Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@06:09:48 GMT

فقط چهار درصد زمین‌های کشاورزی کشور سنددار هستند

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۳۱۳۹

فقط چهار درصد زمین‌های کشاورزی کشور سنددار هستند

محمدعلی شجاعی روز شنبه در حاشیه نخستین جلسه قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی در استان زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نبود سند فضایی برای سودجویی و زمین خواری ایجاد می کند، افزود: از طرفی نداشتن سند موجب شده زمین های کشاورزان ما که نسل اندر نسل در آن ها کشاورزی می کنند، بدون تکلیف بماند.

وی به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص تعیین تکلیف اراضی کشاروزی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه های دولت سیزدهم این است که تا پایان دولت موضوع سند دار کردن اراضی کشاورزی را در سطح کشور به انجام برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شجاعی گفت: این موضوع در واقع وعده حاکمیت است، یکی از اشکالاتی که تا حالا در سنددار کردن زمین های کشاورزی انجام نشده این است که ما فکر می‌کردیم یک دستگاه متولی این موضوع است در حالی که کلیه اجزای حاکمیت در کشور و در استان ها باید برای این موضوع پای کار بیایند.

وی از تشکیل قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی در استان ها خبرداد و گفت: رییس جمهور بر سند دار کردن اراضی کشاورزی تاکید موکد دارد و در این راستا طی نامه ای که از سوی وزیر جهاد کشاورزی به استانداران ارسال شده، در تمامی استان ها قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی تشکیل خواهد شد.

رئیس سازمان امور اراضی کشور ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده و موفقیت های به دست آمده در استان زنجان در زمینه صدور اسناد برای اراضی کشاورزی، اظهار داشت: زنجان در این زمینه، استان پیشتاز کشور است.

شجاعی از جشن سنددار شدن اراضی کشاورزی در شهرستان های خرمدره و سلطانیه در استان زنجان همزمان با ۲۲ بهمن امسال خبرداد و افزود: علاوه بر این، مدت زمان ۱۸ ماهه ای تعیین شده تا همه اراضی کشاورزی در استان زنجان سنددار شوند.

برای حل مشکل اراضی شریف آبد ابهر از اختیارات سازمان امور اراضی کشور استفاده خواهیم کرد

رئیس سازمان امور اراضی کشور در خصوص مشکل سند و مالکیت در برخی اراضی شریف آباد ابهر گفت: در این خصوص به طور استثا از اختیارات خود برای حل مشکل اراضی کشاورزی استفاده خواهیم کرد تا حق و عدالت در آن منطقه برقرار شود.

شجاعی افزود: ما می خواهیم با تأنی و بدون هیچ گونه شتابی، این مشکل چندین ساله را حل کنیم.

وی اظهار داشت: یک کار کارشناسی در حال انجام است و امیدواریم هر چه زودتر بتوانیم درخواست شهروندان این منطقه را در خصوص تعیین تکلیف اراضی به انجام برسانیم.

برچسب‌ها محمدعلی شجاعی سازمان امور اراضی کشور زنجان دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمدعلی شجاعی سازمان امور اراضی کشور زنجان محمدعلی شجاعی سازمان امور اراضی کشور زنجان دولت سیزدهم سازمان امور اراضی کشور اراضی کشاورزی استان زنجان صدور اسناد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۳۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین گردهمایی رابطین خبری مدیریت آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی در سراسر کشور به ریاست صفدر نیازی شهرکی معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در سالن جلسات این معاونت برگزار شد.

وی با بیان اینکه تغییر اقلیم یک مساله مهم در کشور است، گفت: تغییر اقلیم یک چالش بزرگ در بخش کشاورزی محسوب می‌شود که نمونه آن بارش‌های نامناسب در برخی از استان‌ها و آسیب محصولات کشاورزی است.

نیازی ادامه داد: یکی دیگر از چالش‌های ما تغییر کاربری شوری و کیفیت نامناسب خاک‌های کشور است؛ همچنین سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت‌های آب و خاک از دغدغه‌های این معاونت است.

وی بر انتقال بیش از پیش یافته‌های علمی به مزرعه تاکید کرد و گفت: اختلاف میزان تولید کشاورزان پیشرو تا متوسط عملکرد کشور همچنان بسیار بالا است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با هوشمندسازی آبیاری عنوان کرد: سامانه‌های آبیاری هوشمند باید جایگزین سامانه‌های فعلی شود و باید مطابق با دنیا و به روز پیش برویم.

وی افزود: خدمات فنی و مهندسی و الکترومکانیک‌ها را به ۱۹ کشور صادر می‌کنیم که شامل عراق، ارمنستان و ازبکستان می‌شود.

نیازی با بیان این که ۱۶۸ ایستگاه پمپاژ نیمه‌کاره داریم که برای تکمیل آن به ۳,۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، اظهار امیدواری کرد؛ این پروژه‌ها را با مشارکت مردمی به اتمام برسانیم.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر ۸ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی با اذن مقام معظم رهبری به پروژه شبکه‌های آبیاری غرب و شمال غرب اختصاص داده شده و امسال هم به فرمان ایشان یک میلیارد دلار اختصاص خواهد یافت.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که خاک برای کشور بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: قانون خاک با آئین‌نامه ۳۱ ماده‌ای تدوین شده است، همچنین دفتر خاک باید در تمام استان‌ها تشکیل شود؛ پروژه‌های آب و خاک باید مکان‌محور شده و به سیستم GIS مجهز شود.

نیازی تاکید کرد: ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است لذا باید در تولید محتوا قوی‌تر و پاسخ‌گوتر باشیم.

کد خبر 6098322

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • ۱۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • تأمین هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای طرح‌های نهضت ملی مسکن در زنجان
  • واگذاری قابل توجه زمین در زنجان برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • یکپارچه‌سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی به سرمایه‌گذار چینی واگذار شد
  • یکپارچه سازی زمین های کشاورزی شمال با سرمایه گذاری چینی‌ها
  • یکپارچه سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی شمال کشور با سرمایه گذاری چینی‌ها