Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نادر رحیمی صبح شنبه در سی و سومین جلسه قرار گاه امنیت غذایی آذربایجان غربی با موضوع ساماندهی و مدیریت ظرفیت سردخانه‌های استان پراکنش نامناسب، مستهلک بودن تجهیزات برخی سردخانه‌ها، به روز نبودن سیستم‌های تجهیزات سردخانه‌ای و کمبود سردخانه‌های زیر صفر درجه را از مهمترین مشکلات این بخش عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مشکل خام فروشی محصولات در بخش کشاورزی گفت: جلوگیری از خام فروشی به منظور ایجاد ارزش افزوده بیشتر که از اولویت‌های جهاد کشاورزی استان است، افزود: توسعه صنایع تبدیلی و غذایی با رویکردهای مختلف از جمله تولید محصولات فرآوری شده با مزیت اقتصادی و صادراتی توسعه کشت محصولات کم اب بر از جمله انگور و گیاهان دارویی و بهره گیری از تکنولوژی‌های نوین از اقدامات در دست اجرا برای جلوگیری از خام فروشی است.

رحیمی اظهار کرد: توسعه ظرفیت ذخیره سازی و نگهداری محصولات کشاورزی در سردخانه‌های اتمسفریک و سردخانه‌های زیر صفر درجه، بازسازی و نوسازی واحدهای سردخانه‌ای، پیگیری موضوع معرفی صنایع تبدیلی غذایی جدید توسط مرکز تحقیقات کشاورزی استان نیز از راهبردهای مد نظر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲ هزار و ۲۶۰ نفر در ۴۵۲ واحد سردخانه‌ای استان فعالیت دارند که با افزایش سردخانه‌های دارای جواز تأسیس در ماههای اینده این تعداد به بیش از سه هزار نفر خواهد رسید، گفت: برای ۱۴۱ سردخانه در استان جواز تأسیس صادر شده است که با آغاز به کار آنها برای یک هزار و ۳۱۷ نفر نیز اشتغال زایی می‌شود.

کیفیت بخشی به تجهیزات سردخانه‌ای آذربایجان غربی ضروری است

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: کیفیت بخشی به تجهیزات سردخانه‌ای استان در کنار پراکنش متوازن این واحدها جزو ضروریات است.

جعفر وحدت با بیان اینکه در حال حاضر ۴۵۲ سردخانه در استان با ظرفیت ۹۷۴ هزار تن فعالیت داردکه دارای پروانه هستند، بیان کرد: صنایع تبدیلی در استان باید توسعه یافته و از تولید صرف کنستانتره سیب خارج شود و این موضوع باید در بخش چغندر قند نیز لحاظ شود.

وی با تاکید بر خروج تولید فراورده‌های کشاورزی به خصوص سیب از مسیر تک محصولی و تولید سایر فرآورده‌ها از محصولات دانه دار و هسته دار، افزود: سورت و بسته بندی نیز باید مطابق نیاز بازار باشد و این موضوع در اولویت برنامه ریزی ها باید قرار گیرد.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی آذربایجان غربی گفت: با توجه به اینکه حدود ۵۰ درصد سردخانه‌های استان در ارومیه فعالیت دارند، گفت: لازم است در سایر شهرستانهای فاقد سردخانه نیز نسبت به ایجاد و راه اندازی این واحدها توجه و برنامه ریزی شود.

کد خبر 5411412

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خام فروشی کشاورزی مطالبات مردم گیلان از دولت بوشهر ویروس کرونا دهه فجر بارش برف خطبه های نماز جمعه آمار کرونا کرمانشاه خراسان رضوی واکسن کرونا برف و کولاک شیوع کرونا مشهد عکس استانها آذربایجان غربی سردخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۱۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، جلسه راهبری طرح های سرمایه گذاری استان به رياست محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی برگزار شد.

در این جلسه درخواست ها و روند سرمایه‌گذاری در حوزه  کشاورزی و گردشگری استان بررسی و استاندار آذربایجان غربی دستورات لازم جهت تسهیل، روانسازی و تامین امکانات لازم برای این سرمایه‌گذاری را صادر کرد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین در این جلسه با اشاره به ظرفیت های منحصر بفرد استان در حوزه گردشگری، وجود 1809 اثر ثبت شده ملی، 5 اثر ثبت جهانی و 53 منطقه نمونه گردشگری، طبیعت بکر و زیبا، آب و هوای مناسب و موقیعت جغرافیایی ویژه، گفت: این ظرفیت ها و پتانسیل ها، آذربایجان غربی را به یکی از مناطق ویژه گردشگری و تاریخی منطقه تبدیل کرده است.

محمدصادق معتمدیان ظرفیت های کشاورزی استان را نیز یادآور شده و اظهار داشت: زمینه های مختلف سرمایه گذاری از جمله تغییر الگوی کشت و احداث باغات با درختان کم آب بر و با ارزش افزوده بالا و همچنین ظرفیت سرمایه گذاری در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی، می تواند فرصت های سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران در استان را فراهم کند.

وی در ادامه از اهتمام جدی مدیران استان برای جذب سرمایه گذار و رفع موانع و مشکلات سرمایه گذاری در استان خبر داده و افزود: تلاش می شود ضمن معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری به سرمایه گذاران، روند سرمایه گذاری در استان روانسازی و امکانات مورد نیاز سرمایه گذاران در کمترین زمان تامین شود.

این سرمایه گذار ملی قصد دارد در حوزه کشاورزی و گردشگری آذربایجان‌غربی فعالیت کند و در حال حاضر این شرکت، باغ ۳ هزار هکتاری گردو و پسته را در ماکو احداث کرده که در نوع خود در خاورمیانه بی نظیر است.

 

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین وضعیت سیب ذخیره شده در سرد خانه های آذربایجان غربی
  • گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه
  • آبیاری ۸۰ درصد مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوار تیپ
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد