Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@03:52:14 GMT

با اسلیو معده، بیماری های ناشی از چاقی را درمان کنید

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۱۸۲۲

بهترین راهکار درمانی برای افرادی که دچار چاقی مزمن هستند، راهکارهایی از جمله اسلیو معده در کرج توسط متخصص جراحی لاغری است.

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که چاقی تنها باعث ظاهری ناخوشایند می‌شود؛ اما، از آن مهم‌تر بیماری‌هایی است که ناشی از چاقی در افراد ایجاد می‌شود.

در حقیقت اضافه وزن و چاقی ممکن است خطر ابتلا به برخی از مشکلات مرتبط با سلامتی را افزایش دهد و همچنین با مشکلات عاطفی و اجتماعی مرتبط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اضافه وزن می‌تواند منجر به دیابت، بیماری قلبی و حتی مرگ شود! در نتیجه باید به فکر درمانی برای چاقی خود باشید تا بتوانید بیماری‌های ناشی از چاقی را نیز درمان کنید.

منظور از چاقی چیست

ابتدا قبل از هر چیزی باید متوجه شوید، منظور از چاقی چیست و به چه افرادی چاق می‌گویند. این عارضه یکی از موارد مهمی است که می‌تواند باعث کوتاه شدن طول عمر افراد شود.

افرادی که شاخص توده بدنی یا BMI بالای 30 داشته باشند، به عنوان فردی چاق شناخته می‌شوند. خبر خوبی که برای شما وجود دارد این است که حتی گاهی کمی کاهش وزن می‌تواند در روند بهبودی شما و جلوگیری از عوارض ناشی از چاقی تاثیرگذار باشد.

به طور کلی با اسلیو معده جهت کاهش وزن احساس بهتری در طول زندگی خود خواهید داشت.

بیماری‌هایی که با اسلیو معده درمان می‌شوند

همانطور که گفتیم چاقی منجر به بیماری‌های جدی می‌شود که باید هر چه زودتر اقدامی برای لاغری خود بکنید تا علاوه بر داشتن اندامی زیبا، مشکلات ناشی از چاقی را درمان کرده یا از بیماری‌های احتمالی جلوگیری کنید.

در ادامه بیماری‌های ناشی از چاقی را برای شما ذکر خواهیم کرد که می‌توان با انجام عمل جراحی لاغری از این موارد جلوگیری کنید:

دیابت نوع 2

این بیماری زمانی رخ می‌دهد که گلوکز خون که قند خون گفته می‌شود، بسیار بالا باشد. حدود 8 نفر از هر 10 نفر مبتلا به دیابت نوع 2، اضافه وزن یا چاقی دارند. با گذشت زمان قند خون بالا می‌تواند منجر به مشکلاتی مانند بیماری قلبی، سکته مغزی، بیماری کلیوی، مشکلات چشمی، آسیب عصبی و سایر مشکلات شود.

اگر در معرض خطر این بیماری هستید، کاهش 5 تا 7 درصد از وزن بدن و انجام فعالیت بدنی منظم ممکن است از بروز دیابت نوع 2 جلوگیری کند یا آن را به تاخیر بیندازد.

فشار خون بالا

این بیماری وضعیتی است که در آن جریان خون با نیرویی بیش از حد طبیعی در رگ‌های خونی شما جریان پیدا می‌کند.

فشار خون بالا می‌تواند به قلب شما فشار وارد کند و به رگ‌های خونی آسیب برساند، در نهایت خطر حمله قلبی، سکته مغزی، بیماری کلیوی و مرگ را نیز افزایش دهد.

بیماری قلبی

منظور از بیماری قلبی، مشکلات متعددی است که ممکن است بر قلب شما تاثیر بگذارد. اگر بیماری قلبی دارید، ممکن است دچار حمله قلبی، نارسایی قلبی، مرگ ناگهانی یا ریتم غیر طبیعی قلب شود.

فشار خون بالا، میزان غیر طبیعی چربی خون و سطح بالای گلوکز خون ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد.

چربی خون شامل کلسترول HDL، کلسترول LDL و تری گلیسیرید است. کاهش 5 تا 10 درصد وزن ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد. به طور کلی کاهش وزن فشار خون، سطح کلسترول و جریان خون را بهبود می‌بخشد.

سکته مغزی

سکته مغزی از دیگر عوارض احتمالی ناشی از چاقی است که می‌توانید با انجام اسلیو معده یا در مواردی بای پس معده در کرج از آن جلوگیری کنید. 

در این وضعیت، جریان خون به مغز به طور ناگهانی قطع می‌شود که به دلیل انسداد یا پاره شدن رگ خونی در مغز یا گردن ایجاد می‌شود.

سکته مغزی می‌تواند به بافت مغزی آسیب برساند و ممکن است قادر به صحبت کردن نباشید.

آپنه خواب

آپنه خواب یکی از اختلال ناشی از چاقی است که هنگام خواب به طور منظم قادر به نفس کشیدن نیستید. ممکن است برای مدت کوتاهی به طور کلی نفس شما قطع شود. آپنه خواب درمان نشده خطر سایر مشکلات سلامتی مانند دیابت نوع 2 و بیماری قلبی را افزایش می‌دهد.

سندرم متابولیک

منظور از سندرم متابولیک گروهی از شرایطی است که شما را در معرض خطر بیماری قلبی، دیابت و سکته مغزی قرار می‌دهد، این شرایط شامل موارد زیر است:

فشار خون بالا سطح گلوکز خون سطح گلیسیرید بالا در خون سطح پایین کلسترول HDL در خون شما چربی بیش از حد دور کمر بیماری‌های کبد چرب

بیماری کبد چرب شرایطی است که در آن چربی در کبد شما تجمع پیدا می‌کند و شامل بیماری کبد چرب غیر الکلی و استئاتوهپاتیت غیر الکلی است.

بیماری‌های کبد چرب ممکن است منجر به آسیب شدید کبد، سیروز یا حتی نارسایی کبد شود.

آرتروز

استئوآرتریت یکی از مشکلاتی شایع و طولانی مدت است که باعث درد، تورم و کاهش حرکت در مفاصل می‌شود. اضافه وزن یا چاقی ممکن است با وارد کردن فشار زیاد به مفصل و غضروف خطر ابتلا به آرتروز را افزایش دهد.

بیماری کیسه صفرا

اضافه وزن و چاقی ممکن است خطر ابتلا به بیماری کیسه صفرا مانند سنگ کیسه صفرا و کوله سیستیت را افزایش دهد.

عدم تعادل در مواد تشکیل دهنده صفرا، باعث سنگ صفرا می‌شود. اگر صفرا حاوی کلسترول بیش از حد باشد، ممکن است در نهایت باعث ایجاد سنگ کیسه صفرا شود.

برخی سرطان‌ها

سرطان به دلیل مجموعه‌ای از بیماری‌ها ایجاد می‌شود. در انواع سرطان برخی از سلول‌های بدن بدون توقف شروع به رشد می‌کنند و به بافت‌های اطراف پخش می‌شوند. اضافه وزن و چاقی ممکن است خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را افزایش دهد.

یکی از موثرترین راهکارهای درمانی برای چاقی اسلیو معده یا بای پس معده است که بر اساس صلاحدید دکتر محمد جواد باقری بهترین روش لاغری برای هر فردی در نظر گرفته می‌شود.

منبع: الف

کلیدواژه: ممکن است خطر ابتلا ناشی از چاقی افزایش دهد فشار خون بالا چاقی ممکن بیماری قلبی دیابت نوع 2 اسلیو معده سکته مغزی کیسه صفرا اضافه وزن کبد چرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۱۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم

به گزارش خبرگزاری مهر، منیر ظفرنژاد افزود: سیزدهمین کنگره تخصصی فیزیوتراپی و بازتوانی قلبی که در نهمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران برگزار می‌شود همزمان با نوزدهمین سالگرد فعالیت‌های شاخه قلب انجمن فیزیوتراپی ایران است و این کنگره سه روزه که از ۵ الی ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های بیمارستان قلب شهید رجایی با مشارکت ۱۵ انجمن علمی قلبی برپا می‌گردد بزرگ‌ترین کنگره سالانه قلبی در ایران است.

دبیر اجرایی گروه فیزیوتراپی ادامه داد: دلیل اهمیت برگزاری کنگره‌های تخصصی در زمینه قلب نسبت به سایر کنگره‌ها، این است که به بررسی و تبادل نظر در مورد بیماری‌های قلبی به عنوان عامل اصلی مرگ و میر در ایران (۴۶ درصد) می‌پردازد. اهمیت دیگر این کنگره چون همیشه انتقال تجارب و یافته‌های علمی بین رشته‌ای و آشنایی با نقش تخصص‌های مرتبط با قلب در درمان و پیشگیری از بیماری‌های قلبی است.‌

مسئول شاخه قلب انجمن فیزیوتراپی ایران تاکید کرد: امسال برگزاری این کنگره با هفته سلامت نیز همزمان شده و در نتیجه زمان مناسبی برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در مورد علل، شیوع و پیشگیری از بیماری‌های قلبی در سطح جامعه است. ضمن اینکه، بالا بردن دانش و آگاهی جامعه نسبت به فاکتورهای خطر بیماری‌های قلبی می‌تواند کمک بزرگی در پیشگیری از مشکلات قلبی داشته و بار هزینه‌های بالای درمان را کاهش دهد.

وی افزود: ریسک فاکتورهای قابل کنترل قلبی از مواردی است که برای کاهش ابتلاء به بیماری‌های قلبی باید تبلیغات وسیعی در مورد آنها انجام گیرد.

این فیزیوتراپیست، با عنوان این مطلب که انجمن قلب آمریکا همراه با انستیتو بین المللی سلامت در آخرین گزارش مشترک منتشر شده در سال ۲۰۲۴، ریسک فاکتورهای قلبی را به دو دسته تقسیم کردند، گفت: دسته اول ( Core health behavior ) که شامل پایین بودن فعالیت‌های فیزیکی، تغذیه ناسالم، خواب نامناسب و مصرف سیگار است و دسته دوم(Core health factors) شامل کلسترول، قند و فشارخون بالا، چاقی و استرس است. تغذیه سالم و افزایش فعالیت‌های فیزیکی دو فاکتور مهمی هستند که می‌توانند بر بسیاری از موارد بالا تأثیر گذار باشند.

دبیر اجرایی گروه فیزیوتراپی کنگره افزود: از آنجا که بیماری‌های قلبی عامل اصلی مرگ و میر در جهان و ایران است، توصیه و تشویق شهروندان به داشتن یک سبک زندگی سالم می‌تواند به میزان قابل ملاحظه‌ای از شیوع بیماری‌های قلبی جلوگیری کند.

وی ادامه داد: شاخه قلب انجمن فیزیوتراپی امسال نیز برنامه‌های تخصصی خود را در سه روز برگزار می‌کند. مباحث فیزیوتراپی و بازتوانی قلبی مطرح شده شامل ۶ پانل تخصصی از جمله پانل رویکرد فیزیوتراپی در نارسایی قلبی، پانل رویکرد فیزیوتراپی در هایپرتنشن، پانل رویکرد فیزیوتراپی در ICU قلب، پانل رویکرد فیزیوتراپی در دیابت، پانل مشترک با انجمن نارسایی قلب با عنوان «فعالیت فیزیکی و ورزش در بیماری‌های قلبی عروقی»، و پانل مشترک با انجمن پرستاران قلب با عنوان «چالش‌های بازتوانی قلبی» است.

وی افزود: کارگاه‌های آموزشی نیز شامل فازهای ۱، ۲و همچنین فاز ۳ بازتوانی قلبی، کارگاه احیای قلبی ریوی و کارگاه آموزشی تنفس، توانبخشی و توانمند سازی ساختارهای حیاتی بدن با استفاده از روش‌های توازن ذهن و تنفس دیافراگمی، هستند. به علاوه، مباحث رویکرد فیزیوتراپی در بیماری‌های عروق محیطی، آموزش الکتروکاردیوگرام ویژه فیزیوتراپیست ها، بررسی رادیوگرافی ریه در بخش‌های ویژه و ارائه مقالات منتخب است.

ظفرنژاد در پایان گفت: در کنگره امسال جمعی از اساتید فیزیوتراپی دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، تهران، شهید بهشتی، علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، شیراز، گیلان، جندی شاپور و هرمزگان حضور خواهند داشت که بر غنای علمی کنگره افزوده خواهد شد.

کد خبر 6087575 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علل عمده آن | آیا خطرناک است؟
  • دلیل و عوارض بیماری ترانه علیدوستی چیست؟
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم یا نه؟
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم؟ + راهنمای کامل
  • درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟
  • سندرم درس (DRESS) چیست؟ / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟