Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@14:38:46 GMT

هشتم بهمن ماه و آخرین اخبار کرونایی استان ها

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۷۱۸۱

هشتم بهمن ماه و آخرین اخبار کرونایی استان ها

به گزارش خبرنگاران ایرنا از سراسر کشور ، باوجود سپری شدن ماه‌های باثبات کرونایی در اکثر استان های کشور و کاهش چشم‌گیر مرگ و میر و ابتلا به کووید ۱۹ به دلیل تزریق بموقع دزهای اول و دوم واکسن کرونا، اما این روزها التهاب در ارتباط با شیوع موج ششم کرونا به دلیل واکسن‌هراسی یا واکسن‌گریزی در تزریق دز سوم واکسن کرونا بالا گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادامه این روند صعودی و حتی موارد مثبتی که از سویه جدید اومیکرون در کشور گزارش شده وضعیت در روزهای آینده را تا حدودی نگران کننده کرده است.

 به گفته بهرام عین الهی وزیر بهداشت  و درمان ، متاسفانه با افزایش موارد بستری و سرپایی عملا وارد پیک ششم کرونا شده ‎ایم.

 کارشناسان بهداشت و درمان معتقدند که سیر بیماری اومیکرون از مراجعان سرپایی به سمت بستری در حال حرکت است لذا مهمترین راه پیشگیری و جلوگیری از انتقال بیماری، تزریق واکسن می باشد.

بر اساس اعلام آخرین رنگ بندی کرونایی در کشور از امروز جمعه هشتم بهمن ماه ۱۴۰۰، هفت شهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت.

بر اساس این رنگ بندی و با افزایش موارد بستری شهرهای کاشان (اصفهان)، فردوس (خراسان جنوبی)، قم (قم)، ابرکوه، اردکان، خاتم، مهریز (یزد) به عنوان هفت شهر در وضعیت قرمز کشور از امروز به شمار می‌روند

همچنین شهرهای اصفهان (اصفهان)، بوشهر، تنگستان، دشتستان، گناوه (بوشهر)، پاکدشت، تهران، دماوند، ری، شمیرانات، فیروزکوه، قرچک، ملارد، ورامین (تهران)، سامان (چهارمحال و بختیاری)، بینالود، تربت حیدریه، مشهد (خراسان رضوی)، ایرانشهر (سیستان و بلوچستان)، شیراز، کوار، گراش (فارس)، انار، جیرفت، رفسنجان، زرند، سیرجان، کرمان (کرمان)، لاهیجان (گیلان)، خرم آباد (لرستان)، رامسر، سوادکوه (مازندران)، اراک، ساوه (مرکزی)، بستک، بندر لنگه، بندرعباس، پارسیان، جاسک (هرمزگان)، بهاباد، تفت، میبد، یزد (یزد) در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

در حال حاضر هفت شهرستان در وضعیت قرمز، ۴۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۱۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۸۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. 

متاسفانه در مدت ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۳۵۶ نفر رسید.

 تاکنون ۶۰ میلیون و ۶۱۸ هزار و ۶۱۲ نفر دُز اول، ۵۳ میلیون و ۹۱۷ هزار و ۶ نفر دُز دوم و ۱۶ میلیون و ۱۷۵ هزار و ۷۶۸ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۳۰ میلیون و ۷۱۱ هزار و ۳۸۶ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۲۹۸ هزار و ۵۹۹ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

از دیروز تا امروز (هشتم بهمن ماه ۱۴۰۰ ) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۶ هزار و ۷۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۹۴ نفر از آنان بستری شدند.

آخرین اخبار از وضعیت کرونایی استان ها

بر اساس آخرین ارزیابی سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که امروز جمعه هشتم بهمن منتشر شد وضعیت کرونایی قم به رنگ قرمز درآمد.

همچنین بر اساس این ارزیابی وضعیت کرونایی ۱۳ شهرستان مازندران هم زرد شده است.

استان مازندران که از ۲۱ آبان ماه از وضعیت نارنجی خارج شده بود، اکنون پس از گذشت ۷۷روز با تغییر وضعیت شهرستان‌های رامسر و سوادکوه مجددا وارد وضعیت پرخطر کرونایی شد.

 مازندران که از حدود سه هفته پیش به صورت یکپارچه وارد وضعیت کم خطر کرونایی شده و لباس آبی بر تن کرده بود ، از روز دوشنبه چهارم بهمن با تغییر رنگ شهرستان عباس آباد به زرد ، وارد محدوده خطر متوسط شد و اکنون شاهد بازگشت وضعیت پرخطر شده است. 

در همین حال رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان گفت: روند صعودی کرونا سبب شد تا مطابق آخرین رنگ‌بندی‌ اعلام شده توسط ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا، وضعیت ۹ شهرستان این استان شمالی زرد شود.

عبدالرضا فاضل اظهارداشت : کلاله ، گالیکش ،مینودشت، آزادشهر علی آبادکتول،  آق قلا ، گمیشان،  ترکمن  و بندرگز  در وضعیت زرد قرار گرفتند

بر اساس اعلام معاون بهداشت دانشکده پزشکی لارستان از استان فارس ، یک نفر فوتی، ۱۸ منطقه فوق قرمز، قرمز و نارنجی که نشانگر این است که جنوب فارس وارد پیک ششم کرونایی شده است.

وحید یگانه بیان کرد: سنین ۶تا ۱۸ سال به شدت در معرض خطر مبتلا به کویید ۱۹ و شمار مبتلایان هم البته ظرف هفته جاری و ۷۲ ساعت گذشته بین ۱۰۰ تا بالای  ۱۲۰ نفر در نوسان بوده است.

او ادامه داد: هفت منطقه  شامل جویم، بلغان، بیدشهر، اِوَز، فیشور، براک و کرومستج هم اینک وضعیتشان فوق قرمز و شمار مبتلایان در این مناطق در حال افزایش است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز گفت: مطابق جدیدترین رنگ بندی شیوع کرونا در استان خوزستان ۱۰ شهرستان شامل اهواز، کارون، هویزه، شوش، دزفول، مسجدسلیمان، رامهرمز، امیدیه، آغاجری و بهبهان در وضعیت زرد قرار گرفتند و دیگر شهرها همچنان آبی هستند.

محمدحسین سرمست اظهارداشت: در پی انتشار سریع و گسترده سوش امیکرون، کشور و استان خوزستان درگیر موج جدید کرونا شده که ضروری است برای مهار و مقابله با آن تمهیدات ویژه اندیشیده شود.

در همین حال از استان اردبیل گزارش شده است که نیمی از شهرستان‌های این استان در پی افزایش شاخص‌های آماری کووید.۱۹ طی روزهای اخیر، در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار گرفت.

همه شهرستان‌های استان اردبیل تا روز گذشته در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار داشت ولی در پی افزایش شمار مبتلایان، از امروز شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، مشکین‌شهر، بیله‌سوار، سرعین و کوثر در وضعیت زرد و شهرستان‌های گرمی، نیر، نمین و خلخال در وضعیت آبی قرار گرفته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: در ادامه روند افزایشی شیوع کرونا، ۲۵ بیمار جدید طی شبانه روز گذشته در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شده و تحت مداوا قرار گرفتند.

دکتر علی محمدیان اردی گفت: این میزان بستری روزانه مبتلایان کرونا نشان دهنده روند افزایشی شیوع بوده و طبق پیش بینی‌ها احتمال آغاز موج ششم شیوع کووید.۱۹ را افزایش داده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز در همین ارتباط گفت: طبق آخرین گزارش سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی با تغییر رنگ شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، تنگستان و گناوه از زرد با خطر متوسط به نارنجی ۴۰ درصد شهرستان‌های این استان در وضعیت پرخطر کرونایی قرار دارند.

 آمار مراجعان سرپایی و بستری‌های ناشی از کرونا در استان بوشهر سیر افزایشی دارد و با توجه به قدرت سرایت بالای سوش جدید در صورت بی توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی احتمال قرار گرفتن استان در موج پنجم و ششم دور از انتظار نیست.

بر اساس اعلام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان ، ۲۶۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی شبانه‌روز گذشته در این استان شناسایی شد و مجموع مبتلایان به ۱۹۸ هزار و ۸۳۴ نفر رسید

مریم کوشکی اظهار داشت: از دیروز تا امروز بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو فوتی با علائم قطعی کرونا گزارش شد، تا مجموع جانباختگان این بیماری به عدد دو هزار و ۶۹۰ نفر ثابت باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز گفت: ۷۱ ابتلای جدید کرونا در شبانه روز گذشته شناسایی شد و مجموع مبتلایان استان به ۶۷ هزار و ۶۷۲ نفر رسید.

دکتر محمد کریمیان اظهار داشت: ۱۲ مبتلای جدید کرونا در شبانه روز گذشته در مراکز درمانی بستری شدند و مجموع بستری های استان ۲۵ نفر است.

سویه جدید ویروس کرونا (اُمیکرون) به دلیل قدرت انتشار بالا، نگرانی‌‎های در جامعه ایجاد کرده است که متخصصان توصیه می کنند شهروندان نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تزریق دز سوم واکسن اقدام کنند.
 ویروس کرونا در ۲ سال گذشته با موج‌ها و جهش‌هایی مختلف چون آلفا، بتا، گاما، لامبدا و دلتا ظاهر شده و جان بسیاری را گرفته و تعداد بیشماری را نیز مبتلا کرده است.

جدیدترین جهش کرونا، نوع اُومیکرون است، ویروسی که به گفته متخصصان سرعت انتقال آن بسیار بالاست و حدود هشت برابر بیشتر از سویه های قبلی است و شمار مبتلایان به این سویه در مدت ۲ تا سه روز ۲ برابر می‌شود و هر فرد مبتلا می‌تواند هشت نفر را در یک روز به این بیماری مبتلا کند.

برچسب‌ها طرح واکسیناسیون کرونا فاصله گذاری اجتماعی واکسن کرونا محدودیت های کرونا علائم کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح واکسیناسیون کرونا فاصله گذاری اجتماعی واکسن کرونا طرح واکسیناسیون کرونا فاصله گذاری اجتماعی واکسن کرونا محدودیت های کرونا علائم کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهرستان در وضعیت شبانه روز گذشته شمار مبتلایان استان اردبیل وضعیت زرد روز گذشته واکسن کرونا قرار گرفتند شیوع کرونا هشتم بهمن کووید ۱۹ رنگ بندی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۷۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها؛ کوهنوردی ممنوع!

صادق ضیاییان درباره پیش‌بینی جوی مناطق کوهستانی کشور طی روز‌های پنجشنبه و جمعه (۶ و ٧ اردیبهشت) اظهار کرد: طی این مدت استقرار هوای پایدار و افزایش دما طی روز در نیمه غربی کشور و تداوم فعالیت سامانه بارشی در بخش‌های شرقی و مرکزی کشور پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی اضافه کرد: طی روز پنجشنبه کماکان بارش‌های رگباری و گاهی شدید همراه با رعدوبرق و تگرگ و وزش تندباد در بخش‌های مرکزی و جنوب شرق کشور به‌ویژه ارتفاعات کرمان، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان تداوم دارد که می‌تواند منجر به جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌ها، رانش و لغزش زمین و ریزش سنگ شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی تاکید کرد: طی این روز همه فعالیت‌های مرتبط با طبیعت شامل کوهنوردی، دره‌نوردی، پرواز‌های تفریحی، تردد در حاشیه رودخانه‌ها و … در این مناطق مخاطره آمیز است.

به گفته ضیاییان طی روز جمعه بارش‌ها با شدت کمتر و محدودتر در بخش‌های جنوب شرق کشور به‌صورت رگبار و رعدوبرق ادامه دارد. در سایر مناطق کشور با توجه به استقرار هوای پایدار، افزایش دما طی روز و گاهی وزش باد مهمترین پدیده جوی است.

وی توصیه کرد: با توجه به بارش قابل ملاحظه برف طی روز‌های گذشته در قله‌های مرتفع البرز شرقی، شرایط برای وقوع بهمن در این مناطق مهیاست بنابراین از تردد در مسیر‌های مستعد بهمن اجتناب شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اضافه کرد: در سایر نواحی مرتفع کشور با توجه به افزایش دمای روزانه، احتمال ریزش سنگ و در مناطق مستعد وقوع بهمن‌های بهاره وجود دارد. در مناطق مرتفع کوهستانی شمال غرب و البرز طی ساعات اولیه صبح احتمال وقوع مه و کاهش دید افقی و عمودی وجود دارد بنابراین جهت اجتناب از انحراف از مسیر تا رقیق شدن مه از پیمایش پرهیز شود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران طی روز‌های پایانی هفته گفت: طی این مدت استقرار هوای پایدار پیش‌بینی می‌شود و روز‌ها آفتابی و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود.

دیگر خبرها

  • خرید تجهیزات پزشکی برای بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان
  • عدم پاسخگویی مسئولان جشنواره آسمان هشتم در میناب بی‌اعتنایی به رسانه‌ است
  • برپایی بازارچه دانش آموزی در سمیرم
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها؛ کوهنوردی ممنوع!
  • آخرین وضعیت امداد رسانی به شهرستان زیرکوه
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت سد جگین در شهرستان جاسک
  • مردان متولد این ماه‌ها به سختی عاشق می‌شوند!
  • آخرین وضعیت کاشان پس از وقوع سیل