Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر سعید محمد در فرودگاه سردار جنگل رشت مطرح کرد: در طرح توسعه محدوده منطقه آزاد انزلی، الحاق فرودگاه رشت نیز به این منطقه در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر سعید محمد مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی و بندر کاسپین ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه تجارت و ترانزیت کالا با کشورهای منطقه قفقاز و اوراسیا محسوب می شود، اظهار داشت: با عنایت به اینکه متأسفانه بخش عمده ای از ظرفیت این منطقه و کریدور شمال-جنوب مغفول باقی مانده و مورد بهره برداری قرار نگرفته، استفاده حداکثری از این ظرفیت ها با محوریت منطقه آزاد انزلی که انتهای این مسیر ترانزیتی است، از مهمترین برنامه های سفر اینجانب و هیأت دولت می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بررسی و رفع حلقه های مفقوده توسعه فعالیت های منطقه آزاد انزلی در قالب افزایش محدوده این منطقه را از دیگر اهداف و برنامه های مورد نظر دبیرخانه متبوع خود عنوان کرد و گفت: با عنایت به استقبال گسترده سرمایه گذاران و محدودیت اراضی منطقه آزاد انزلی،طرح توسعه محدوده آن در حال پیگیری از مجلس شورای اسلامی است تا زمینه جذب طرح های سرکایه گذاری تولیدی بیشتری فرآهم شود.

سعید محمد از اضافه شدن محدوده فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت به منطقه آزاد انزلی خبر داد و گفت: با این اقدام ظرفیت های ترانزیتی بهترو متنوع تری در ارتباط با بهره برداری بیشتر از فرصت های کریدور شمال جنوب، ایجاد می شود.

گفتنی آیت ا...رییسی، و هیأت دولت جمعه هشتم بهمن ماه با حضور در استان گیلان فرصت ها و چالش های پیش روی توسعه استان را مورد بررسی قرار می هند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا رییس جمهور مناطق آزاد فرودگاه جنگل تجارت کشورهای منطقه دولت سرمایه گذاران مجلس شورای اسلامی استان گیلان منطقه آزاد انزلی دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی سعید محمد فرودگاه رشت منطقه آزاد انزلی سعید محمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۸۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین فرودگاه بین المللی دنیا در اینجا ساخته می شود / ۵ باند فرودگاهی برای جابجایی ۲۶۰ میلیون مسافر

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نخست‌وزیر و معاون رئیس‌جمهور دبی، فاش کرد که ترمینال در دست احداث،‌ ۵ برابر بزرگ‌تر از فرودگاه بین‌المللی دبی خواهد بود و می‌تواند سالانه ۲۶۰ میلیون مسافر را در خود جای دهد.

بر اساس این اطلاعیه، فرودگاه جدید دارای ۵ باند موازی و ۴۰۰ گیت هواپیما خواهد بود. در حال حاضر، فرودگاه بین المللی دبی، شلوغ ترین هاب هوایی بین المللی در سراسر جهان است که فقط با دو باند کار می کند.

به گزارش همشهری آنلاین، اعلامیه شیخ محمد بن راشد آل مکتوم نشان دهنده یک نقطه عطف مهم در احیای مجدد خطوط هوایی امارات پس از اختلالات ناشی از همه گیری کووید-۱۹ در سفرهای بین المللی است.

در اطلاعیه منتشر شده، تصاویر کامپیوتری، طراحی ترمینال سفید و گسترده ای را به تصویر می کشید که یادآور چادرهای بادیه نشین های سنتی در عربستان است. این فرودگاه با ساخت یک شهر کامل در اطراف فرودگاه در جنوب دبی، تقاضای مسکن برای یک میلیون نفر را به دنبال خواهد داشت.

نخست وزیر دبی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «این فرودگاه میزبان شرکت های پیشرو جهان در بخش لجستیک و حمل و نقل هوایی خواهد بود. ما در حال ساختن یک پروژه جدید برای نسل های آینده هستیم. دبی به فرودگاه جهان، بندر و مرکز جهانی جدید تبدیل خواهد شد.»

فرودگاه بین المللی دبی (DXB) به مدت یک دهه عنوان شلوغ ترین فرودگاه جهان برای سفرهای بین المللی را به خود اختصاص داده است که منجر به فشار بر ظرفیت آن شده است. سال گذشته، با وجود چالش‌های ناشی از همه‌گیری کووید، این مرکز حمل و نقل نزدیک به ۸۷ میلیون مسافر خدمات رسانی کرد که از سطح قبل از همه‌گیری فراتر رفت. علاوه بر این، دبی رکوردشکنی ۱۷.۱۵ میلیون بازدیدکننده بین المللی یک شبه را در سال ۲۰۲۳ گزارش کرد که نشان دهنده افزایش نزدیک به ۲۰ درصدی نسبت به سال قبل است.

فرودگاه بین‌المللی آل مکتوم، که نزدیک به ۴۵ کیلومتر از فرودگاه بین المللی دبی فاصله دارد، در سال ۲۰۱۰ با یک ترمینال واحد شروع به کار کرد. در طول همه‌گیری کووید، به‌عنوان انباری برای ایرباس A۳۸۰‌های دو طبقه امارات و سایر هواپیماها عمل می‌کرد و به تدریج فعالیت خود را با پروازهای باری و خصوصی در دوره‌های بعدی از سر گرفت.

علاوه بر این، فرودگاه به عنوان محل برگزاری دوسالانه نمایشگاه هوایی دبی عمل می کند و دارای وسعتی بی کران از بیابان خالی است که فضای زیادی را برای گسترش فراهم می کند. اطلاعیه شیخ محمد بر قصد دبی برای گسترش بیشتر به سمت جنوب تاکید کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فستیوال بزرگ آرش مال: جشن افتتاحیه‌ای با شکوه در قلب منطقه آزاد انزلی
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند
  • دلیل عجیب و غریب تعطیلی یک تالار در خرم‌آباد
  • تالار افلاک خرم‌آباد به دلیل تیراندازی‌های غیرمجاز در عروسی‌ها پلمپ شد
  • اخطار محسن رضایی به تک‌روی و سهم‌خواهی برخی جریانات / سعید محمد به گله‌مندی پرداخت
  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد
  • بزرگترین فرودگاه بین المللی دنیا در اینجا ساخته می شود / ۵ باند فرودگاهی برای جابجایی ۲۶۰ میلیون مسافر
  • مشارکت مردمی و تامین امنیت خاطر در سرمایه‌گذاری‌ها در دستور کار دولت
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد