Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «میشل عون» رئیس‌جمهوری لبنان امروز (شنبه) در سخنانی پس از دیدارش با «شیخ عبداللطیف دریان» مفتی این کشور در مرکز «دار الافتا» در بیروت گفت که لبنان به همبستگی آحاد ملت با دولت برای حل مشکلات کنونی نیاز دارد.

به گزارش شبکه خبری «الجدید» لبنان، میشل عون افزود: من در دیدار با مفتی عبداللطیف دریان بر نقش اهل سنت لبنان در حفظ وحدت در کشور تأکید کرده‌ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری لبنان تأکید کرد که برقراری بهترین روابط لبنان با کشورهای عربی و اولویت دادن به حفظ صلح در منطقه از ضروریات دولت است.

اظهارات عون درباره داشتن روابط بهتر با جهان عرب در حالی مطرح می‌شود که شنبه گذشته وزیر خارجه کویت به عنوان نخستین مقام ارشد کشورهای عربی خلیج فارس پس از بحران دیپلماتیک بوجود آمده با لبنان بر سر اظهارات وزیر سابق اطلاع رسانی این کشور درباره جنگ یمن، راهی بیروت شد و با مقامات لبنانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

«شیخ احمد ناصر محمد الصباح» وزیر خارجه کویت درباره اهداف سفرش به بیروت گفته بود که برای بازسازی اعتماد با لبنان و نشان دادن همبستگی با مردم آن کشور، به بیروت سفر کرده است.

رئیس جمهوری لبنان نیز چهارشنبه گذشته در دیدار با «یوانا فرونتسکا» هماهنگ کننده سازمان ملل در کشورش گفت: به زودی پاسخ پیشنهادهای کویت را که با هدف بازگرداندن اعتماد بین لبنان و کشورهای عربی به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس ارائه شده است، خواهیم داد.

در پی اظهارات چند ماه پیش «جرج قرداحی» وزیر سابق اطلاع‌رسانی لبنان در یک برنامه شبکه تلویزیونی «الجزیره» قطر که در آن حمله کشورهای ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی عربستان و امارات علیه یمن را محکوم کرد، عربستان سفیر خود در بیروت را فراخواند و سفیر لبنان را اخراج کرد.

قرداحی با انتقاد از تجاوز نظامی ائتلاف سعودی به یمن گفته بود، «انصارالله» به جایی تجاوز نکرده و از مردم خود که در جشن و عزا توسط جنگنده‌های سعودی بمباران می‌شوند، دفاع می‌کند.

کویت، بحرین و امارات نیز در دنباله روی از عربستان سفرای خود در بیروت را احضار کردند. بحرین و کویت نیز به سفیر و کاردار لبنان در کشورهای خود ۴۸ ساعت فرصت دادند تا خاک این کشورها را ترک کنند.

لبنان علاوه بر چالشهایی که در سیاست خارجی با آن مواجه است، در بخش داخلی نیز با بحران اقتصاد مواجه شده که برای غلبه بر آنها به شدت به تنش زدایی و کمکهای خارجی نیاز دارد.

برچسب‌ها جنگ یمن لبنان بیروت کویت دولت لبنان میشل عون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ یمن لبنان بیروت جنگ یمن لبنان بیروت کویت دولت لبنان میشل عون جمهوری لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۲۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را درباره میدان آرش مردود خواند

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن درباره میدان آرش را مردود اعلام و بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند.

وی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فی مابین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب نموده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفت و گوها را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولت های ثالث در خصوص این موضوع تصریح کرد.

وی گفت: بدون تردید دولت های ذیربط می‌توانند در پرتو همکاری های دوستانه و در راستای منافع مشترک، بدور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نایل شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • رئیسی: آماده تبادل ظرفیت‌ها با کشورهای آفریقایی هستیم
  • رئیسی: ایران در تعامل با کشورهای آفریقایی تامین منافع متقابل را دنبال می‌کند
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • رئیس‌جمهور: تفاوت معناداری در نگاه ایران و کشورهای غربی به قاره آفریقا وجود دارد / لزوم توسعه روابط ایران و آفریقا
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • ایران مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را درباره میدان آرش مردود خواند
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی