Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، «سی‌ان‌ان» به نقل از یک مقام ارشد اوکراینی گزارش داده بایدن در این تماس تلفنی اصرار داشته حمله روسیه به اوکراین قطعی است و ممکن است در ماه فوریه انجام شود اما «ولودیمیر زلنسکی»  آن را رد کرده و گفته در حال حاضر هیچ قطعیتی وجود ندارد که حمله روسیه قرار است در آینده نزدیک اتفاق بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

>>> بیشتر بخوانید: رئیس جمهور اوکراین: یک جنگ تمام عیار بعید نیست/این وحشت عمومی چقدر برای کشور ما هزینه خواهد داشت؟

زلنسکی همچنین از بایدن و غربی‌ها خواسته با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی اوکراین، در بیانیه‌ها و اظهارات رسمی، لحن هشدارها درباره احتمال حمله روسیه را تعدیل کنند.

«تهدید روسیه» به جای آنکه غرب و ناتو را حول یک دشمن مشترک همگرا کند، به عاملی برای واگرایی و حتی تشدید اختلافات منجر شده است. «اشپیگل» فاش کرده سفیر آمریکا در برلین در نامه‌ای محرمانه به وزارت خارجه آلمان تأکید کرده واشنگتن به‌دلیل عدم همکاری مناسب برلین در خصوص اوکراین، این کشور را یک «شریک غیرقابل اعتماد» می‌داند.

اما تنش‌زایی درباره خطر جنگ در اوکراین چه کمکی می‌تواند به بایدن کند؟ «استفن کولینسون» تحلیلگر سی.ان.ان می‌گوید: «این راهبرد برای رئیس‌جمهوری که در داخل وضعیت متزلزلی دارد به منزله سپری برای محافظت از خود در برابر حملات جمهوری‌خواه تندرویی خواهد بود که مشتاق هستند قبل از فرا رسیدن انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره از او تصویر یک مماشات‌گر ضعیف ارائه دهند».

افشای مفاد مکالمه تلفنی بایدن با زلنسکی اکنون به سلاحی در دستان مخالفان جمهوری‌خواه تبدیل شده و ممکن است او را در همان مسیری قرار دهد که افشای مکالمه تلفنی ترامپ با زلنسکی در پرونده معروف به «اوکراین‌گیت» قرار داد.

310 310

کد خبر 1597402

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: جوزف بایدن ولودیمیر زلنسکی ایالات متحده آمریکا روسیه اوکراین کنگره آمریکا انتخابات میان دوره ای آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۱۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پولیتیکو: آمریکا ماه گذشته موشک‌های دوربرد به اوکراین ارسال کرده است

نشریه پولتیکو گزارش داد که دولت بایدن ماه گذشته به‌طور مخفیانه سیستم موشکی دوربرد «اتکمز» را در اختیار اوکراین گذشته است.

به گزارش ایسنا، این نشریه در ادامه به نقل از منابع خود اعلام کرد اوکراین تاکنون دومرتبه از این سیستم موشکی برای حمله به اراضی روسیه استفاده کرده است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ساعاتی پیش قانونی را امضا کرد که به موجب آن کمک‌های نظامی جدید از سوی واشنگتن به اوکراین ارسال می‌شد.

این بسته شامل مهمات تسلیحات متعارف، موشک‌ها و سامانه‌های ضدهوایی و دیگر تسلیحات می‌شود.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن در واکنش به تصویب بسته کمکی جدید آمریکا برای اوکراین گفت: ایالات متحده تصمیم گرفته تا طرف جنگ را انتخاب کند. آمریکا طرف شیطان را انتخاب کرده و از فاشیسم حمایت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آمریکا حاضر به فدا کردن جان مردم بی‌گناه است، عنوان کرد: سیاست‌مداران آمریکایی با تصمیم‌شان سرنوشت یک کشور را تعیین کرده و از آن به عنوان «دژکوبی» علیه روسیه استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • دولت بایدن نسبت به «پیروزی اوکراین» مطمئن نیست
  • پهپادهای اوکراین صنعت فولاد روسیه را هدف گرفتند
  • از تصاویر تظاهرات دانشگاهی در سراسر ایالات متحده علیه اسرائیل تا حمله اسرائیل به اردوگاه پناهندگان فلسطینی
  • پولیتیکو : آمریکا ماه گذشته موشک‌ های دوربرد به اوکراین ارسال کرده
  • پولیتیکو: آمریکا ماه گذشته موشک‌های دوربرد به اوکراین ارسال کرده است
  • ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است