Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام و المسلمین محسن صبوری فیروزآبادی امام جمعه شهرستان کهک در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهرستان که با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد جامع کهک برگزار شد؛ در ادامه مباحث مربوط به مبانی سیاست اسلامی و مسئله ولایت فقیه به ارائه روایت دیگری در این رابطه پرداخت و گفت: در این روایت امام رضا (ع) در رابطه با فلسفه وجود حاکم و حکومت در اسلام چنین می‌فرمایند:
 اگر کسی بگوید برای چه خداوند اولی الامر را جعل نمود و اطاعت از آنها را واجب نمود؛ در جواب می‌گوییم برای علت‌های زیادی اطاعت از اولی الامر جعل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ذیل این روایت افزود: یکی از این علت‌ها این است که خداوند مردم را خلق کرد و احکامی هم برای آنها قرار داده و مامور کرده است در این حدودی که معین کردم عمل کنید و از آن تجاوز نکنید.

صبوری فیروزآبادی ادامه داد: علت دیگر این است که هیچ ملت و مذهبی بدون قیم و رئیس و سرپرست نمی‌تواند ادامه حیات دهد تا بتواند دین و دنیای خودش را حفظ کند پس بر خداوند حکیم لازم است در این امر مهم مردم را رها نکند و لازم است رئیسی تعیین کند که با دشمنان مردم بجنگد و درآمدها را بین مردم تقسیم کند و نماز جمعه و جماعات را اقامه کند و در برابر ظلم از مظلوم دفاع کند.

امام جمعه شهرستان کهک در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته از تشکیل ستاد بزرگداشت دهه فجر در شهرستان خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی جهت جهاد تبیین در دهه مبارکه فجر حول محور مبانی انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن، از مهم‌ترین برنامه‌های این ستاد است.

خطیب جمعه کهک ضمن اشاره به آمار شهدا و مجروحان حمله ائتلاف غربی، عربی، عبری بیان کرد: اگر این ۱۷۲۹۰ کشته، پرندگان کمیاب بودند، فریاد مظلمه خواهی این دولت‌های وحشی صفت غربی گوش فلک را کر می‌کرد.

وی تصریح کرد: اما چه شده که در این نظام حقوق بشری استکباری برای انسانهای مظلوم و مستضعف هیچ حق حیاتی به رسمیت شناخته نشده است که این همان ماهیت و واقعیت پشت پرده مستکبرین است. ماهیت پشت پرده مستکبرین به رسمیت نشناختن انسان های مظلوم است.

انتهای پیام/۷۸۰۰۵

 

منبع: فارس

کلیدواژه: کهک قم نماز جمعه خطبه های نماز جمعه حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۷۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع مردم خرم آباد در حمایت از اجرای طرح نور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا غلامی با اشاره به اجرای طرح نور نیروی انتظامی گفت: مردم متدین شهرستان خرم‌آباد فردا جمعه هفتم اردیبهشت ماه پس از اقامه نماز جمعه در تجمعی در محوطه مصلی الغدیر این شهرستان حمایت خود را از اجرای طرح نور فراجا اعلام خواهند کرد.

طرح نور پلیس در راستای منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) و مطالبه مردم برای حفظ ارزش‌های اسلامی به ویژه عفاف و حجاب هم اکنون در حال اجرا است.

حجت الاسلام غلامی با دعوت از عموم مردم برای شرکت در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود مردم شهرستان خرم‌آباد با هدف دفاع از ارزش‌های دینی و همچنین حمایت از فرزندان خود در نیروی انتظامی در این اجتماع شرکت کنند و خواستار تداوم اجرای این طرح ضروری و قوانین واجب الهی باشند.

دیگر خبرها

  • سند تحول آموزش و پرورش به طور کامل اجرا شود
  • امام جمعه قم: از نیروی انتظامی و کسانی که زخم زبان‌ها را به جان خریدند تشکر می‌کنیم
  • شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است
  • سازمان ملل و مجامع بین‌المللی، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند
  • عملیات وعده صادق از مصادیق امید به آینده بود
  • رئیسی: داعیه‌داران دانشجو دوستی در آمریکا دانشجویان را به خاطر دفاع از مظلوم به خاک و خون می‌کشند
  • داوطلبان هلال احمر ایثارگران واقعی هستند
  • تجمع مردم خرم آباد در حمایت از اجرای طرح نور
  • علت حمایت مردم ایران از ملت مظلوم فلسطین
  • روستا‌های حاشیه شیراز مظلوم‌ترین روستا‌های فارس هستند