Web Analytics Made Easy - Statcounter

«حجت‌الله مرادی» روز شنبه در حاشیه بازدید از طرح تقاطع غیرهمسطح مقاومت اراک در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: اجرای پروژه با مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا و شهید رجایی است که زودتر از موعد مقرر، پروژه را اجرا و شبکه روشنایی این طرح نیز انجام شده و کابل کشی آن تا پایان هفته به اتمام می‌رسد.

وی بیان کرد: پروژه غیر همسطح مقاومت اراک نخستین تقاطع با نیوجرسی‌های میان مسیر بی‌ آر تی در این کلانشهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری اراک ادامه داد: آسفالت این طرح با شهرداری اراک است که آستر آن از ۲ هفته پیش و قبل از شروع بارندگی‌ها در قسمت شمالی، کنارگذر غرب، شمال و جنوب غرب این طرح آغاز شد اما بارندگی‌ها و سردی هوا اجازه ادامه کار را نداده است.

مرادی اظهار داشت: رطوبت بالا امکان اجرای آسفالت را در شرایط فعلی نمی‌دهد و باید حداکثر پنج درصد باشد که خیلی بیشتر از این عدد است و اگر حد مجاز تراکم کم و رطوبت بالا باشد بلافاصله آسفالتی که زیربار ترافیک قرار می‌گیرد دچار شکستگی می‌شود.

وی عنوان کرد: نباید با عجله و شتاب از کیفیت کار غفلت کنیم و تجارب تلخ طرح‌های گذشته مجدد تکرار شود.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری اراک افزود: بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی، سه‌شنبه هفته جاری نیز بارندگی سنگین برای اراک پیش‌بینی شده است و حتی تا این روز اگر شرایط دمایی هوا اجازه دهد تا هرجا که امکان داشته باشد، آسفالت ریزی انجام می‌شود.

مرادی گفت: مشکل دیگر آن است که کارخانه تولید آسفالت منطقه ۲ راهی خنداب، در حوزه سردسیرتر از اراک قرار دارد و شرایط آب و هوایی در تولید آسفالت نیز موانعی ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: برای اجرای یک آسفالت با کیفیت باید دمای هوا بالای ۱۰ درجه سانتیگراد باشد و مصالح خشک باشد اما به واقع با این شرایط نمی‌توان کار با کیفیت انجام داد.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری اراک ادامه داد: امروز به دلیل سردی هوا امکان آسفالت ریزی در طرح تقاطع غیر همسطح مقاومت نبود اما چند انحراف ترافیکی با هماهنگی پلیس راهور استان مرکزی در زیر پل شهید صیدی و میدان امام حسین (ع) ایجاد شده که اصلاحات مورد نیاز تا فردا در این مناطق در دست اجر است.

مدیر پروژه تقاطع غیرهمسطح مقاومت اراک نیز به ایرنا گفت: عملیات اجرایی این طرح از ۲۲ بهمن‌ماه پارسال آغاز شد و مقرر شده بود ظرف مدت ۱۸ به ماه به پایان برسد اما این طرح زودتر از موقع مقرر انجام شده است.

«روح الله دولت آبادی» افزود: اعتبار اولیه این طرح با آسفالت ۴۰۰ میلیارد ریال بوده که ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی قرارگاه خاتم الانبیا و شهید رجایی هزینه شده و از ۸۰ میلیارد ریال سهم آسفالت این طرح نیز، ۳۰ میلیارد ریال تاکنون برای آسترکشی هزینه شده است.

وی بیان کرد: مساحت این پل ۲ هزار و ۴۰۰ متر است و دارای چهار کنارگذر، ۲ مسیر زیرگذر که هر مسیر قسمت رفت و برگشت دارد و ۲ مسیر رفت و برگشت بی‌آرتی نیز ایجاد شده است.

مدیر پروژه تقاطع غیرهمسطح مقاومت اراک ادامه داد: تاسیسات مسیر اجرای این طرح با مشکلات زیادی همراه بود اما همه تلاش‌ها برای رفع موانع و اجرای با کیفیت طرح به کار گرفته شد.

دولت آبادی بیان کرد: برای مدت یک ماه با مشکل کمبود سیمان مواجه بودیم و این مهم نیز مشکلاتی را در روند اجرای طرح ایجاد کرد.

وی اظهار داشت: در حال حاصر مسئله اصلی برای زیربار ترافیک قرار دادن این طرح، آسفالت است که این موضوع نیز به دلیل شرایط نامساعد جوی و سردی هوا با تاخیر همراه شده است.

مدیر پروژه تقاطع غیر همسطح مقاومت اراک اضافه کرد: اگر شرایط هوایی اجازه دهد، کار آسفالت این طرح بزرگ تا ۱۵ روز انجام می‌شود و امید است شهروندان همچنان صبوری و همکاری خوبی داشته باشند تا یک طرح با کیفیت در اختیار آنها قرار گیرد.

اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از ۶۸۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کند.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی وزارت کشور افتتاح پروژه شهرداری اراک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی وزارت کشور اراک استان مرکزی وزارت کشور افتتاح پروژه شهرداری اراک همسطح مقاومت اراک غیر همسطح مقاومت شهرداری اراک میلیارد ریال استان مرکزی تقاطع غیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۲۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات آسفالت معابر کوی نورد اهواز

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز گفت: عملیات اجرایی پروژه زیرسازی و آسفالت معابر منازل نورد کوی مهدیس به مساحت ۱۱۰ هزار مترمربع با بودجه‌ای نزدیک به ۸۶۰ میلیارد ریال آغاز شد.

مهدی مراد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به منظور بهبود و بهسازی کیفیت آسفالت معابر شهری و در راستای سهولت تردد خودروها، تسهیل در رفت و آمد و با هدف جلب رضایتمندی شهروندان، اجرای عملیات بهسازی و آسفالت معابر منازل نورد کوی مهدیس در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در حال حاضر این پروژه در مراحل ابتدایی قرار دارد که پس از تسطیح و رگلاژ، خاکبرداری و خاک‌ریزی عملیات، زیرسازی و آسفالت انجام خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز خاطرنشان کرد: مساحت پروژه کوی مهدیس ۱۱۰ هزار مترمربع با اعتباری نزدیک به ۸۶۰ میلیارد ریال است که طی مدت ۹ ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

مرادحسینی اضافه کرد: اجرای این پروژه به بهسازی محیط شهر و افزایش کیفیت زندگی شهروندان منجر خواهد شد.

کد خبر 751018

دیگر خبرها

  • «سد باهوش» ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • پروژه پایانه صادرات و ترانزیت در بوشهر ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • کلیات طرح تقاطع غیر همسطح آیت الله طالقانی شهرکرد تصویب شد
  • ترمیم آسفالت و بهسازی کمربندی های شمالی و جنوبی اراک
  • رستگاری ورزشگاه خرم‌آباد به‌وقت دولت سیزدهم
  • ۳ پل در محدوده دره نورالشهدا اراک ساخته می‌شود
  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • توزیع ۲۸۸۰ تن آسفالت در معابر غرب و شمال‌غرب تبریز
  • آغاز عملیات آسفالت معابر کوی نورد اهواز