعه برنامه ریزی کرد.

آیت الله محمدی لائینی با تقدیر از تلاش‌های استاندار سابق مازندران و تبریک به استاندار جدید افزود: امیدواریم در دوران فعالیت استاندار جدید مازندران به پیشرفت بیشتری دست یابد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



 

 

 

دیگر خبرها

  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی
  • طلایی‌نیک:«وعده صادق» بسیاری از معادلات را تغییر داد
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • شکست ابهت پوشالی صهیونیسم در عملیات وعده صادق
  • مسئولان از فساد دوری کنند تا بتوانند با آن مقابله کنند
  • ورزش‌های زورخانه‌ای یک سرمایه است
  • دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • سپردن امور به دست مردم افتخار انقلاب اسلامی است