Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا؛ "حسین فارسی" روز جمعه در نشست بررسی مشکلات پروژه‌های عمرانی حوزه آب و فاضلاب شهرستان ملایر اظهار داشت: شبکه فاضلاب ملایر پس از ۲۶ سال حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و باید این پروژه با سرعت بیشتری پیش برود.

وی افزود: زحمات زیادی برای اجرای طرح آبرسانی آب شرب از سد کلان به شهر ملایر انجام شد که قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست فرمانداری ویژه ملایر بیان کرد: انتظار داریم این پروژه زودتر با کیفیت لازم به اتمام برسد و چند روستای همجوار شهر ملایر نیز بتوانند از آب شرب سد کلان بهره‌مند شوند.

فارسی بر لزوم ساماندهی چاه‌های غیرمجاز تاکید کرد و ادامه داد: حق آبه آب سد کلان برای روستاهای پایین‌دست سد باید در فصولی از سال و در موقع نیاز برای استفاده کشاورزان رهاسازی شود.

به گفته وی اعتبار مصوب حوزه آب و فاضلاب شهرستان ملایر برای سال آینده ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده که سه میلیارد تومان آن تاکنون اختصاص یافته است.

سرپرست فرمانداری ویژه ملایر ادامه داد: شهرداری ملایر همکاری لازم را برای صدور مجوز حفاری‌های لازم جهت اجرای توسعه شبکه فاضلاب ملایر داشته باشد و از ۲۰ اسفند تا ۱۵ فروردین همزمان با ایام نوروز، هیچگونه حفاری‌ انجام نشود.

فارسی افزود: ۲۳ میلیارد تومان برای آبرسانی روستایی و چهار مجتمع آبرسانی از محل اعتبارات ملی اختصاص یافت که اجرای این مجتمع‌ها باید در اولویت اجرا قرار گیرد.

وی همچنین بر لزوم انجام برنامه‌ریزی‌های لازم برای استفاده نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی و شهرک صنعتی جوکار از پساب فاضلاب شهر ملایر تاکید کرد.

حل مشکلات مجتمع آبرسانی علی‌آباد دمق، تغذیه مصنوعی خردمند، لایروبی تغذیه مصنوعی و شبکه فاضلاب ازندریان، شبکه فاضلاب حسین آبادناظم از دیگر مواردی بود که طبق تاکید فارسی باید در اولویت اجرا قرار گیرد.

ملایر مشکل تامین آب شرب ندارد

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز طرح آبرسانی سد کلان به شهر ملایر را شاهکار دانست و گفت: با وجود کمبود و بحران آب، ذخیره سد کلان ملایر تکمیل است و مشکلی در تامین آب شرب شهر ملایر نداریم.

حجت الاسلام "احد آزادیخواه" با بیان اینکه حقآبه سد کلان علاوه بر مصارف شرب، برای کشاورزی نیز تعریف شده است، افزود: در این راستا نارضایتی‌هایی برای روستاهای پایین‌دست سد ایجاد شده که با تشکیل جلسه با دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای در مسیر، حق آبه تعیین تکلیف و به موقع در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

وی تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز و هماهنگی لازم برای اصلاح الگوی کشت را از دیگر اولویت‌ها برشمرد و بیان کرد: به تاسی از سیاست‌های دولت، به دنبال ایجاد طرح‌های پر آب‌بر در این شهرستان نیستیم.

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس یادآور شد: مجتمع‌های آبرسانی روستایی باید با سرعت بیشتری اجرا شود و روستاهایی که زیرپوشش این مجتمع‌ها نیستند، با تدبیر درست زیرپوشش قرار گیرند.

حجت الاسلام آزادیخواه با بیان اینکه این نشست پیرو دیدار اخیر با مدیرعامل آب و فاضلاب کشور تشکیل شد، خاطرنشان کرد: استقلال شرکت آب و فاضلاب ملایر یکی از درخواست‌های مهم در این دیدار بود که باید در اولویت قرار گیرد.

وی تغذیه مصنوعی خردمند و لایروبی تغذیه مصنوعی ازندریان را از پروژه‌های دارای اولویت دانست و اظهار داشت: جلسه ویژه‌ای برای پیگیری مطالبات شهرستان و همچنین تامین حق آبه تالاب آق‌گل، در تهران تشکیل می‌دهیم تا این مشکلات برای همیشه رفع شود.

سد کلان ملایر ۳۵ میلیون مترمکعب ذخیره آبی دارد

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان نیز به کاهش ۵۰ درصدی بارش‌ها در منطقه اشاره کرد و گفت: سد کلان هم اکنون ۳۵ میلیون مترمکعب ذخیره آبی دارد و در تامین آب شرب شهر مشکلی نداریم.

"محمد ضروری" با اشاره به افتتاح طرح آبرسانی آب شرب ملایر از سد کلان و تخصیص اعتبارات نقدی به موقع، بیان کرد: تا پایان بهمن امسال آب به مخازن پیرویلان می‌رسد و طرح به طور کامل تکمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه یک جریان پایدار برق باید برای این طرح و تصفیه‌خانه سد ایجاد شود، افزود: ۲۵ میلیارد تومان برای تکمیل این طرح، خرید تجهیزات و ایجاد خط پایدار برق برای سال آینده پیش‌بینی شده که امیدواریم به موقع تخصیص یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان نیز ۱۳.۶ میلیارد تومان اعتبار مصوب به حوزه آب و فاضلاب شهرستان ملایر را در اجرای پروژها پیش‌برنده دانست و گفت: ۱۰۲ کیلومتر از شبکه فاضلاب ملایر باقی مانده که با توجه به اعتبار تخصیصی، روند اجرای آن در سال آینده سرعت می‌گیرد.

"فرهاد بختیاری‌فر" عدم صدور مجوز حفاری را یکی از دلایل طولانی شدن شبکه فاضلاب ملایر عنوان و بیان کرد: اعتبارات این طرح عمرانی در محل خودش هزینه می‌شود و هیچ بودجه‌ای از ملایر به همدان برنمی‌گردد.

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی در تامین تجهیزات انبار عمرانی آب و فاضلاب ملایر نداریم، ادامه داد: استقلال در شرکت آب و فاضلاب ملایر وجود دارد و آمادگی داریم این استقلال را گسترش دهیم.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر دارای ۲۰۸ روستای دارای سکنه است که از این تعداد ۱۳۴ روستا با جمعیتی حدود ۲۵ هزار خانوار زیر پوشش شبکه آب و فاضلاب روستایی قرار دارد.

برچسب‌ها افتتاح طرح ملایر آب و فاضلاب شرکت آب منطقه ای اعتبارات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افتتاح طرح ملایر آب و فاضلاب افتتاح طرح ملایر آب و فاضلاب شرکت آب منطقه ای اعتبارات شبکه فاضلاب ملایر شهرستان ملایر میلیارد تومان تغذیه مصنوعی آب و فاضلاب فاضلاب شهر شهر ملایر قرار گیرد شرکت آب سد کلان آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۷۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود

رضا داودی، مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه در راستای حل مشکلات آب در شهر جوانرود با بیان اینکه پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود با پیشرفت ۹۵ درصدی در حال تکمیل است، گفت : این پروژه با اعتبار اولیه ۱۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در حال اجرا است.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی قابل توجه این پروژه اعلام کرد: تاکنون کار‌های خوبی در پروژه از جمله اجرای ۱۲ کیلومتر لوله‌گذاری، با لوله ۳۱۵ پلی اتیلن، متصل کردن خط برق، تجهیز چاه و ساخت ۲۲ باب حوضچه تا مخزن صادق‌آباد، انجام شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه افزود: با بهره‌برداری از این پروژه از تنش آبی شهر جوانرود کاسته و چندین روستای شهرستان روانسر هم از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره‌مند خواهند شد.

وی گفت: عملیات اجرایی این پروژه از نیمه دوم سال گذشته توسط شرکت آبفا استان کرمانشاه آغاز و علی‌رقم وجود بارش‌ها به ویژه در ابتدای سال‌جاری پروژه به مراحل پایانی خود رسیده است.

داودی درخصوص اقدامات انجام شده توسط شرکت آبفا در سال گذشته در این شهرستان، گفت: ۳۸۸ فقره انشعاب آب شهری، ۳۶۰ فقره انشعاب آب روستایی و ۴۴۸ فقره انشعاب فاضلاب شهری واگذار شده و ۳۱۴ فقره کنتور خراب مشترکین در شهر و روستا‌های جوانرود تعویض شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه یادآور شد: در سال گذشته هزار و ۷۰۵ متر شبکه فاضلاب و ۳۵ هزار و ۱۲۵ متر لوله‌گذاری در سطح شهر جوانرود و روستا‌های تابعه اجرا شده است.

داودی خاطرنشان کرد: برای اجرای شبکه فاضلاب از لوله‌های پلی‌اتیلن در سایز‌های ۲۰۰ و ۲۵۰ میلی‌متر استفاده شده که برای متصل کردن لوله‌ها به یکدیگر در جهت هدایت مسیر فاضلاب، ۲۹ باب منهول سایز ۱۰۰۰ میلی‌متری ساخته شده است.

وی افزود: در راستای تأمین و حفظ بهداشت آب شرب شهری و روستایی در جوانرود، سال گذشته ۲۶ هزار و ۲۷۲ مورد کلرسنجی از منابع، مخازن و شبکه توزیع آب انجام و هزار و ۳۹۴ مورد آزمایشات میکروبیولوژی و ۳۶۱ مورد استانداردسازی انشعابات آب و فاضلاب هم انجام شده است.

داودی تصریح کرد: رفع حوادث و اتفاقات شبکه‌های آب و فاضلاب به تعداد هزار و ۹۲۶ مورد در سطح شهر جوانرود و شروینه، هزار و ۱۱۷ مورد رفع حوادث آب در سطح روستا‌های تحت پوشش، شست و شو و لایروبی شبکه‌های مدرن و سنتی فاضلاب به طول ۵۵ کیلومتر و ۴۶۱ مورد احداث، لایروبی، هم سطح سازی و تعویض دریچه‌های منهول فاضلاب از دیگر اقدامات انجام شده توسط شرکت آب و فاضلاب در سال گذشته در شهرستان جوانرود بوده است.

وی با اشاره به شست‌و‌شو و گند‌زدایی ۳۳ باب مخزن و شست‌و‌شوی ۷۲ کیلومتر از شبکه‌های توزیع و خطوط انتقال آب در سطح شهر‌های جوانرود، شروینه و روستا‌های تحت پوشش، یادآور شد: با توجه به ضرورت شستشوی سالانه مخازن ذخیره آب شرب و شبکه‌های توزیع و خطوط انتقال با هدف ارتقای کیفیت آب شرب، در زمان‌بندی‌های مشخص اقدامات لازم انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه گفت: برای جلوگیری از هدررفت آب ۸۷ هزار و ۹۳۰ متر از خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع، ۴هزار و ۲۹۰ فقره انشعاب نشت‌یابی شده و ۷۰ مورد تعمیرات دوره‌ای و اضطراری در ایستگاه‌های پمپاژ و منابع تأمین آب در سطح شهرستان انجام شده است.

داودی عنوان کرد: طول خطوط انتقال آب در این شهرستان ۴۰ کیلومتر، طول شبکه توزیع آب در سطح شهرستان (جوانرود، شروینه و روستا‌های تحت پوشش) ۲۸۸ کیلومتر، طول خطوط انتقال فاضلاب ۳.۸ کیلومتر و طول شبکه جمع‌آوری فاضلاب ۹۶ کیلومتر است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ۱۳۵ مصوبه برای گلستان در سفر دوم رییس جمهور اختصاص یافت
  • اختصاص بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه مکانیزاسیون کشاورزی به گیلان
  • اختصاص ۸۲ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت پروژه دفاع مقدس در گلستان
  • مزارع آلوده به آب فاضلاب در شیراز امحاء شد
  • رفع ۳۲ مورد حادثه انسداد فاضلاب درپی بارندگی‌های اخیر ایلام
  • اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • رفع ۳۲ مورد حادثه انسداد و پس زدگی فاضلاب در شهر ایلام
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • پخش فیلم های تبلیغاتی نامزد‌های مجلس ۱۲ از قاب شبکه همدان