Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی اکبر پورمحمدی روز جمعه در بازدید از روستاهای حومه غربی این شهرستان به منظور رفع مشکلات این مناطق و بازدید از عمارت کلاه فرنگی واقع در سعادت آباد رفسنجان افزود: این عمارت که در دوران قبل از قاجار احداث شده طی سال های ۹۵ و ۹۶ مرمت اضطراری شد تا از ریزش سقف آن جلوگیری شود.

وی ادامه داد: برای مرمت کامل و بهره برداری از این عمارت اعتبار و بودجه کلانی نیاز است و می توان با واگذاری آن به بخش خصوصی، بازسازی و تعمیرات آن را انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار رفسنجان افزود: حفظ و احیای بناهای گردشگری و تاریخی در این شهرستان موجب رونق صنعت گردشگری و جذب گردشگران داخلی و خارجی می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رفسنجان نیز گفت: سه بنای عمارت کلاه فرنگی، حمام تاریخی و کاروانسرای کبوترخان در سه سال اخیر به ثبت ملی رسیده و در اختیار دولت قرار گرفته اند.

حسن حسینی افزود: عمارت کلاه فرنگی برای بازسازی نیاز به بیش از ۱۰ میلیارد تومان بودجه دارد که اگر بخش خصوصی وارد شود و تعمیرات آن را انجام دهد به جذب گردشگر کمک بسزایی می شود.

در ادامه فرماندار رفسنجان از دور برگردان حادثه آفرین محور روستای عبدالله آباد به رفسنجان نیز بازدید کرد.

پورمحمدی در این باره گفت: از آنجایی که این قسمت در محدوده شهرداری رفسنجان قرار ندارد تا بتوان از بودجه شهرداری کمک گرفت لذا دهیاری و شورای اسلامی این روستا باید با اداره راه و شهرسازی به تعامل برسند که در این قسمت احداث زیرگذر یا میدان صورت گیرد.

وی در بازدید از کارخانه اطلس مس در این روستا نیز که موجب اشتغالزایی شده است اظهار داشت: این کارخانه زیرمجموعه مجتمع مس سرچشمه است و بهتر است برای توسعه و رشد منطقه، مجتمع کارگاه های بیشتری در سطح روستاها ایجاد کند تا اشتغالزایی افزایش و نرخ بیکاری کاهش یابد.

فرماندار رفسنجان همچنین از روستای محمدآباد میثم از توابع شهر رفسنجان هم بازدید کرد و گفت: در این روستا سه کیلومتر ورودی از سمت کرمان نیاز به روشنایی معابر دارد که در اداره برق شهرستان پیگیر اجرای این طرح هستیم.

وی ادامه داد: زمین چمن مصنوعی و سالن ورزشی آقایان روستای محمدآباد نیز مشکل خاصی ندارد و سالن ورزشی برای بانوان هم در این منطقه در حال احداث است.

پورمحمدی همچنین اظهار کرد: آسفالت راه روستایی کریم آباد اولیا نیز باید جمع آوری و بازسازی شود که در این زمینه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قیر رایگان برای بازسازی این محور اختصاص داده است.

رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری کرمان قرار دارد.

برچسب‌ها کرمان رفسنجان میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان رفسنجان میراث فرهنگی کرمان رفسنجان میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۷۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج برپا شد

نمایشگاه صنایع‌دستی به مناسبت گدامیداشت هفته فرهنگی سنه (سنندج) امروز در عمارت خسروآباد سنندج برپا شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران به مناسبت هفته فرهنگی سنه (سنندج) به همت شهرداری و با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری ژیوه‌ر در عمارت خسروآباد سنندج برپا شد.

سه‌رکوت نجفی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری سنندج در حاشیه برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران یکی از برنامه‌های شاخص شهرداری سنندج در راستای گرامیداشت هفته فرهنگی سنه است که از امروز کار خود را در عمارت خسروآباد سنندج آغاز کرده و به مدت یک هفته بازدید از آن برای عموم آزاد است.

وی افزود: در این نمایشگاه آثاری از صنایع‌دستی، حاصل ذوق و هنر زنان و مردان توانمند استان در قالب ۳۲ غرفه به نمایش درآمده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه آثار مختلفی در رشته‌های نازک‌کاری، مُنبت، معرق چوب، خراطی، چرم، زیورآلات و غیره به معرض نمایش عموم درآمده است و در کنار آن غذاهای محلی نیز عرضه می‌شود.

نجفی حمایت از فعالان حوزه صنایع دستی را از اهداف اصلی برپایی این نمایشگاه عنوان کرد و گفت: امیدواریم برپایی این نمایشگاه بستری برای معرفی هرچه بیشتر توانایی و ظرفیت‌های هنرمندان سنندجی در حوزه صنایع دستی باشد.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه از امروز تا سیزدهم اردیبهشت از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۲۰:۰۰ پذیرای بازدید علاقه‌مندان است.

کد خبر 748395

دیگر خبرها

  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • حریم عمارت خسروآباد سنندج بازنگری شود
  • نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج برپا شد
  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • بازدید رایگان از موزه های سنندج در روز سنه
  • برگزاری مزایده بناهای تاریخی استان مرکزی در نیمه نخست سال جاری
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج
  • سلطانی: پرسپولیس را به ظاهر واگذار کردند/ از ۱۰۰ میلیارد بدهی به پیشکسوتان می‌دهند!