Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل گمرک گفت: تلاش بر این است که در نهایت تا نیمه اول سال آینده، اطلاعات گمرکی به سامانه جامع تجارت متصل شود. علیرضا مقدسی در نشستی که به مناسبت روز گمرک برگزار شد، به سوالات زیر پاسخ داد.

میزان پرونده‌های صادراتی و وارداتی در سال ۱۴۰۰ به چه ترتیبی است؟
مقدسی: در مجموع طی ۱۰ ماهه امسال، تعداد ۲۳۴ هزار اظهار نامه‌های وارداتی به وزن ۳۳ میلیون تن بوده که نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزش واردات به میزان ۴۱ میلیارد و ۴۷۳ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه، ۳۴ درصد افزایش داشته است.

همچنین، ۵۴۰ اظهارنامه صادراتی نیز به وزن ۱۰۰ میلیون تن و ارزش ۳۸ میلیارد و ۷۶۳ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه، ۳۸ درصد افزایش داشته است.

تعداد ۲ هزار و ۳۲ پرونده و به ارزش ۲هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مجموع کشفیات قاچاق بوده است. میزان کشفیات مواد مخدر نیز طی همین مدت، ۱ هزار و ۱۶۱ کیلوگرم و به صورت گرم به گرم بوده است.

نشست خبری علیرضا مقدسی رئیس کل گمرک

تعداد دستگاه‌های Xray مستقر در گمرکات کشور چه میزان است؟
مقدسی: در ۱۷ گمرک عمده و مهم کشور، ۱۸ دستگاه کامیونی مستقر است. علاوه بر آن، ۱۸ دستگاه دیگر نیز از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرده ایم. به علاوه، ۵ دستگاه Xray خودرویی و ۱۰۳ دستگاه چمدانی و پالتی مستقر است. بین ۹ تا ۱۸ ماه دیگر نیز، ۱۸ دستگاه دیگر نیر ساخته و مستقر خواهد شد.

سامانه‌های جامع گمرکی چه زمانی به سامانه جامع تجارت متصل خواهد شد؟
مقدسی: با توجه به اهمیت این موضوع، رویکرد ما این است که از بخشی نگری پرهیز کنیم؛ لذا پیش بینی می‌شود که در نهایت، تا نیمه اول سال آینده اطلاعات ما به این سامانه‌ها متصل شود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: گمرک علیرضا مقدسی صادرات ترازنامه واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۸۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارندگی در نیمه شرقی و ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا و بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، امروز جمعه ۷ اردیبهشت در خراسان‌های شمالی، رضوی، جنوبی، کرمان، برخی نقاط استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، سمنان و ارتفاعات شرقی تهران، شنبه در برخی نقاط خراسان رضوی و جنوبی، یزد، کرمان، فارس، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شرق خوزستان، یکشنبه در جنوب کرمان و دوشنبه در ارتفاعات مرکزی البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس در برخی از ساعات رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گاهی گردوخاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش بینی می‌شود.

طبق اعلام هواشناسی، سه شنبه هفته آینده سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور شده و در مناطق غربی کشور بارش رخ خواهد داد. در سه روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و گاهی گردوخاک پیش بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی همچنین اعلام کرد: تا اواسط هفته آینده روند افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور پیش بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی کشور وضعیت جوی امروز پایتخت را صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد گاهی افزایش باد پیش بینی کرد. بیشینه دمای تهران امروز ۲۵ و کمینه دما ۱۵ درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط ۸۴۰ بسته نیم کیلویی چای قاچاق
  • تداوم بارندگی در نیمه شرقی و ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه
  • ورود سامانه‌ بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه
  • کشف محموله چای قاچاق در چهارمحال وبختیاری
  • برخورد با ساخت و ساز غیر مجاز در غرب تهران
  • ایران خواستار اشتراک دانش، فناوری و حمایت مالی کشور‌ها در بهبود حوزه‌های آبخیزداری مناطق خشک و نیمه‌خشک
  • سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است
  • ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند
  • چگونگی استفاده بیماران از سامانه انتظامی نظام پزشکی