Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه امشب جمعه در گفت‌وگوی تلفنی با دنیس مونکادا، وزیر امور خارجه نیکاراگوئه در خصوص توسعه و تعمیق روابط و همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگو پیروزی دانیل اورتگا و جبهه ساندنیست ها را در انتخابات اخیر ریاست جمهوری در نیکاراگوئه، تبریک گفت و بر آمادگی کشورمان برای توسعه و گسترش روابط و همکاری بین دو کشور تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امیرعبداللهیان با اشاره به حضور محسن رضایی معاون رئیس جمهور کشورمان در مراسم تحلیف ریاست جمهوری در نیکاراگوئه اظهار داشت: حضور معاون رئیس جمهوری اسلامی ایران در این مراسم نشان دهنده آن است که جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری با کشورهای آمریکای لاتین و به ویژه نیکاراگوئه اهمیت قائل است.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: ما آمادگی داریم تا تمام توافقاتی که در سفر معاون رئیس جمهور کشورمان به نیکاراگوئه انجام شده است را عملیاتی و اجرایی کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان ضمن دعوت از همتای نیکاراگوئه ای خود برای سفر به ایران، اظهار داشت: خوشبختانه روابط سیاسی دو کشور در وضعیت خوبی قرار دارد و امیدوارم که در آینده نزدیک بتوانیم همکاری‌های اقتصادی دو کشور را نیز بیش از پیش گسترش دهیم.

دنیس مونکادا وزیر امور خارجه نیکاراگوئه نیز در این گفت‌وگو ضمن قدردانی از تبریک پیروزی اورتگا در انتخابات این کشور و همچنین حضور معاون رئیس جمهور ایران در مراسم تحلیف ریاست جمهوری در نیکاراگوئه، میزبانی از هیأت ایرانی را افتخاری برای کشورش خواند و ابراز داشت که حامل بهترین سلام های رئیس جمهور نیکاراگوئه برای رئیس جمهور، دولت و مردم ایران است.

وی تأکید کرد: توافقات مختلفی در بخش‌های مختلف اقتصادی اعم از دارو، علوم و تکنولوژی‌ و صنعت انجام شده است و نیکاراگوئه آمادگی دارد در اسرع وقت این توافقات را به پیش برده و اجرایی کند.

وزیر امور خارجه نیکاراگوئه متقابلاً از وزیر خارجه کشورمان برای سفر به کشورش دعوت به عمل آورد و سلام های گرم دانیل اورتگا را به رئیس جمهور کشورمان ابلاغ کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر امور خارجه نیکاراگوئه آمریکای لاتین معاون رئیس جمهور وزیر امور خارجه دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۸۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند

معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، در صدر هیئتی برای حضور در هشتادمین نشست کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) به تایلند، مقر این سازمان بین المللی، سفر کرد.

به گزارش ایسنا، منظور در این سفر ضمن ملاقات با خانم آلیس جابانا، معاون دبیرکل سازمان ملل و دبیر اجرایی اسکاپ، بر توسعه همکاری ها در زمینه انرژی های تجدید پذیر، تجارت، حمل و نقل و ارتباطات با این دبیرخانه تاکید کرد.

جابانا نیز از پیشنهاد ایران برای تقویت همکاری ها با دبیرخانه اسکاپ استقبال کرد و مقرر شد تا مذاکرات تخصصی و کارشناسی در ارتباط با موضوعات یادشده از سوی دو طرف آغاز شود.

منظور در دومین روز نشست اسکاپ در سخنرانی خود به بیان دیدگاه‌ها و نظرات جمهوری اسلامی ایران در خصوص تقویت همکاری های دیجیتال برای دستیابی به توسعه پرداخت.

او در سخنرانی خود، ضمن ارائه آماری از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه دیجیتال بر اهمیت توسعه این حوزه در کشور وفق برنامه هفتم توسعه تاکید کرد. توسعه سرمایه گذاری در حوزه دیجیتال، انتقال تجربه و دانش میان کشورهای عضو، توجه به حقوق خانواده و کودکان در فضای مجازی و تقویت همکاری با کشورهای عضو اسکاپ در این حوزه ها از مهمترین موضوعات مطرح شده در این سخنرانی بود.

معاون رئیس‌جمهور در دیدار با مدیرکل خاورمیانه وزارت خارجه تایلند که در زمان استقبال و بدرقه از منظور در فرودگاه بانکوک حضور داشت بر عزم جدی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همه جانبه روابط به ویژه در حوزه اقتصادی با تایلند تاکید کرد.

منظور همچنین با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، خواستار اقدام قاطع جهانی برای توقف حملات این رژیم به مردم مظلوم فلسطین و امدادرسانی فوری به ساکنین غزه شد.

مدیر کل خاورمیانه وزارت خارجه تایلند ضمن قدردانی از مساعدت جمهوری اسلامی ایران برای آزادی اسرای تایلندی در غزه، بر عزم جدی دولت جدید تایلند برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.   

از دیگر برنامه های منظور و همراهان، حضور در سفارت ایران در بانکوک و دیدار با سفیر و کارکنان نمایندگی بود. در این نشست صمیمانه، طرفین در خصوص موضوعات مختلف از جمله مسائل کنسولی و ایرانیان مقیم تایلند، شرایط کاری سفارت و رابطه سیاسی و اقتصادی با تایلند، میانمار و لائوس که سفارت ایران در بانکوک، اکردیته دو کشور دیگر نیز هست، بحث و تبادل نظر کردند.

منظور تاکید کرد که در راستای اجرایی شدن شعار سال اعلام شده توسط مقام معظم رهبری یعنی «افزایش تولید با مشارکت مردم» از ظرفیت ایرانیان مقیم تایلند برای کمک به توسعه کشور حداکثر بهره برداری به عمل آید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روایت امیرعبداللهیان از حال و هوای سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا
  • اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند
  • شاهکار مهندسان ایرانی در آسیا/ تعظیم سریلانکا به توان فنی ایران
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند