Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد نجفی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به افزایش مراجعات به مراکز درمانی و سرپایی در سطح منطقه کاشان اظهار داشت: عادی انگاری مردم و عدم اتخاد تصمیمات قاطع در بین مسئولان باعث شده است که شاهد افزایش انفجاری بیماران مبتلا به امیکرون در منطقه کاشان باشیم.

وی با بیان اینکه لازم هست هر فرد با مشاهده هرگونه علائم سرماخوردگی با فرض ابتلاء به امیکرون مراقبت‌های لازم را انجام دهد، ابراز داشت: متأسفانه ساده انگاری برخی و عدم توجه به این بیماری باعث شده است که روند درمانی آنها با سختی و مشقت همراه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص عفونی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد افرادی که در کاشان دارای علائم سرماخوردگی بودند به امیکرون مبتلا شده‌اند، تصریح کرد: این افراد اغلب دارای آبریزش بینی و سردرد، گلودرد و ضعف و بی حالی بوده‌اند.

وی با بیان اینکه افراد سالمند و همچنین بیماران مبتلا به بیماران کلیوی، دیابت، قلبی و ریوی و سایر افرادی که واکسینه نشده‌اند در معرض بیماری نوع شدیدتر کرونا هستند، گفت: متأسفانه با افزایش موارد بستری در بیمارستان‌های منطقه کاشان بخش‌های مربوط به بیماران غیرکرونایی به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داده شده است.

نجفی با بیان اینکه شیوع پیک بعدی کرونا در کاشان تقریباً قطعی به نظر می‌رسد، افزود: پیشنهاد ما به مدیران و مسئولان تصمیم گیرنده این است که حداقل برای دو هفته تمامی مدارس تعطیل شود.

وی با اشاره به اینکه از مردم می‌خواهیم دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را حتماً رعایت کنند، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مراکز شیوع تجمعات عزا و شادی و مهمانی‌های خانوادگی است و از این رو لازم است مدتی این تجمعات توسط شهروندان تعطیل شود.

این استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تاکید کرد: یکی از بهترین راه‌های در امان ماندن از سویه جدید ویروس کرونا واکسیناسیون است و از این رو افراد لازم است شهروندان و به خصوص اقشار آسیب‌پذیر جامعه در تکمیل روند واکسیناسیون خود اهتمام بورزند.

وی ادامه داد: بر اساس مطالعات انجام شده بیش از ۵۰ درصد افراد جامعه به امیکرون مبتلا خواهند شد.

کد خبر 5411039

منبع: مهر

کلیدواژه: سویه اومیکرون کرونا ویروس کرونا شیوع کرونا مطالبات مردم گیلان از دولت ویروس کرونا بوشهر دهه فجر خطبه های نماز جمعه بارش برف آمار کرونا کرمانشاه خراسان رضوی واکسن کرونا شیوع کرونا برف و کولاک مشهد عکس استانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۳۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای افراد قطع عضو

محمدمهدی ناصحی افزود: سازمان بیمه سلامت برای بیماران خاص نیازمند تجهیزات حرکتی، تا سقف ۲۵ میلیون تومان از محل صندوق بیماران خاص برای تهیه دست و پای کربنی پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: برای سایر افرادی که در سوانح و تصادفات دچار قطع عضو می‌شوند سهم هر دستگاه تقسیم شده و توافقاتی با محوریت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفته که بر اساس ابلاغ این معاونت سهم بیمه سلامت ۳۰ درصد و سهم سازمان بهزیستی ۳۰ درصد در نظر گرفته شده است که ما منتظر اجرایی شدن این مصوبه در سال جاری هستیم.

ناصحی گفت: قرار است سازمان بهزیستی متولی این امر باشد تا دست و پای کربنی که در شرکت‌های دانش بنیان داخلی تولید شدند بر اساس این مصوبه مورد حمایت قرار گیرند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • وجود ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/ آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در ایران / آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • علائم فشار خون بالا
  • پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای افراد قطع عضو
  • علائم فشار خون بالا را بشناسید
  • آن چه علم به تازگی درباره قاعدگی زنان کشف کرده است
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند